X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת בר-אילן
▪  ▪  ▪

המחלקה לפסיכולוגיה קיימה (ה', 23.4.09) עיון מיוחד, שעסק בסיוע לילדים תחת איום ביטחוני, באמצעות הטיפול באומנות. ערב העיון "תיקון עולם - יצירתיות נוכח איום קיומי", לווה בפתיחתה של תערוכת ציורי ילדים יהודים וערבים בגילאי 6-4. בתערוכה מוצגים 140 ציורים שצויירו במהלך עבודה יצירתית טיפולית בעכו ובשדרות בשנים 2008-2006. הפרויקט התבצע ביוזמת עמותת "אשלים" - מיסודה של ג'וינט ישראל ושפ"י (שרות פסיכולוגי ייעוצי), במשרד החינוך.
פרופ' מרים פאוסט, ראש המחלקה לפסיכולוגיה, ברכה את המשתתפים בערב העיון והדגישה את חשיבות קיום התערוכה במחלקה לפסיכולוגיה כדרך ל"חיבור" הסטודנטים לנפשות הפגועות מאחורי התיאוריות הלימודיות. פרופ' פאוסט בחרה להדגיש את ייחודיות שמה של התערוכה 'תיקון עולם'. לדבריה: "במסורת היהודית עולם = אדם, וכל נפש נחשבת עולם ומלואו. על בסיס אמונה זו חשוב לתקן ולרפא את נפשות הילדים בכל דרך אפשרית. בסיס ההכשרה בלימודי הפסיכולוגיה נועד על-מנת להכשיר מטפלים שיוכלו ל'תקן' את עולמם של אנשים אחרים".
ד"ר אטי ברנט מהמחלקה לפסיכולוגיה בבר-אילן, יוזמת ומארגנת התערוכה וערב העיון, ציינה את חשיבותו של "תיקון" העולם המאיים עבור הילדים. לדבריה: "מהציורים המוצגים בתערוכה ניתן ללמוד, כי באמצעות הטיפול באומנות קיים פוטנציאל לתיקון העולם המאיים ולהשבת תחושת השליטה לילדים על חייהם ולפרוק את אשר על ליבם". ד"ר ברנט הדגישה את הצורך בטיפול מיידי בילדים תחת איום ביטחוני. "הטיפול באומנות אפשר לילדים לבטא את עצמם במקום בו נאלמו המילים, וכן אפשר לילדים שכושרם המילולי אינו מפותח דיו - לתת ביטוי לעולמם".
אוצרת התערוכה נועה טל, ציינה בפני באי הכינוס את חשיבותה של תערוכת ציורי הילדים כתעודה היסטורית חשובה. לדבריה: "התערוכה כוללת קטעי עדות על מצב המצוקה בו היו שרויים הילדים והמטפלים - בזכותם ניתן להבין את מה שאירע". אוצרת התערוכה הזכירה את דבריו של קלוד לנצמן יוצר הסרט "שואה" בנושא תיעוד טראומות העבר. לדבריו של לנצמן: "האמת נזקקת לאמנות לשם העברתה לצופים - לשם המחשתה בתודעתנו כעדים".
דנה שלמון, מטפלת באמנות מטעם "אשלים" וג'וינט ישראל שהשתתפה בפרויקט, שיתפה בקשיי החשיפה הרגשית שחוו הילדים. לדבריה: "הטיפול באמנות 'בנה' עבור הילדים הללו ממ"ד נפשי - הוא אפשר להם מרחב מוגן וחיזק את האגו שלהם. שלמון הדגישה את חשיבות הטיפול באמנות כמסייע בחשיפת רגשות: "הטיפול באמנות אפשר לילדים הללו לומר את מה שמתקשים לבטא בשל הטראומה וחרדת המוות. בסיוע הציור הם מסתכלים על עצמם ממרחק בטוח וחשים שיכולים לבטא את הרגשות הכמוסים".

תאריך:  30/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il