X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשימה מסבירה מדוע כדאי לרכוש דירה בחברה. מדיניות פחת, הוצאות מימון, הפסדים מנוצלים טוב יותר, שכר דירה זול מריבית בבנק והעיקר כוח קנייה בחברה גדול יותר מזה של יחיד. גם אובדן פטור לדירת מגורים במכירה על-ידי חברה, איננו יוצר כדאיות לרכישה ביחיד
▪  ▪  ▪

להלן נפרט מספר סיבות, מדוע כדאי לקנות דירה בחברה. ראשית, הדירה תוכל לשמש גם לצרכי העסק וגם לצרכי עבודה. פחת והוצאות מימון יותרו בנדיבות גדולה יותר על החלק המשמש לעסק.
הדירה תרכש בנטו של חברה - 75% מכל שקל החל בשנת 2010- ולא מנטו של יחיד - 55% מכל שקל בשנת 2010 - אשר מקטין את יכולת הקנייה ב-40%. משמע, באותו ברוטו תוכלו לקנות החברה דירה יקרה יותר או גדולה ב-40% מאשר ביחיד. הסיבה להבדל הינה העדר צורך למשוך הרווחים כדיבידנד למישור היחיד דבר החוסך מס רב.
האם לגיטימי לקנות רכוש בחברה?
מאז הלכות ירדור וקול העם, התאגדות הינה חרות בסיסית לא רק לעניין פוליטי, אלא גם להגשמת חופש הקניין. לכן אין סיבה כי פקיד שומה לא יכיר בכך.
סיבה נוספת לרכישת דירה בחברה, נעוצה בהפרשי שווי השימוש ושכר הדירה המקובל, לעומת הריבית לבנקים. שכר דירה למגורים משקף בארצנו כ-3% מערך הדירה וככל שהיא יקרה יותר ה-% של שכר הדירה משווי הדירה הולך ויורד, אף שבאופן מוחלט הינו יקר יותר מדירות זולות יותר.
הריבית לבנקים הינה, ללווים, בין 5%-7%, קרי, יקרה פי שניים. התוצאה היא כי ההפרש הינו הוצאה בחברה ולא ביחיד. לחברה, לעיתים רבות שימוש בעודף ההוצאה. כך הדבר לפי סעיפים מיוחדים בפקודה העוסקים בהתרת הוצאות מנכס בית, פחת מנדל"ן והוצאות בגין שכר דירה מראש.
סעיפים אלו חבויים בפקודה אך יודעי החן וקוראי הרזים מכירים אותם על בוריים. גם אצל יזם נדל"ן או קבלן או למי שעיסוקו בהשכרה, יותרו ההוצאות כהפסד עסקי לכל דבר. אך לעיתים קרובות יגביל מס הכנסה את הפרשי ההוצאה וישייכם לדירה בלבד. במקרה כזה לפי הלכת ח.ל.מימון ורפורמה במס שבח, ניתן יהיה במכירה לדרוש את הוצאות המימון והפחת שלא נוצל, כחלק מעלות הדירה במכירה, המקטין את המס ולרב מאפס את הרווח כליל.
מבינים בכלכלה הישראלית יסבירו לכם כי הסיבה הינה בכך שעליית ערך הדירות נמוכה בעשורים האחרונים מהריבית השיקלית השנתית הנהוגה בישראל ולפיכך ההוצאה לבנק די בה לאפס את הרווח. דבר זה מקרב אותנו לנושא האחרון. הפטור במכירת דירת מגורים הקיים ליחיד אך לא לחברה.
ראשית, הוסבר לעיל כי לפטור בתנאי הכלכלה הסובבים כפי שהוסבר, אין כל משמעות ואיננו מהווה הפסד כלכלי מוחשי. קרי, ניתן לוותר על הפטור ללא כל הפסד כספי.
שנית, יש שיאמרו כי הלכת נטע עצמון או חוזר הנציבות כפי שנכתב לאהוד רצאבי בהיותו יו"ר ומשנה למיסים בוועדת הכספים של הכנסת מזכים את החברה בפטור. על-פי אותו מכתב הטבות מס ליחיד יוענקו גם להכנסתו בחברה משפחתית. משמע, אם מדובר בחברה משפחתית או חברת בית, לכאורה, ניתן יהיה לבקש את הפטור לדירת מגורים. הסייג שם מדבר על הכנסה ואילו כאן מדובר על שבח מקרקעין ואין הנדון דומה לראיה.

תאריך:  22/01/2007   |   עודכן:  22/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על קניית דירה בחברה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא נראה שהכותב קרא את מה שכתב...
@@@אריה@@@  |  22/01/07 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נורית פיש
בשנים האחרונות ניכרת התנגדות מצד בתי המשפט והאפוטרופוס הכללי למינוי מנהל עזבון כדבר שבשגרה והמגמה היא להותיר את ניהול העזבון בידי היורשים
נרי אבנרי
היחס שלי לאסי דיין אמביוולנטי. מצד אחד, פרובוקאטור עם כישרון אדיר, ומאידך, נרקומן מסריח, עם לשון כבדה, שתמורת עשרים דקות מזוקקות ביממה בחיק האלוהים, הוא מבלה את שאר היממה בהשתכשכות כפויה במיץ של הזבל
גורי גרוסמן
כדי להשלים את המלאכה ולהפשיט את ראש הממשלה ושר ביטחונו עירום ועריה בחוצות הכרך, ראוי היה שגם מנכ"ל משרד הביטחון האלוף ב(מיל.) גבי אשכנזי ייאזר בסבלנות, וימתין עד לפרסום מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד
מירון בן-ארי
המטפל איננו מכוון לשינוי ואינו רוצה שום שינוי אצל המטופל    הוא נמצא שם רק כאמצעי להשגת המטרה אם יש בה צורך
עו"ד נירה גולן
בימים אלה הונחו בפני הכנסת שתי הצעות חוק של חבר כנסת זבולון אורלב, שמטרתן לתקן בעיות מובנות הקיימות בהתנהלות ועדות רפואיות מטעם גופים ציבוריים. בהצעות החוק מומלץ כי הוועדות הרפואיות יוצאו מהמוסד לביטוח לאומי ויהיו עצמאיות וכי תוגבר שקיפותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il