X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת עקב ויכוח על 14 מיליון ש"ח בין בנק לאומי, הבינלאומי ומרכנתיל דיסקונט תוצאות ישיבה ביום חמישי יקבעו אם פולישק תצליח להגיע להסדר עם בעלי האג"ח או שהיא נמצאת בדרך לפירוק
▪  ▪  ▪
מחלוקת על פיקדונות [צילום: פלאש 90]

מחלוקת על פיקדונות בהיקף של 14 מיליון שקל בבנקים יכולה להביא לכך ש-160 עובדי חברת פולישק (2.39%, 51.5) ילכו הביתה. ביום חמישי יתכנסו נציגי הבנקים לישיבה מכרעת עם החברה; תוצאות הישיבה יקבעו אם פולישק תצליח להגיע להסדר עם בעלי האג"ח או שהיא נמצאת בדרך לפירוק.
פולישק היא חברה תעשייתית העוסקת בייצור יריעות פוליאתילן ונמצאת בשליטת הקיבוצים ניר יצחק וסופה. בעקבות המשבר הכלכלי התרחבו הפסדי החברה, שהכנסותיה הממוצעות הסתכמו ב-2008-2007 בכ-150 מיליון שקלים בשנה - והיא נקלעה לקשיי מימון. בסוף פברואר הייתה פולישק אמורה לשלם 16.5 מיליון שקלים לבעלי האג"ח, אך לא הצליחה לעשות זאת. החברה רצתה לעשות שימוש בפיקדונות בהיקף של 14.5 מיליון שקלים המצויים בעיקר בבנקים לאומי והבינלאומי (6.5 מיליון שקלים כל אחד) וכן במזרחי טפחות (כ-1.5 מיליון שקלים), אך אלו לא התירו לה לעשות שימוש בכספי הפיקדונות.
מאותו רגע החלה פולישק בניסיונות לגבש הסדר עם בעלי האג"ח, שהעיקריים שבהם הם בתי ההשקעות מיטב וילין לפידות, המשמשים גם נציגים של בעלי האג"ח במגעים עם החברה.
אחרי חודש של ישיבות סוערות הצליחה החברה לגבש הסדר עם בעלי האג"ח שלפיו היא תשלם להם 10 מיליון שקלים במזומן, 6.5 מיליון שקלים כעבור שנה (כלומר, תקופת גרייס של שנה) ועוד 43 מיליון שקלים שייפרסו עד 2022, וזאת בתמורה לתוספת ריבית מסוימת.
פולישק הציגה את ההסדר לבנקים הנושים - לאומי, מרכנתיל דיסקונט, הבינלאומי, הפועלים ומזרחי טפחות, שהתחייבויותיה אליהם הן כ-87 מיליון שקלים, אך הם דחו את ההסדר ודרשו תקופת גרייס של שלוש שנים ותוספת ריבית נמוכה יותר מאשר זו שהחברה הבטיחה לבעלי האג"ח בפברואר.
בעקבות הסתייגות הבנקים, חזרה החברה לבעלי האג"ח וסיכמה עמם בסוף מרס על הסדר מחודש, כשהיא נדרשת לאישורם הסופי של הבנקים. במקביל סוכם כי אם ההסדר יאושר, החברה תקבל אשראי נוסף בסך 5.5 מיליון שקלים מהבנקים. אלא שמאז ועד היום חלפו כמעט חודשיים ופולישק לא מצליחה לקבל תשובה מהבנקים אם הם מאשרים לה את ההסדר עם בעלי האג"ח או לא.
האישור מתעכב בעיקר בשל מחלוקת בינלאומי והבינלאומי מצד אחד לבין בנק מרכנתיל דיסקונט. לאומי והבינלאומי דורשים קיזוז של כל הפיקדונות שמופקדים אצלם כנגד החוב של החברה אליהם, ולעומתם, מרכנתיל דיסקונט אינו מוכן לקיזוז זה.
לפני כשבועיים התלוננה הנציגות של בעלי האג"ח, הכוללת את ילין לפידות ואת מיטב, נגד הבנקים וטענה כי הם דוחים שוב ושוב את מתן תשובתם לגבי נוסח ההסדר המוצע. "עקב חוסר שיתוף הפעולה מצד הבנקים לכל אורך תקופת המו"מ לגיבוש ההסדר, אנו נאלצים לפנות לנאמן בבקשה לכינוס אסיפת בעלי אג"ח שעל סדר יומה גם העמדת יתרת האג"ח לפירעון מיידי".
ב-27 במאי תתכנס אסיפת בעלי האג"ח כדי להצביע על סוגיית העמדת האג"ח לפירעון מיידי ונקיטת צעדי פירוק. בדקה ה-90, וחודשיים אחרי שפולישק הציגה להם את המתווה החדש להסדר עם המשקיעים המוסדיים, יתכנסו נציגי הבנקים לישיבה עם החברה שתעסוק בעמדתם בנוגע להסדר.
ל-160 עובדי החברה בשני המפעלים שבניר יצחק ובנאות מרדכי, נותר רק לקוות שהפעם הבנקים יצליחו להגיע להסכמה ושגליה מאור, מנכ"לת בנק לאומי, סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל הבינלאומי, ויעקב טננבאום, מנכ"ל מרכנתיל דיסקונט, לא יגרמו לכך שהם יצטרכו ללכת הביתה בגלל מחלוקת על 14 מיליון שקלים.
בינתיים, פולישק, הטרודה בענייני הסדר החוב וחוששת מהליכה לפירוק, עומדת בפני צומת חשובה של מו"מ להסכם אסטרטגי בדמות חוזה הפצה ליריעות שהיא מייצרת עם חברה גדולה בחו"ל, ובמקביל היא מנסה להוציא לפועל תוכנית התייעלות. אלא שכמו שאמר פעיל בשוק ההון: "האי ודאות גורמת לכך שהחברה הולכת עם הראש באדמה ורק מנסה לעבור את המחר".
מהבינלאומי נמסר בתגובה: "הבנק לא יכול להתייחס לפרטי המקרה מפאת סודיות בנקאי-לקוח. הבנק עושה את המקסימום כדי להגיע להסדרי חוב במטרה לאפשר את המשך פעילותן של חברות, בעיקר בימים אלה של מיתון".
מרכנתיל דיסקונט ולאומי סירבו להגיב לטענות בשל הסודיות הבנקאית בינו לבין לקוחותיו.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
160 עובדי פולישק עלולים לאבד את עבודתם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי זרחיה וטל לוי
אייל גבאי: "לאף פקיד אין זכות וטו"    כך אמרו בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מינוי יוגב ליו"ר המועצה המייעצת לראש הממשלה
איריס בר-טל
דורשים לצרפם לוועדה הדנה בסוגיית החשבוניות    לטענתם, ראשי האוצר עקפו מתנגדים רבים להצעה בכך שקבעו צוות מצומצם לטיפול בעניין    יועצי המס טוענים כי ראשי האוצר עקפו מתנגדים רבים לסוגייה
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-158 מיליון דולר - ירידה של 54%    המכירות ירדו בכ-41%    ירידה במכירות מרבית מוצרי החברה, ובייצור דשני פוספט    מעריכה כי בטווח הארוך לא יחול שינוי בביקוש לדשנים
מירב ארלוזורוב
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, מנסה להרגיע את השוק בעקבות הירידות השערים החדות אמש בשוק האג"ח: השוק לא מעריך נכון דווקא את הסיכונים באג"ח חברות    לדבריו, עליית הריביות משקפת כבר את הציפייה לגיוסי השיא הצפויים של המדינה
אלעזר לוין
חברת ייעוץ כלכלי העריכה בפברואר, שהרווח הצפוי צנח בשנת 2008 ב-84% "עקב המשבר הכלכלי"    בעלי השליטה ילוו לחברה עוד 10 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il