לאחר שנה של מחקר ופיתוח והשקעה של למעלה מ-1.5 מיליון שקלים, חושפת הבוקר קבוצת דפי זהב את הפנים החדשות של אתר המסעדות והקולינריה המוביל בישראל -
www.rest.co.il.
בבסיס הקו האסטרטגי של תפישת האתר החדש עמדו חמישה יסודות מרכזיים:
- מיקוד הממשק לפעולות הנפוצות של המשתמשים על-ידי חיזוק הנוכחות של מנוע החיפוש והרחבת סוגי החיפושים שניתן לבצע.
- מתן מענה אופטימלי למבחר סגנונות החיפוש (ממוקד מטרה מול ניסוי וטעימה).
- צמצום ה"רעש" הפרסומי תוך שמירה ושיפור המודלים הפרסומיים.
- יצירת הזדמנויות לגילוי של תוכן במטרה לספק ערך מוסף למבקרים.
- "הארוחה במסעדה מתחילה כבר בחיפוש אחריה".
השפה, הסגנון ועיצוב האתר החדש, התומכים בתפישה זה הם:
- חושניות (יותר מאשר אסתטיות).
- ישר לעניין ולא מתחכם (מריח טוב ולא 'ארומה').
- אנושי (about people not food. About appetite not food. About eating not cooking).
- ישר ולא צבוע (בא לי לטרוף ולא: הטיפול בבשר היה מקצועי).
- קוצר רוח (כי סבלנות באוכל זה דבר מלאכותי).
איתן זינגר, מנכ"ל אתר rest, מסביר את היסודות המרכזיים: מיידיות, נגישות, תוכן והתאמה אישית, שעמדו לנגד עיני הנהלת rest בעת ביצוע השינוי האסטרטגי: "לאחר מחקר מעמיק, בשיתוף קהל גולשים המבקרים במסעדות, הגענו לתובנה כי הארוחה במסעדה, בדומה לדייט, מהווה חוויה המתחילה למעשה בתהליך החיפוש. לאחר זיהוי תובנה זו פיצחנו את המיצוב של rest כ'משחק המקדים לארוחה'. מיצוב זה הטיל עלינו חובה לצאת מהעולם הטכני של אינדקס מסעדות ולתת ערך לכל אורך חווית המשחק המקדים. לשם כך העמקנו את חוויית החיפוש, הזמנת השולחן, התכנים הרלוונטיים בדרכו של הסועד, חוות הדעת ואנו נמשיך ונוסיף פיצ'רים אשר מחזקים אינטראקציה זו".
חידושים טכנולוגיים ותוכן:
המכרז ההפוך - מאפשר לגולשים להזמין מקום במסעדה ב"דקה ה-90". הקלדת נתונים כגון תאריך, שעה, מספר אנשים ומיקום גיאוגרפי יובילו לקבלת תוצאות מיידיות אודות המסעדות הרלוונטיות לחיפושו ומיד לבצע הזמנת מקום. הפעילות מתבצעת on line ללא צורך בשיחת טלפון, וחוסכת זמן יקר.
rest away - מעבר קהל הגולשים לרכישה מקוונת באינטרנט לא פסח גם על תחום משלוחי המזון. מיזם rest away מאפשר הזמנת משלוחים online ממגוון רחב של מסעדות. יחודו של האתר הינו אפשרות הגולש לשלב כלים תומכי החלטה, הנמצאים באתר rest כגון צילומים של מנות האוכל, המלצות גולשים, כתבות, ועוד. השירות פועל בשלב זה באזור גוש דן בלבד ובעתיד יורחב השרות לאזורים נוספים ברחבי הארץ. מיזם זה נערך בשיתוף עם חברת התפנוקייה.
"גומר מהצלחת" - טור ביקורת מסעדות הנכתב על-ידי דמות ידועה בעולם האוכל ולכן אנונימי. הוא כותב כדמות של גבר תל אביבי מהזן המתוחכם: רווק, עורך וידאו, מת להוציא ספר ראשון, חי בדירת גג מגניבה. יש לו חולשה לנשים יפות ואינטליגנטיות, לאופנועים כבדים, לוויסקי איכותי, לקולנוע זר וכמובן שהוא מבין באוכל, בסצנת האוכל, מכיר ויודע איפה הכי נכון לאכול, הכי טעים לאכול, הכי שווה לאכול.
"אלפרטיף" - פינת וידיאו חדשה בהנחייתה ועריכתה של העיתונאית ומגישת הטלוויזיה הילה אלפרט. פינת הוידיאו "אלפריטיף" עוסקת בחדשות מעולם המסעדות, מפגישה את הגולשים עם שפים מובילים ומציעה טיפים ועצות מעולם הקולינאריה.
עיצוב האתר החדש - על-ידי חברת mantis. טכנולוגיה - על-ידי מחלקת הטכנולוגיה של d group.