X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם דילים מעוררים אצל פרופ' זאב סגל שאט נפש, היה צריך לתמוך דווקא בהצבעה חשאית. אלא שמר סגל רוצה לראות את פרס בנשיאות, וכדי שזה יקרה, הוא תורם את תרומתו לקומבינה שתכליתה חיזוק הסיכוי של פרס. ועל התרומה הזו נאמר: "טובל ופרס בידו"
▪  ▪  ▪

כל מי שמוסד הנשיאות יקר לו, רוצה לראות בסילוקו של האיש עם הרבב משה קצב. ועל זה חשוב להוסיף: בחירה נקייה של מחליפו. נקייה פירושה, הצבעה חשאית: כי כך כתוב בחוק. מותר לשנות את החוק, ואפילו מותר להעדיף את שמעון פרס על המועמדים האחרים. אבל לשנות את החוק, רק כדי שזה יקרה?
אם חוק הבחירה החשאית לא מתאים - מה שאני לא בטוח - שישנו אותו רק אחרי שהכנסת תצביע על המחליף של משה קצב. לא לפני. הדרישה של צמד הקומבינאטורים אולמרט ופרס לשינוי החוק, היא המשך ישיר של מנהיגות, שהדבר האחרון שמעניין אותה הוא אמון הציבור. תקשורת הגונה הייתה מגדירה מזמן את הצמד הזה, כ"מפגע אקולוגי".
המזימה של השניים, אסור שתצליח. תחת הכותרת "קומבינה בלתי ראויה", כותב בעניין הזה העיתונאי דן מרגלית: "שינוי החוק, גם אם הוא ראוי, חייב להתנהל בניקיון כפיים ולא כתככים למען מועמד מסוים. מפני שלא משנים חוק כללי לטובת יחיד, ואפילו הוא נישא מעם ברמת נשיא" (מעריב/ 30.1.07). ולא רק הוא. יום קודם, באותו נושא, כותב נחום ברנע: חוק פרסונאלי שנעשה לא למען עניין אלא למען אדם, הוא מעשה מגונה. שינוי של כללי משחק, תוך כדי משחק הוא לעג לדמוקרטיה (ידיעות-אחרונות/ 29.1.07).
ולמרות שמדובר בנושא שהוא בבחינת "מובן מאליו", יש קולות אחרים, שדווקא תומכים בשינוי החוק הספציפי הזה. הם רהוטים, ויש ביניהם אפילו כאלה שמבינים משהו במשפט חוקתי. אלא שהנושא שאנחנו מדברים עליו הוא לא אם פרס הוא הכי מתאים, אלא האם מותר לשנות חוק כדי לשרת אינטרס של אדם אחד. התשובה החד-משמעית שלילית. גם אלה שתומכים היום, יתנגדו מחר.
על ראש הממשלה אולמרט, אף אחד לא מתפלא. הניסיון שלו לשנות חוק, רק כדי לשפר את הסיכוי של שמעון פרס להיבחר לנשיא, דומה לניסיון שלו (לכאורה) לשנות את המכרז של בנק לאומי, כדי להתאים אותו לצרכים של מי שהוא חפץ ביקרו. מדובר בפוליטיקאי נכלולי שהאוריינטציה שלו היא "קומבינה". העובדה שהוא ראש ממשלה, מוכיחה מבחינתו את צדקת השיטה. אולמרט יודע, שאלמלא שיטת הקומבינה, הפוליטיקה הישראלית מזמן הייתה מקיאה אותו.
גם התנהלותו של פרס מובנת. כשרבין כינה אותו "חתרן בלתי נלאה", הוא התכוון לומר, שעוצמת תאוותו לשררה כל כך חזקה, שמכשולים מוסריים, לא נחשבים בעיניו. אבל פרופ' זאב סגל?!? שהוא יתמוך במה שברנע כינה "מעשה מגונה"? הייתי כחולם!
ואיך מסביר הפרשן המשפטי של עיתון הארץ את תמיכתו בשינוי החוק? שימו לב: "במציאות הישראלית בחירה חשאית היא המתכון הבדוק לחזק את הסיכוי לבחירה המבוססת על דילים לסוגיהם, שיסודם במעוניין האישי ולא בעניין הציבורי" (הארץ/ 28.1.07). מאחר ואינני חושד בפרופ' סגל שהתבונה ערקה מקודקודו, לא נותר לי אלא לחשוב שהוא בטוח, שהתבונה נטשה אותנו. בחירה חשאית היא המתכון לדילים?
בדיוק ההיפך. דילים אפשר לעשות רק בהצבעה גלויה. שהרי כל צד מניח את "הסחורה" מול העיניים החשדניות של הצד השני. איזהו הטיפש שיאמין להבטחה של פוליטיקאי, שבנקל יכול להפר אותה מאחורי פרגוד? באותו יום שפרופ' סגל כתב את דברי ההבל שלו, קראנו בידיעות אחרונות את הכותרת הזאת: "הדיל: תיקים טובים תמורת חוק פרס". בכותרת המשנה היה כתוב: "המחיר שהוא (אולמרט) מוכן לשלם: תיקים משופרים לשותפות נאמנות". "מוכן לשלם"! נו, זה לא דיל?
גם בעיתון בו הוא כותב מצאנו את השורות הבאות: "אחת האפשרויות העומדות בפני אולמרט היא להשיג את הרוב בכנסת באמצעות "דילים" פוליטיים, כחלק מסבב מינויים אותו הוא מתכנן לבצע בקרוב בממשלה" (הארץ/ 29.1.07). חתומים: מזל מועלם, גדעון אלון ויובל יועז. מה, הם לא מבינים?
אם דילים מעוררים אצלו שאט נפש, היה צריך לתמוך דווקא בהצבעה חשאית. אלא שמר סגל רוצה את פרס בנשיאות, וכדי שזה יקרה, הוא תורם את תרומתו לקומבינה שתכליתה חיזוק הסיכוי שלו להיבחר. ועל התרומה הזו אני אומר: "טובל ופרס בידו".

תאריך:  31/01/2007   |   עודכן:  31/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טובל ופרס בידו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אבנרי צודק גם הפעם
מ.פ.  |  31/01/07 14:28
2
פרופ' ישראל אומן נשיא מדינת היהודים ל"ת
פרס נשיא הפלסטינים  |  31/01/07 16:08
3
היש עדיין זוכרים את המושג "קלנטריזם"? איך ניתן להביע אמון בקלנטריסט, כמו פרס וחבריו ל"קדימה"? ל"ת
הניה  |  31/01/07 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מורב לוי
יזמי הפיתוח של הקרקעות בישראל נאבקים עתה על השימוש הנדל"ני בעתודות הקרקע האחרונות במרכז; שלושה יעדים הציבו יזמים אלה למתווה פעילותם: הקרקעות של התעשיה הצבאית, השטחים שבשליטת צה"ל ומערכת הביטחון והאדמות שבניהול המינהל, כולל אדמות קק"ל
אילן ריס
השיטות "הדמוקרטיות" השונות התגלו כלא יעילות בבחירת מועמדים מוצלחים, ואפילו המטרה (הלא רלוונטית לעניין עצמו) של מראית עין של "פוליטיקלי קורקט" אינה מושגת. נשאר לנו, אחר סיבוב של כמה שנים, לחזור לשיטת "הוועדה המסדרת" ובלבד שלא תהיה "ועדה של איש אחד"
עו"ד משה מכנס
צדיקים יהודים מסרו מצלמות וידאו בידי ערבים בחברון, והדריכו אותם כיצד לתזמן פרובוקציות עם המתנחלים - כאילו הערבים זקוקים להדרכה בתחום זה
יהונתן דחוח-הלוי
הדוחות של ארגון "בצלם" זוכים לתהודה רבה בעולם ועוזרים בעיצוב תמונת המצב של הסכסוך באזור    מצער שגם הדוח שמגנה את הפיגוע באילת מעדיף את המושג "הרג" על פני "רצח", איננו מציין את שמות הארגונים האחראים לרצח, ובאופן עקבי נמנע מהתייחסות ל"ארגוני טרור", אף כשהדבר נוגד הגדרות מוסכמות בקהילה הבינלאומית
אלעזר לוין
מצוות כיבוד הורים: גם האימא תהיה דירקטורית    ברוך הבא יוסי שטינמן    הפניקס עם בנו של הבוס, אבל בלי משורר    ציפי סמט לעולם אינה מתעייפת    עורכת הדין חיכתה לאוקיי של המפקח ענתבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il