X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אפשר ממש להתפוצץ מלשמוע את יצחק זמיר מתנגד למינוי גנות מסיבות של "חוסר יושר" להלן יובא לראשונה סיפור על מעשה הונאה שטרם סופר על יצחק זמיר
▪  ▪  ▪
המועמד: יעקב גנות

כששמעתי ברדיו את השופט העליון (בדימ.) יצחק זמיר מביע התנגדות למועמדותו של יעקב גנות לתפקיד המפכ"ל, ומנמק התנגדותו בכך שגנות הינו "אדם לא ישר" - כמעט ונתקעתי במכונית שלפניי. וזאת - לא משום הטענה כלפי יושרו של יעקב גנות, אלא משום שיצחק זמיר מעז להאשים מישהו אחר בחוסר יושר.
החלק המוכר בסיפור, כהסבר רקע, עוסק באחריותו החמורה של יצחק זמיר למחדל הקשה שלא מנע את הטבח בסברה ושתילה. יצחק זמיר היה באותם ימים היועץ המשפטי לממשלה, ובישיבת הממשלה הקריטית שדנה בכניסת הפלנגות הנוצריות למחנות הפליטים - הוא, יצחק זמיר, נצר את לשונו ולא מילא את חובתו, כיועץ המשפטי לממשלה, להזהיר את הממשלה באשר לאחריותה לכל מה שעלול להתרחש במחנות.
כתוצאה מהטבח הוקמה ועדת חקירה ממלכתית - היא ועדת כאהן - שתחקור את נסיבות הטבח ותקבע את האחראים. ועדת כאהן קבעה כמה קריטריונים ברורים ומובחנים להטלת אחריות (עקיפה) לטבח, ו"שיבצה" את האחראים השונים - שרי ממשלה, קציני צבא גבוהים ופקידים בכירים - אל כל אחד מהקריטריונים הללו. המלצות הוועדה הביאו להדחת חלק מקברניטי המדינה והצבא מתפקידיהם (כשההמלצה הבולטת שבהן היתה הדחת אריאל שרון מתפקידו כשר הביטחון).
החשוב לענייננו כאן הוא קריטריון אחד מסויים מתוך הקריטריונים שקבעה הוועדה:על-פי הקריטריון המסויים הזה, הוועדה קבעה שיש להטיל אחריות על (ציטוט מהדוח): "אלה שידעו על ההחלטה (להכניס את הפלנגות למחנות - י.ד.), והיה מחובתם בתוקף מעמדם ותפקידם להתריע על הסכנה ולא מילאו חובה זו".
על בסיס הקריטריון הנ"ל הטילה הוועדה אחריות, בין היתר, על ראש אמ"ן (שהודח מתפקידו), וכן על ראש המוסד ואחרים. בהקשר זה ראוי לציין, שאחריותו של ראש המוסד, לדוגמה, הוטלה עליו בשל העובדה שהוא השתתף באותה ישיבת ממשלה שבה נדונה הכנסת הפלנגות למחנות, ושמע כמו כולם את אזהרת השר דוד לוי מפני סכנת טבח, ובכל זאת לא התייחס לעניין.
אבל הרי גם יצחק זמיר, היועץ המשפטי לממשלה, נכח באותה ישיבה, וגם הוא שמע על ההחלטה להכניס את הפלנגות למחנות, וגם הוא שמע את דברי האזהרה של דוד לוי, ובכל זאת גם הוא שתק ולא פצה את פיו.
ויתרה מכך, במרוצת הימים שבהם עסקה ועדת כאהן בחקירת הטבח והאחראים לו, טען בפני הוועדה אחד השרים שנחקרו בפניה, שהיועץ המשפטי לממשלה יצחק זמיר השתתף אף הוא באותה ישיבת ממשלה אך לא הזהיר אותם. בעקבות טענתו זו של השר בפני הוועדה פירסם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, משה בן זאב המנוח, מאמר ארוך ומנומק בעמוד המאמרים הראשי של עיתון הארץ והיפנה אצבע מאשימה ומפורשת לכיוונו של יצחק זמיר באופן שהבהיר, שיצחק זמיר - ששתק בישיבה - נושא באחריות כוללת למחדל הנורא.
ברור, איפוא, שהקריטריון המסויים הנ"ל להטלת אחריות חל במלואו גם על יצחק זמיר בתוקף מעמדו ותפקידו. והרי ברור גם הדבר, שאילו יצחק זמיר, ששמע אף הוא את דברי האזהרה מפני הטבח, היה מזהיר שרי הממשלה ומפקדי הצבא מפני אחריותם האישית לכל מה שעלול להתרחש במחנות הפליטים, היו השרים ומפקדי הצבא נבהלים מההחלטה של עצמם - ממש כך! - ומורים מיד על ביטול ההחלטה וביטול הפעולה.
אלא שוועדת כאהן העדיפה להתעלם מהטענות וההאשמות הללו כלפי אחריותו הברורה של יצחק זמיר, ופשוט "מחקה" את יצחק זמיר מאותה ישיבת ממשלה, ולא התייחסה בדוח - אפילו לא במילה - לחלקו של זמיר בכל הפרשה (הסיבה לכך ברורה כשמש: אהרן ברק, שהיה האיש הדומיננטי בוועדת החקירה, הינו חבר רב שנים וידיד אישי קרוב מאד של יצחק זמיר, ולכן הוא דאג לחלצו מאחריות, ומהפרשה בכלל, ולמלטו בלא פגע ובלא שריטה. העניין מובא בפירוט בספר "צדק של פלנגות"). עד כאן הצד המוכר של הסיפור.

עכשיו לחלק שטרם סופר

כחצי שנה לאחר פירסום דוח כאהן, ולאחר ההדחות, פירסם פרופ' יצחק זמיר, שהיה עדיין היועץ המשפטי לממשלה, מאמר משפטי אקדמי שבו הוא ניתח את דוח ועדת כאהן ואת מימצאיו (שם המאמר: "ועדת החקירה מן הבחינה המשפטית, פורסם ב"הפרקליט" (לה(ג) (1983), עמ' 332-323). ראוי לציין כי למאמר הפרשני הזה של זמיר נודעת חשיבות רבה, הן באקדמיה והן בפרקטיקה המשפטית, והוא מאוזכר עד היום - במיוחד כאשר עניינה של וועדת חקירה כזו או אחרת עולה על סדר היום הציבורי.
אלא שכאשר קוראים בקפידה את מורה הנבוכים הזה של זמיר, ומשווים את הטקסט של המאמר עם הטקסט הרלוונטי בדוח כאהן - מגלים מלאכת מחשבת של מעשה מירמה והטעייה. כדי לחשוף ולהבין את מעשה המירמה וההטעייה של האיש הישר הזה, היועץ המשפטי לממשלה, פרופסור יצחק זמיר, כפי שהוא רקח במאמרו - אין מנוס אלא להביא כאן את פרטי הפרטים של מעשה הנכלים הזה.
ובכן, להלן - מילה במילה - הקטע הרלוונטי מדוח כאהן המתייחס לקריטריונים להטלת אחריות על ממלאי התפקידים השונים - כפי שנקבעו על-ידי ועדת החקירה:
"אם אכן מתברר שאלה אשר החליטו על כניסת הפלנגות למחנות, היו צריכים על-פי המידע שבידם ועל-פי הדברים שהיו מן המפורסמות, לחזות מראש שקיימת סכנה של טבח ולא ננקטו צעדים, שניתן היה לעשותם כדי למנוע את הסכנה הזו או לפחות להפחית במידה רבה מהאפשרות שייעשו מעשים מסוג זה, הרי מקבלי ההחלטות והמבצעים אחראים בעקיפין למה שבסופו של דבר קרה, גם אם לא התכוונו לכך שהדבר יקרה ורק הסיחו דעתם מהסכנה הצפוייה. אחריות עקיפה דומה חלה גם על אלה שידעו על ההחלטה, היה מחובתם בתוקף מעמדם ותפקידם להתריע על הסכנה ולא מילאו חובה זו. לא ניתן גם לנקות מאחריות עקיפה כזו את אותם האנשים שכאשר הגיעו אליהם הידיעות הראשונות על הנעשה במחנות לא נזעקו למנוע את המשך פעולות הפלנגות ולא עשו כל מה שביכולתם כדי להפסיקן" (ההדגשה שלי - י.ד.).
יצחק זמיר, במאמרו, מתייחס בדיוק לפיסקה הנ"ל בדוח כאהן וכך הוא, יצחק זמיר, מסכם את סעיפי האחריות שנקבעו בדוח: "באחריות העקיפה נושאים, לדברי הוועדה, אלה שהיו צריכים על-פי המידע שהיה בידם לחזות מראש את סכנת הטבח ולא התריעו על כך או לא נקטו בצעדים הראויים כדי להפחית סכנה זאת, וכן אלה שכאשר נודע להם על הטבח במחנות לא עשו את הראוי כדי להפסיקו".
ובכן, כאשר מנסים לעשות חפיפה בין שני הקטעים הנ"ל - זה מהדוח עם זה ממאמרו של זמיר - כדי להשוות בין הקריטריונים כפי שנקבעו בדוח כאהן לבין הקריטריונים הנמצאים במאמרו של יצחק זמיר - מה רואות עינינו?
רואים בבירור, שהקריטריון האמצעי הנמצא במשפט המודגש לעיל, המופיע בציטוט מדוח הוועדה, המתחיל במילים "אחריות עקיפה דומה חלה..." - קריטריון זה פשוט הושמט על-ידי יצחק זמיר ממאמרו. יצחק זמיר מביא במאמרו את הקריטריון שלפני המשפט המודגש וכן את הקריטריון שלאחר המשפט המודגש, אבל את הקריטריון הברור והמובחן, שנקבע במשפט המודגש לעיל - הוא, יצחק זמיר, משמיט ומעלים לחלוטין מהמאמר.
במילים אחרות, יצחק זמיר מאזכר במאמרו, כנושאים באחריות, רק את אלה שהיה עליהם לחזות מראש את סכנת הטבח, וכן את אלה שבשלב מאוחר יותר נודע להם בפועל על הטבח, אך הוא משמיט מהמאמר את האחריות החלה על אלה שידעו על ההחלטה להכניס את הפלנגות למחנות (וכפי שראינו לעיל, זמיר נמנה על אלה שידעו על ההחלטה - באשר הוא השתתף בישיבת הממשלה שבה נדונה ההחלטה הזו, ושמע את אזהרתו של השר דוד לוי מפני סכנת טבח).

סיבות טובות להשמיט ולהעלים

היו לו, ליצחק זמיר, סיבות טובות מאד להשמיט ולהעלים את קריטריון האחריות הנ"ל ממאמרו. שהרי ראינו כבר לעיל, בתחילת הדברים, שהקריטריון הזה חל במלואו על יצחק זמיר מתוקף מעמדו ותפקידו וכמי שידע על ההחלטה ושמע את דברי האזהרה מפני סכנת הטבח - מה גם שאפילו אחד משרי הממשלה, ובעקבותיו היועץ המשפטי לממשלה הקודם משה בן זאב, התייחסו מפורשות לאחריותו של יצחק זמיר, והיפנו כלפיו אצבע מאשימה כפי שראינו לעיל.
והיו לו, ליצחק זמיר, גם סיבות טובות להניח שאיש לא יטרח לבדוק את נכונות דבריו ולהשוות בין הטקסטים. שהרי המדובר כידוע בפרופסור למשפטים, ביועץ המשפטי לממשלה, ומי יעלה בדעתו לחשוד שהאיש המכובד והחשוב הזה מעקם ומשמיט ומסלף דוח של ועדת חקירה ממלכתית - כדי לטשטש ולהעלים כל רמז לאחריותו האישית?
וכך, במעשה הנכלים והרמייה הזה, מוליך יצחק זמיר שולל את האקדמיה ואת הפרקטיקה המשפטית כאחד. ולמרבה החוצפה, משקר יצחק זמיר במצח נחושה ומקפיד לציין במאמרו, שהקריטריונים לאחריות עקיפה המובאים במאמרו הם "לדברי הוועדה", וכך הוא מביא את הקורא התמים להאמין שהקריטריונים שבמאמרו חופפים, כביכול, לאלה שבדוח.
וכדי להשלים את התמונה נציין שבמקום אחר במאמרו חוזר יצחק זמיר על הקריטריונים להטלת אחריות על ממלאי התפקידים השונים, וגם שם הוא משמיט ומעלים את הקריטריון המסויים ההוא הרלוונטי למחדלו האישי. עצם העובדה שיצחק זמיר השמיט והעלים ממאמרו את הקריטריון המסויים הזה, עצם עובדה זו מלמדת שהוא יודע היטב, שהקריטריון הזה חל עליו במלואו ורלוונטי למחדלו האישי. שאם לא כן, לשם מה להעלים את הקריטריון הזה?
שלא לדבר על כך, שיצחק זמיר בוודאי ידע גם ידע, שקיימות טענות קשות כנגדו - מפי אחד משרי הממשלה שטען מפורשות בפני הוועדה, וכן מפי היועץ המשפטי הקודם במאמר ארוך ונוקב בעיתון הארץ - טענות המכוונות לאחריותו האישית ומאשימות אותו, כמי שהשתתף באותה ישיבת ממשלה שבה נדונה ההחלטה להכניס הפלנגות למחנות, ושתק.
וכך נוצר, איפוא, מצב שוועדת כאהן - כלומר השופט ברק - מעלים וממלט את יצחק זמיר מהדוח, ואינו מחיל עליו אחריות כלשהי על-פי הקריטריון המסויים ההוא שהוחל על אחרים, ואז בא יצחק זמיר עצמו - בגלימת פרופסור למשפטים ויועץ משפטי לממשלה - ובמאמר משפטי מלומד מעלים לא רק את עצמו, אלא גם את הקריטריון המפורש והמובחן הרלוונטי לאחריותו. מבצע ההונאה הושלם.
ועכשיו ישאל כל קורא את עצמו, מי אדם ישר יותר או פחות - יצחק זמיר או יעקב גנות?
אבל מה שנכון נכון: יצחק זמיר לא נחשד בלקיחת שוחד. הוא עשה מעשה אחר: הוא גנב וכייס את דעת הבריות. הוא ניצל את מעמדו הרם כפרופסור חשוב למשפטים וכיועץ המשפטי לממשלה, וסילף דוח של ועדת חקירה ממלכתית - כדי לטשטש ולהעלים לחלוטין את חלקו האישי באחריות לטבח בסברה ושתילה.

המאמר פורסם בבלוג של עו"ד יוסי דר
תאריך:  23/02/2007   |   עודכן:  23/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: ההונאה של יצחק זמיר
תגובות  [ 84 ] מוצגות  [ 80 ]  כתוב תגובה 
1
זמיר
מוטי1  |  23/02/07 12:09
 
- זמיר
גרשון ז  |  23/02/07 12:25
 
- אם הכותב היה כותב על פרשיות השוחד של ברק-זמיר זה בהחלט היה יותר מעניין
מכיר ויודע מבפנים  |  23/02/07 12:52
 
- אם אתה "מכיר ויודע מבפנים" ...
שמחה ניר, עו"ד  |  23/02/07 14:18
2
היתכן ?
אוריצ  |  23/02/07 12:10
3
השופט זמיר
גרשון ז  |  23/02/07 12:19
4
בושה ששופט שישב בדין של משהו
מתבטא כלפיו בתקשורת  |  23/02/07 12:27
5
מה הקשר לגנות ?
א..ל.. רמת-גן  |  23/02/07 12:30
6
מה אתה מבקש?!
מגיב  |  23/02/07 12:39
7
אם זו שחיתות , מה תאמר על מה
אל מוג  |  23/02/07 12:43
8
זמיר היה גם האיש שחיפה על חברים
והציל את רובינשטיין מקלון  |  23/02/07 12:44
9
זמיר וברק לא רק חברים טובים
הגולש הנבון  |  23/02/07 13:01
 
- מה שלא הזכרת בתגובתך זה שאישתו של זמיר אימו של העו"ד היתה מנהלת המחוז של משרד השיכון ל"ת
החרד  |  23/02/07 14:17
10
יצחק זמיר, אליל-נעורי, איך הסתאב!
שמחה ניר, עו"ד  |  23/02/07 13:26
11
שחיתות קשה, שחיתות רכה, אליבא דזמיר
שמחה ניר, עו"ד  |  23/02/07 13:54
12
מה עניין שמיטה?
אבי קרן  |  23/02/07 14:12
13
המאמר דברי הבל ושטות שקר ורשעות ולוקה בחוסר הבנה לתפקיד היועמ"ש  ל"ת
הייתי שם בישיבה  |  23/02/07 14:36
 
- מוכן להתערב על 10.000ש"ח שלא היית בישיבה הזו ל"ת
לשקרן המדופלם והמתחזה "לאיש-חשוב"  |  23/02/07 15:14
 
- מסכימה עם כל מילה שלך
ליודע דבר  |  23/02/07 15:20
 
- הנה מה שנקבע בקשר לתפקידו של
לא הייתי בישיבה  |  23/02/07 15:21
 
- כל הכבוד - תגובה מצויינת
שפינוזה  |  23/02/07 18:43
14
so ahat?........
טלש  |  23/02/07 14:42
15
אין לי כל אמון ב"מערכת המשפט"שברק זמיר ביניש חשין וכו הם מראשיה  ל"ת
יורגן  |  23/02/07 14:46
16
כבר מלאו שתי ברמצוות לפרשייה זו.
לדר - האם אתה תייר בארצך ?  |  23/02/07 14:49
 
- על שחיתות שופטים אין התיישנות (וחוצמזה, שעל סיפור
בעל זיכרון  |  23/02/07 15:28
 
- ברק שותק כי הוא חכם, הוא לא זמיר ל"ת
ארץ נהדרת מלאת הפתעות  |  23/02/07 17:29
17
מאוד רלבנטי למינוי גנות
אמנונן  |  23/02/07 15:06
 
- השאלה כלל אינה מינוי גנות. השאלה אם
שפמנון  |  23/02/07 15:45
18
חברים יקרים...
האזרח המתגעגיע..  |  23/02/07 15:16
19
ראו איך שהם נלחמים בשר המשפטים החדש ל"ת
אתה מבין ברוך מדוע התחת שלהם רועד  |  23/02/07 15:17
20
מושחתים לשחיטה -כמו באירן... ל"ת
שמואל הנביא  |  23/02/07 15:22
21
זהו. נשברתי. ל"ת
אחד שראה כבר הכל  |  23/02/07 15:24
22
כבר עדיף שלא לדעת. בא להקיא ל"ת
הניה  |  23/02/07 15:30
23
1. מן המפורסמות הוא שהיועה"מ אינו מתערב בעניין כגון הכנסת הפלאנגות למחנות הפלשת' אלא אם כן:-
מיכל מירושלים  |  23/02/07 16:08
24
מאמר קשקשני\אדיוטי\חבל על הביטים
WISDOM  |  23/02/07 16:17
 
- אולי אתה צדק בהשוואה יחסית עם ברק ו
boris d  |  24/02/07 02:02
25
איך אמר זיילר: "סיציליה זה כאן!"וכח המוסיף גורע ל"ת
חץ  |  23/02/07 16:19
26
בסופו של יום בן-בנו של סופו של יום - חרא צף על פני המים
משפטן ותיק  |  23/02/07 16:26
 
- האם בחרא את מתכוון רק לזמיר? ומה עם ברק? ל"ת
שניהם עשויים מאותו חומר  |  23/02/07 17:52
27
מפליא שפתאום נזכר העו"ד המלומד לכהשמיץ את זמיר
שושי  |  23/02/07 17:14
 
- חושבת כמוך
שושיה  |  23/02/07 17:36
 
- לשושיה
סטיבן  |  23/02/07 18:59
 
- זמיר הוא אחד מחבורה של טינופות ואינו מושמץ ל"ת
מספרים עליו את האמת  |  23/02/07 17:52
 
- לפחות את מודה שהכביסה מלוכלכת ל"ת
כובסת  |  23/02/07 18:24
28
מאחורי גבו של פרץ - שיחקת אותה - גבר גבר ל"ת
בוזי הרצוג מארץ נהדרת  |  23/02/07 17:30
29
גנות ראוי מאד
הזמיר המזמר  |  23/02/07 17:33
30
לעו"ד יוסי- תתפוצץ ל"ת
סטיבס ניו-יורק'  |  23/02/07 17:39
31
עו"ד יוסי בר = מה ומי עומד מאחורי המאמר שלך
שושי  |  23/02/07 17:44
32
יפי הנפש מתעוררים - איכן היו בתפקידם
אהרון שמעון  |  23/02/07 17:52
33
כל עו"ד פלילי משקר ומבצע הונאה במשפט
אברום  |  23/02/07 18:07
 
- אברום אתה צודק
שושיה  |  23/02/07 18:40
 
- הרי כל מה שאמר יוסי דר ממוסמך ל"ת
שושיה, דברי לעניין  |  23/02/07 22:30
34
מדהים שאיש כזה מתרוצץ בית כלי התקשורת
לא ייאמן  |  23/02/07 18:27
 
- האם היה זה ינאי שהזהיר יותר מכולם מפני הצבועים?
שלומציון  |  24/02/07 09:44
35
עם עורכי דין כמו יוסי דר אנחנו לא צריכים אויבים
סטיבן  |  23/02/07 18:46
36
כול הכבוד לכותב, יישר כוח. ל"ת
ZU  |  23/02/07 18:56
37
הבעייה של זמיר היא לא חוסר יושר, אלא
זכרוני  |  23/02/07 19:21
 
- בכנופית העליון יש מיבחר שרצים מושחתים,(כנסו)
כל מיניי שרצים שורצים בZOOהעליון  |  23/02/07 21:53
 
- אבו חצירה וכמו כן דרעי היוו סכנה להגמוניה של האוליגרכיה הסמולנית
זכרוני, לא תפסת את העיקר  |  23/02/07 22:23
 
- גילת - רוטווילר של האוליגרכיה החמסנית
מומחה למלונות  |  23/02/07 23:29
38
האיש פשוט נוכל ושקרן
לא יאומן  |  23/02/07 19:41
39
זוהי בדיוק הדרך שבה שופטים כותבים
קוזלובסקי  |  23/02/07 19:42
 
- ישנה דרך לתבוע את המדינה כמעסיכה
ארז לוסטיג  |  23/02/07 21:28
 
- צ"ל מעסיקה, במקום מעסיכה. ל"ת
ארז לוסטיג  |  23/02/07 22:53
 
- על מה לתבוע
ישראלה  |  23/02/07 23:22
40
כל בכבוד לחוושף הסיפור !
אזרח המום  |  23/02/07 19:43
41
איפה שדורכים במוסדות המדינה, ואפילו במעוז העליון של מערכת המשפט
ועלוואלע טרוקסבעטריגער  |  23/02/07 20:28
42
מה התגלה בחשיפה הזאת? ששופט בכיר מסוגל להיות נוכל זעיר?
רימה ותולעה  |  23/02/07 20:39
43
איפה ההונאה?
שושנה גלאון  |  23/02/07 22:18
44
תביעה נגד המדינה על רשלנות שופטים
ארז לוסטיג  |  23/02/07 22:23
 
- לתבוע את המדינה בשל תוצאות רשלנותו הפושעת של שופט
שוליית הקוסמת  |  24/02/07 07:07
45
עוד בשנות ה50 שופטים לקחו שוחד
אין חדש תחת השמש  |  23/02/07 22:49
 
- חשוף העובדות אחרת זו הוצאת דיבה  ל"ת
מאיר  |  24/02/07 21:23
46
שטויות במיץ עגבניות. זו בחישה סתמית. ל"ת
vangoh  |  24/02/07 00:40
47
לא מספיק שהוא חברו של אהרן ברק שהוא (את אהרן)
borisdo  |  24/02/07 01:14
48
למה את זה קורה לנו? מושחתים בצמרת
בוריס ד  |  24/02/07 01:41
49
המורמים מעם. כולם נדונים על רשלנות מקצועית, חוץ מהם
עומרי  |  24/02/07 08:29
 
- אם המורמים מעם היו משלמים על מחדליהם !
אהרון שמעון  |  24/02/07 10:14
50
הלקאה עצמית
יצחק ברמן  |  24/02/07 17:00
51
יצחק זמיר ואשתו בועד הבית
שכנה   |  25/08/15 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם בדין
אין נחמה לתושבי שדרות, הסובלים מזה שבע שנים ממתקפת קאסמים על עירם    בתיה קטר, יו"ר וועד ההורים בשדרות, הגישה תביעה לבג"צ בעניין מיגון בתי הספר ופועלת במרץ למען שיפור המצב בעיר המאוכזבת
שושנה ויג
השבוע התקיים בירושלים יריד הספרים הבינלאומי ה-23 שהיה אירוע תרבותי מרשים במיוחד    כשהגשתי לארי דה לוקה את ספר השירים שלי, הרגשתי שהגעתי להר אדוני
ראובן לייב
קולומביה הבריטית, שבמערב-קנדה, המשתרעת מויקטוריה ועד לקלגרי, טובלת כולה בפארקים לאומיים רחבי-ידיים    לאורך כל הדרך, בת אלפי הקילומטרים, נשקפים נופים עוצרי-נשימה, כמותם לא תראו בשווייץ וגם לא בנורבגיה
עו"ד עמי עצמון
הסכמת שופטי בית המשפט השלום בת"א להפנות את חיים רמון לתסקיר מבחן, לצורך בחינת שאלת אי הרשעתו, עלולה למלכדו במידה שיחליט בהמשך לערער על הכרעת הדין, לבית המשפט המחוזי
ניר יהב
ח"כ שרוני - הגם שהוא בסך הכול פאזה חולפת ופתטית בחיינו - מייצג תופעה חמורה ביותר, והיא תופעת הצפצוף    ראו נא את נשיא המדינה שבוחר להיאחז בנשיאות כמו בקרנות מזבח רעועות - ואנחנו שותקים    ראו נא את ראש הממשלה העומד בפני חקירה פלילית - ואנחנו שותקים    הם מצפצפים ואנחנו שותקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il