X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמרו האחרון של עו"ד ד"ר אברהם אלתר ז"ל שהלך לעולמו ממחלת הסרטן המאמר נמסר לפרסום אחרי מותו
▪  ▪  ▪

הרשימה מדגימה כיצד שמירה על מבנה עסקי משפטי פשוט של הסכם - תיווך או הסכם עם חברת שיווק עדיפים על התארגנות מסובכת של עמותות, תאגידים ביסוד או מבנים מורכבים אחרים. מתווכים וחברות שיווק אינן מודעים לצורך בשמירת הכללים הללו והרשימה להלן מדגימה מה חיוני בשמירה על כללי השיווק הבסיסיים. הרעיון לשמור על לשון הפטור ולשלבה בהסכם השיווק.
חוק מיסוי מקרקעין נקט בהגדרות כוללניות, כך שרוב יפויי הכוח הינם בגדר מכירה. הסכם שיווק או תיווך של פרויקט מקנה ייפוי כוח לחברת שיווק למכור דירות יזם בשם הבעלים. השאלה כיצד להימנע ממס על ייפוי כוח זה. רבים יופתעו כי החוק התווה פתרון ייחודי ויעודי למטרה זו.
בשבוע שעבר דנו על ייפוי כוח הנילווה למשכנתא. השבוע נדון על ייפוי כוח הניתן על-ידי בעלי קרקע למתווכים, חברות שיווק או ייזום נדל"ן וכן על ייפוי כוח לעו"ד שדווקא הם נכשלים לרוב בהגדרות החוק ועלולים ליפול קורבן לחיוב מיותר במס בגין ייפוי כוח שקיבלו מלקוח.
אם חברת השיווק או משרד התיווך יקפידו על התנאים שנפרט להלן, סביר כי לא יתקלו בבעיות חוקיות או בחיובי מס מיותרים ובלתי צפויים. נציין עוד כי רבים מהמתווכים או חברות השיווק, לא ערות לסיכונים ולצורך החוקי לפעול במסגרת ד' האמות שקבע החוק ורשימה זו הינה איפוא תמרור אזהרה קטן עבורם.
להלן נפרט הכללים עליהם יש להקפיד על-מנת לשמור על אי חיוב במס שבח מקרקעין:
השיווק יוסדר על-ידי ייפוי כוח שבו יזם הנדל"ן מייפה את כוחו של המשווק או המתווך למכור את המקרקעין. בייפוי הכוח, במקום בולט, ייאמר כי היזם בעל המקרקעין יכול לבטל את ייפוי הכוח בכל עת.
אסור לייפוי הכוח להיות בלתי חוזר או בלתי הדיר. ייפוי הכוח, כך ייאמר בו, יינתן לתקופה של לא יותר מ-6 חודשים. בניגוד למקובל בהסכמי מכר נדל"ן, ייפוי הכוח ניתן לטובת בעל הקרקע ולא להבטחת זכות רוכש או צד ג' כלשהו.
המשווק או המתווך חייבים לפעול רק לטובת בעלי הקרקע ולא כל אדם אחר.
החשוב מכל שכרם של המתווך או חברת השיווק אשר יהיה באחוזים מהתמורה, שהינם סבירים לפי המקובל בתחום, וכן שיפוי או החזרת הוצאות שעמדו בהם. את התמורה כולה חייב המשווק או המתווך להעביר ליזם או לבעלי הקרקע.
לבסוף חשוב כי ייפוי הכוח יציין כי איננו ניתן להסבה או להמחאה לכל אדם אחר. קרי, מערכת יחסי אמון אישית ואינטימית יחסית. שמירה על כל הכללים הללו תוך ציונם בגוף ייפוי הכוח עצמו וכן פתיחת חשבון בנק ניפרד לשם השיווק, יביאו לכך כי לא יחול כפל מס רכישה -חביבם של מפקחי מס שבח - על מערכת יחסים זו. יותר מכך, מוסדות כמו עמותות או תאגידים בייסוד אינם מגינים על אי חיוב בכפל מס רכישה, באותה יעילות כמו הכללים הפשוטים שלעיל ולכן עדיפה הדרך הפשוטה הנ"ל על מבנים מורכבים של עמותות וכיו"ב.
קיימים גם כללים לגבי מתן ייפוי כוח בשורה נוספת של מקרים אותם נסקור בעתיד.

תאריך:  27/02/2007   |   עודכן:  27/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אורלנדו הפכה לאתר-תיירות כלל-עולמי בזכות אטרקציות של פלאי-עולם לגדולים כקטנים, שאין משנה להן    מלונות מפוארים, מוטלים משפחתיים, מסעדות מכל הסוגים והטעמים, מרכזי-קניות אינסופיים ואפילו שוק-פישפשים, מהגדולים בארה"ב
אריק פורסטר
גם אנחנו מכחישי שואה! וכמו שאירן מארגנת כנס כדי לפלמס את השואה היהודית, כך תומכת טורקיה בכנסים באוניברסיטאות אירופאיות ואמריקניות בהם מתנצחים פרופסורים מלומדים ומנסים לקבוע, אחת ולתמיד, באם היתה שואה ארמנית
יהונתן דחוח-הלוי
יאמין זכאריה, סופר והוגה דעות מוסלמי, בוגר אוניברסיטת לונדון, פרסם (23 בפברואר 2007) מאמר תחת הכותרת "שבע סיבות מדוע לתקוף את ארה"ב בפצצת אטום" - הוויכוח בעולם האיסלאמי בנוגע לשימוש בנשק גרעיני נגד ארה"ב והמערב אינו חדש וחכמי דת מוסלמיים רדיקליים רואים באפשרות זו הלכה מחייבת
עו"ד יוסי דר
כשאתה שומע את רזי ברקאי ודומיו - אנשי אמת וצדק מלידה - מגלגלים עיניים לשמיים על כך שח"כ טרטמן, שבמקרה מועמדת להיות שרה, אמורה וחייבת לתפקד בדיוק על-פי אחוזי הנכות שלה ולא יותר מכך - אינך יכול שלא להתפעל פעם נוספת מהצביעות של ה"עיתונאים" הללו
שאול לוי
פסקי הלכה המגנים שימוש בטרור ע"י סמכות דתית מקןבלת עשויים לסייע רבות במיגור תופעת הטרור האסלאמי - אלימות הינה חלק בלתי נפרד מכל תרבות ותרבות, ואינה נחלתה הבלעדית של החברה האסלאמית - אולם זו גם חובתה של המנהיגות למנוע מאותה אלימות מלהרים את ראשה המכוער - מנהיגות שכזו נראה שחסרה בעולם האסלאמי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il