X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות עסקת הענק יידרש שאול אלוביץ', שירכוש את בזק, למכור את החברות סמייל 012 ו-yes - הנמצאות בבעלותו
▪  ▪  ▪
012 סמייל [צילום: רוב טננבאום]
אלוביץ' ירכוש השליטה בבזק
אמיר טייג
באחד המימושים הגדולים בתולדות המשק הוא צפוי להפוך לחזק ביותר בשוק * תירכש מאיפקס-סבן-ארקין תמורת כ-7 מיליארד שקל
לרשימה המלאה

012 סמייל של אלוביץ' תפרוש מהמכרז לרכישת מירס, בו היא נטלה חלק בחודשים האחרונים. מריל לינץ', אשר מנהלת את המכרז, דרשה מהמתמודדות להגיש הצעות עד ה-20 בחודש, יום שלישי, אך אלוביץ' עצר את ההגשה וביקש ארכה לאור המו"מ שהוא ניהל באותן שעות עם בעלי המניות בבזק: אייפקס-סבן-ארקין.
אלוביץ' קיבל הארכת מועד של 24 שעות אך לבסוף, לאור התקדמות המו"מ עם בזק, לא הוגשה כלל הצעה מטעם סמייל, והחברה פורשת מהמרוץ לרכישת מירס. כעת נותרו במכרז מירס רק חברת פלאפון והמשקיע הצרפתי פטריק דרהי.
באשר לעסקת אלוביץ'-בזק עצמה, שני הצדדים עדיין עובדים עליה. סוכם כי העבודה תמשיך לאורך שישי ושבת בשאיפה להגיע לחתימה סופית ביום ראשון. מסיבה זו טרם יצאה הודעת בורסה בנושא העסקה ומסיבה זו שומרים כל הצדדים על שקט תקשורתי מוחלט. טרם ידוע מחיר המנייה שנקבע בעסקה וכן מבנה המימון, אך ההערכה היא שאלוביץ' ישלם פרמיה של אחוזים בודדים על מחיר מניית בזק בשוק כעת, שעומד על 8.6 שקל. סך כל העסקה - כ-7 מיליארד שקל.
אלוביץ' לוטש עיניים לבזק כבר זמן רב. עכשיו, משתושלם העסקה ברמה החוזית והפיננסית, אלוביץ' יצטרך להתמודד עם משימות לא פשוטות, ובראשן מכירת סמייל ו-yes. משתיהן הוא יצטרך להיפרד מסיבות של הגבלים עסקיים.
העסקות הצפויות יוצרות משחק צירופים חדש בשוק המקומי. אפשר להבין מעט ממה שצפוי לקרות מהסיפור הבא:
ימים ספורים לאחר ששב אילן בן דב מהונג-קונג ובידיו חוזה לרכישת פרטנר (באוגוסט האחרון) התקשר אליו אלוביץ' למשרד והשניים קבעו להיפגש. "אני הולך לעזור לשאול לרכוש את בזק", אמר אז בן דב למקורביו, כשהוא מכוון לכך שיתרום לאלוביץ' מהניסיון שלו בעסקת הענק לרכישת פרטנר. באותה נשימה אמר בן דב: "תראו שגם סמייל תהיה שלי".
ייתכן שאכן כך יהיה: בזק תעבור לאלוביץ', ואילו חברת האינטרנט סמייל תמוזג אל תוך פרטנר. הדבר לא פשוט מבחינת בן דב אשר ממונף על עסקת פרטנר, אך לא בלתי אפשרי.
כעת נשאלת השאלה מה עתידה של Yes. כלכלן בשוק העריך שבמשחק הצירופים החדש נשארת קבוצת התקשורת של אי.די.בי ללא זרוע תוכן, ויתכן ש-yes תירכש על-ידי נוחי דנקנר ותצטרף לקבוצה בה נמצאות נטוויז'ן וסלקום.
מסביב לעסקת בזק מעורבים עוד גורמים שעמלים גם ברגעים אלה על סיום העבודה ויגזרו קופון עם השלמתה. מצד שאול אלוביץ' עומד בנק ההשקעות JP Morgan אשר ייצג את סמייל גם במכרז מירס. מצד בזק נשכר משרד עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף. המשרד ייצג לאחרונה את אייפקס בהליך הרכישה של תנובה, ובשנת 2005 ליווה את אייפקס-סבן-ארקין כאשר הקבוצה רכשה מצד המדינה את בזק.

תאריך:  23/10/2009   |   עודכן:  23/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
את הפרס יעניק גוף קיצוני אנטי-ציוני בצירוף תעודות הוקרה
אלעזר לוין
החברה, בבעלות קרדן ופרטיים, תשלם רק 8 מיליון שקל - 3% מהחובות    הבנקים יקבלו חזרה, במקרה הטוב, רק חלק מכספם    יפו ודורון מאבדות את החברה הוותיקה
רותי אברהם
בית משפט סירב להרחיק את פעיל הימין אלחנן גרונר מכל אנשי אכיפת החוק ביהודה ושומרון    השופטת: זה לא מעשי    המדינה: ההקשה של גרונר על דלת ביתו של המשנה שי ניצן - הסגת גבול
יפעת גדות
בחודש נובמבר 1993 יצא לדרך הערוץ המסחרי הראשון בישראל ולאחר 25 שנה נשבר המונופול של רשות השידור בהקמת שידורי טלוויזיה כלל ארציים הנגישים לכל
יפעת גדות
כאב ראש ולחץ או רגישות בפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il