X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פרס א.מ.ת
▪  ▪  ▪
נתניהו מעניק פרס ליאיר ורדי [צילום: יח"צ]

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק אמש את פרסי א.מ.ת בטקס שנערך בירושלים. נתניהו התייחס בנאומו לדברים שנשא יאיר ורדי, בשם זוכי הפרס, ורדי אמר: "בימים בהם תרבות הכלום היא התרבות השלטת, עלינו לא להיכנע לעגל הזהב". נתניהו הסכים עם דבריו באומרו כי בעיית הרדידות התרבותית אכן קיימת במדינה, אך בלי המצוינים כל השאר לא יצליחו לעלות לעולם.
הפרסים, בסכום כולל של מיליון דולר, מוענקים זו השנה השמינית ברציפות על הצטיינות והישגים אקדמיים או מקצועיים בעלי השפעה מרחיקת לכת ותרומה מיוחדת לחברה. הפרסים מוענקים בחמש קטגוריות שונות והשנה הוענקו בתחומי: מדעים מדויקים - פיזיקה, מדעי החיים - חקר הסרטן, מדעי הרוח - מחשבת ישראל, תרבות ואמנות - מחול.
בקטגוריות התרבות והאמנות - מחול, החליטה ועדת הפרס להעניק שני פרסים על תרומה לתחום המחול ליוצר המחול אוהד נהרין ולמנהל מרכז סוזן דלל מר יאיר ורדי.
מנימוקי וועדת הפרס: "אוהד נהרין יוצר מחול אשר מתחדש ללא הרף, מותח גבולות חדשים של תעוזה, מורכבות ועושר תנועתי, נהרין פותח דלתות לצורות מחשבה מקוריות במחול, יצר צורת אימון אשר פתוחה בפני כל, יצירותיו מרקדות על במות ברחבי העולם ולהקת בת שבע בסיוריה היא השליחה המייצגת את פניה היותר יפים של ישראל...".
מנימוקי הוועדה על בחירת מר יאיר ורדי: "כמי שהיה שנים רבות רקדן, ובהמשך הכרתו העמוקה את עולם המחול, טיפוח מרכז סוזן דלאל בידיו הוא מעשה של יצירה. מזה עשרים שנה פועל ורדי במרכז סוזן דלאל תוך שהוא הופך אותו ליחיד מסוגו, יאיר ורדי הצליח להוציא את המחול הישראלי מן המשבצת השולית בו היה נתון במשך שנים רבות ולהפוך אותו לשם דבר עולמי. הוא מטפח אמנים ייחודיים, קושר קשרים בינלאומיים יוצר ויוזם ללא הרף...".
ועדת השופטים לפרס א.מ.ת בתחום מדעי החיים - חקר הסרטן, בחרו בפה אחד להעניק את פרס א.מ.ת לפרופ' רזין אהרון ופרופ חיים סידר - האוניברסיטה העברית בירושלים בית הספר לרפואה - המחלקה לביוכימיה של התא וגנטיקת האדם.
מנימוקי וועדת הפרס: "עבודתם החלוצית של הנ"ל ביחד ולחוד תרמה תרומה חשובה ומשמעותית להבנת משמעות האפי גנטיקה, בביטוי גנים בכלל ובהתפתחות הסרטן בפרט. השניים זכו בהכרה בינלאומית כחלוצים בתחום חשוב זה ההולך ומתפתח ומקבל משמעות רבה במחקר הבסיסי וחשיבותו גם בהיותו מחקר בעל השלכות יישומיות...".
בתחום מדעי הרוח - תלמוד ומחשבת ישראל, הוענק הפרס לפרופ' מנחם כהנא. "פרופ' מנחם הוא מגדולי החוקרים של ספרות חז"ל בימינו ופורץ דרך בחקר מדרשי ההלכה. עקב עבודת האיסוף של כהנא זכה עולם המחקר לפירות חשובים ביותר של שני מפעלים גדולים שלו: "אוצר כתרי יד של מדרשי ההלכה" - רשימת כתבי היד של כל הקטעים הנמצאים בכל ספרות העולם, והשנייה היא קטעי מדרשי ההלכה מן הגניזה", אין זו הגזמה לומר הוסיפה וועדת הפרס ששני החיבורים האלה הובילו את מדרשי ההלכה לרמה שלא ידעה קודם...".
בתחום מדעי הרוח - בתחום מחשבת ישראל, הוענק הפרס לפרופ' זאב הראוי מאוניברסיטה העברית בירושלים. פרופ' הארוי הינו חוקר מוביל בעולם חקר ההגות היהודית ותרם תרומות מעמיקות ומקוריות להבנת שורה ארוכה של אישים ונושאים.
מנימוקי הוועדה: תרם רבות במחקריו על הגותם של ר' יהודה הלוי, הרמב"ם, הרלב"ג, רבי לוי בן אברהם, רבי יוסף אלבו ברוך שפינוזה ורבים אחרים. "פרופ' הראוי ידוע בהיותו אינטלקטואל בעל רוחב דעת ורגישות אנושית נדירה ביופיה. הוא מרצה בעל שם עולמי (מרצה באוניברסיטת הארווד ואוניברסיטת ייל) שהדריך שורה ארוכה של עבודות דוקטורט ותבונתו השאירה רושם עמוק בדור צעיר של תלמידים...".
תחומים נוספים בהם יוענקו פרסים הם מדעים מדויקים - פיזיקה - זוכה השנה פרופ' צבי ליפקין על הישגיו מרחיקי הלכת בחקר כדור הארץ ומבנה הגלקסיה, התגלית עשויה לסייע "להבין מה התרחש לאחר המפץ הגדול ומדוע העולם שאנו מכירים מורכב מחומרים מסוימים ביחס מסוים (הרבה פחמן, הרבה ברזל) ולא החומרים אחרים וביחס שונה).
פרסי א.מ.ת בחסות משרד ראש הממשלה, מוענקים מדי שנה על-ידי קרן א.מ.ן. לקידום המדע, התרבות והאמנות בישראל. הקרן רואה בפרס אות והוקרה לאלה הרואים את המצוינות כדרך חיים ואת מיצוי היכולות האישיות כצווי ליצירת עולם טוב יותר לדורות הבאים. את הקרן הקימו בשנת 1999 קבוצת ידידי ישראל מאמריקה הלטינית. קבוצה זו פועלת עוד מלפני קום המדינה ומעורבת בפרויקטים בתחומים מגוונים במטרה לעודד ולקדם את העשייה הציונית. הקרן לקחה על עצמה כמטרה לקדם את המחקר והפיתוח בישראל ולסייע במקביל לרווחת הציבור הישראלי. בין המוסדות הקשורים לפעילות הקרן - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית בירושלים, מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת תל אביב, המרכז הרפואי אסף הרופא, המרכז הרפואי רמב"ם ואגודת אקי"ם.
בין הזוכים בשנים הקודמות - פרופסור אהרן ברק, הסופר דוד גרוסמן, המוסיקאי יוני רכטר, הסופר סמי מיכאל, הגברת אורנה פורת בשנת 2005, פרופסור מאיר בניהו, מר יאיר גרבוז בשנת 2004, פרופסור רות גביזון בשנת 2003 ורבים נוספים.

תאריך:  23/11/2009   |   עודכן:  23/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il