מודעות הפרסום המקוונות באינטרנט עומדות לחזור ובגדול, וזאת לאחר מספר שנים בהן מודעות הפרסום עמדו במקום השלישי בלבד בסדר החשיבות מבחינת פרסום ושיווק באינטרנט, לאחר פרסום במנועי חיפוש ושיווק באמצעות דואר אלקטרוני, כך מעריכה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. בפורסטר מציינים כי רכישות הענק שנעשו בתחום זה בתקופה האחרונה מלמדות על תכונה הולכת וגוברת בתחום זה, ועל דגש מהותי שיושם בעתיד הקרוב על פרסום מקוון באינטרנט.
לשם תזכורת, רק לאחרונה רכשה גוגל את דאבל קליק תמורת 3.1 מיליארד דולר; יאהו רכשה את 80 האחוזים הנותרים שלא היו בבעלותה בחברת "רייט מדיה" תמורת 680 מיליון; WPP רכשה את "24/7 ריל מדיה" תמורת 649 מיליון דולר; והגדילה לעשות מכולן מיקרוסופט, אשר שילמה 6 מיליארד דולר תמורת aQuantive.
בפורסטר מציינים כי קיימות מספר סיבות לפרץ האנרגיה בתחום הפרסום המקוון, ולסכומי הכסף הגדולים שהוצאו לאחרונה. ראשית, חברת המחקר מציינת כי טכנולוגיות חדשות מקלות על ניהול מודעות, ועל תיחום מדויק יותר לקהלי מטרה ספציפיים. התחרות בתחום גוברת כל הזמן, וחברות הפרסום המקוונות מציעות ללקוחותיהן כלים יותר ויותר משוכללים ואטרקטיביים.
בנוסף, פורסטר מציינת כי למודעות פרסום באינטרנט יש אפשרויות שימוש ופורמטים מגוונים יותר מאשר למודעות הקשורות למנועי חיפוש, ובנוסף הן מהוות כלי יעיל יותר לשיווק המוני ולרכישת לקוחות חדשים, לעומת השימוש בדואר אלקטרוני. חברות מסחריות רבות משתמשות כיום בפרסום מקוון באינטרנט לצורך חיזוק קמפיינים פרסומיים שהן מעלות בטלוויזיה ובעיתונות, ואף לצורך קמפיינים המועלים באינטרנט בלבד. מפרסמים רבים אף מתוסכלים מהרוויה וההצפה בתחום הפרסום במנועי החיפוש, כאשר פרסום מקוון מהווה לעתים קרובות פתרון גמיש ואף זול יותר.
"פורסטר העריכה כבר לפני זמן רב, כי הפרסום באינטרנט 'סובל' מנתח שוק קטן יחסית, וכי המשווקים עומדים להעביר תקציבים גדלים והולכים לכיוון פעילות שיווקית ופרסומית ברשת. נראה כי פעילות הרכישות המסיבית שהתבצעה בחודש שעבר מהווה אינדיקציה לכך שתהליך זה אכן קורם עור וגידים", אומרת מרלין שחם, מנכ"ל פורסטר ישראל. "דבר מעניין נוסף הקשור לרכישות אלו הוא הצהרתה של מיקרוסופט, לפיה רכישת aQuantive מהווה מבחינתה כניסה לתחרות על כל שוק הפרסום הגלובלי, המוערך בכ-600 מיליארד דולר".