X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעולם סוערות הרוחות בעקבות הצעתו של נשיא ארה"ב להגביל את לקיחת הסיכונים מצד הבנקים בוול סטריט זרח מזנקת ב-16%
▪  ▪  ▪
ירידות שערים בבורסה [צילום ארכיון: לע"מ]

יום המסחר הראשון בשבוע נפתח בירידות שערים על-רקע מגמה שלילית בוול סטריט בעקבות תוכניותיו של אובמה להגבלת גודלם של הבנקים בארה"ב ואפשרויות ההשקעה שלהם. מדד תל אביב 25 יורד ב-2.2%, תל אביב 100 נחלש ב-2.4%, מדד מניות הבנקים גורע 2.6% מערכו ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-2.6%.
בסוף השבוע נחתם המסחר בוול סטריט במגמה שלילית: מדד דאו ג’ונס ירד ב-2% לרמה של 10,172 נקודות. בסיכום שבועי נחתך דאו ג'ונס ב-4.1%. מדד S&P 500 איבד 2.2% לרמה של 1,091 נקודות, ומדד נאסד"ק ירד ב-2.7% לרמה של 2,205 נקודות.
בנק ישראל מסר היום כי יתרת החוב של המגזר העסקי לבנקים עלתה בחודש נובמבר בכ-3.5 מיליארדי שקלים (0.5%) לרמה של 739 מיליארד שקלים, בעיקר עקב פיחות בשער החליפין ועלייה במדד. באפיקי הגיוס חלו שינויים שקיזזו אחד את השני: גיוסים נטו באמצעות האג"ח הסחיר בישראל והחוב בחו"ל קוזזו על-ידי פרעונות נטו של החוב הלא סחיר והחוב לבנקים. בחודש דצמבר הנפיק הסקטור העסקי אג"ח בשווי של כ-3 מיליארדי שקלים, נתון הגבוה יותר מממוצע ההנפקות החודשי בשנת 2009 שעמד על כ-2.2 מיליארד שקלים.
"אנו סבורים כי הדשדוש היחסי, שמאפיין את הבורסה המקומית בימים האחרונים, עשוי לאפיין גם את החודשים הקרובים. העליות החדות שנרשמו אשתקד בבורסה, 'מזמינות' מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות, אם תירשמנה, הן להערכתנו תיקון בריא ותו לא", כתבו בבנק הפועלים (-2.28%, 1584.0) בסקירה השבועית. "בראייה לטווח ארוך יותר, אנו סבורים כי למדדי המניות הכבדות סבירות גבוהה לשבור במהלך 2010 את שיאם ההיסטורי, שנרשם עוד ב-2007".
בבנק לאומי (-2.87%, 1627.0) העריכו כי "המגמה החיובית צפויה להימשך לנוכח השיפור בתמונה המקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי. עם זאת, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיוותר גבוהה". בלאומי מעריכים כי רמת הסיכון של השוק המקומי עלתה בשבוע האחרון, לנוכח התגובה המתונה לירידות השערים בחו"ל.
בעולם סוערות הרוחות בעקבות הצעתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגביל את לקיחת הסיכונים מצד הבנקים בוול סטריט. חתן פרס הנובל, הכלכלן ג'וזף שטיגליץ, אמר ביום חמישי כי ההצעה היא צעד גדול קדימה, אך הדגיש כי עדיין יש צורך ברגולציה בשוק הנגזרים. החוקים החדשים שהציע אובמה יגבילו את גודל הבנקים ביחס למגזר הפיננסים הכולל, וימנעו מחברות פיננסים שמחזיקות בבעלות על בנקים מלהשקיע בהם, מלהחזיק או לתמוך בקרנות גידור או בקרנות השקעה פרטית. בנוסף, החוקים ימנעו מכמה מהבנקים לבצע הימורים בשווקים הפיננסיים בכספם שלהם, שאינו קשור לשירות שהם מעניקים ללקוחות.
מדד הפחד של וול סטריט (VIX, מדד התנודתיות) נמצא ברמה של 22.3 נקודות - שיא חודשי גבוה, המעיד על החששות הנוכחיים שחווים המשקיעים. רק בשבוע שעבר נסחר המדד בשפל של 19 חודשים, ובסקר שפירסמה היום סוכנות הידיעות רויטרס דווח שהמשקיעים מאמינים כי שוק המניות נמצא בנקודת הזינוק הטובה ביותר בשנתיים האחרונות. אנליסטים אחרים מוסיפים כי בתקופה הקרובה צפויה התנודתיות לשלוט בשוקי המניות.
סיכום מכירת הדירות באפריקה ישראל (-3.94%, 4459.0) לשנת 2009 מצביע על שנת שיא במכירת דירות בחברה ועלייה של 12% במחירי הדירות. בצירוף המכירות של שתי חברות הבנות - אפריקה מגורים (-3.32%, 6033.0) ואפריקה השקעות, עולה כי הקבוצה מכרה 923 דירות. בנוסף החברה מחזיקה ב-22 בקשות רכישה שטרם הבשילו לחוזי מכירה סופיים. סך ההכנסות ממכירת דירות עמד על 1.4 מיליארד שקלים.
לאחר 15 שנים, הודיע הבוקר יו"ר דירקטוריון לאומי, איתן רף, לדירקטוריון הבנק כי החליט שלא להעמיד את עצמו לבחירה מחדש כחבר בדירקטוריון הבנק ולפרוש בתום כהונתו כדירקטור בחודשים הקרובים.
הרבוע הכחול (-2.41%, 7235.0) שבשליטת קבוצת אלון של שרגא בירן ודודי ויסמן, הודיעה היום כי תצטרף לגינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי, להגשת הצעה למכרז השוק הסיטונאי. צעד זה מחזק את איתנותה הפיננסית של קבוצת גינדי מול קבוצת שיכון ובינוי. ביום חמישי צפויה להסתיים תקופת הבלעדיות של קבוצת שיכון ובינוי (-3.87%, 708.0) לניהול המשא-ומתן לרכישת הזכויות בקרקע.
דלק נדל"ן (-3.19%, 382.0) שבשליטת יצחק תשובה דיווחה היום על מכירת זכויותיה ב-3 תחנות דלק וזכויות בקרקעות ומתחמים לפרויקטים מסחריים, לחברת דלק ישראל (-1.11%, 15990.0), אף היא בשליטת תשובה. לחברה התחייבויות לבעלי האג"ח והבנקים בהיקף של מיליארדי שקלים ומהלך זה הינו חלק מאסטרטגיית מימושים. לפני כשבוע דיווחה החברה על מכירת אחזקותיה בקניון חיפה לקבוצת עזריאלי.במסגרת העסקה תמכור דלק נדל"ן תחנות דלק, קרקע ומניות במתחמים קמעונאיים תמורת 42.5 מיליון שקל. שותפות חיפושי נפט מודיעין (-2.78%, 3.5), צפויה לשוב להיסחר ברשימה הראשית. החברה השלימה הנפקת זכויות בסך של 20 מיליון שקל והגדילה את הונה העצמי.
השותפות זרח (16.18%, 15.8) (50%), דלק קידוחים (-0.6%, 932.5) (25%) ואבנר (-1.08%, 156.1) (25%) דיווחו על תוצאות קידוח "צוק תמרור 4" שהושלם בשבוע שעבר ממזרח לערד. מדובר בדיווח אודות סימנים ראשוניים לנפט וכן על הכוונה לבצע באתר בדיקת לוגים חשמליים (ובהמשך, אולי אף מבחני הפקה). מדובר בסימני נפט בלבד ואין בדיווח כדי להעיד על היותו בר הפקה או על קיומה של תגלית מסחרית.
הבורסה הודיעה בסוף השבוע על 16 החברות שלא עומדות בכללי המסחר ויועברו בשל כך לרשימת השימור של הבורסה ביום שני הבא, 25 בינואר: אביב פתרונות מתקדמים, אברות תעשיות, ארפל מערכות אלומיניום, בנין חברה להשקעות, ג'ונו קפיטל, דור כימיקלים, הכשרה החזקות, הפניקס אחזקות, חופית קיבוץ כנרת, יובל הנדסה, יורו גלוב אוברסיז, כרמל אחזקות, ליטו גרופ, מאגרי בניה, פולאר נדל"ן וקיסריה השקעות.
דירקטוריון בנק הפועלים (-2.28%, 1584.0) אישר ביום חמישי שעבר את תוכניות העבודה לשנים 2012-2010 שגובשו והוגשו על-ידי ההנהלה. הדיונים בתוכניות העבודה נערכו על-רקע השיפור המתמשך בכלכלה העולמית, ובעיקר על-רקע התאוששות המשק הישראלי והיציאה מהמיתון.
בבנק אומרים כי תוכניות העבודה, כפי שאושרו, מכוונות לכך ששנת 2010 תסמן עבור הבנק חזרה לתוואי של צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות וחיזוק המובילות של הבנק בתחום הבנקאות הקמעונאית והעסקית בישראל. במסגרת זו, מתכוון הבנק להמשיך את פריסת רשת הסניפים שלו, לרבות על-ידי הגדלת מספר הסניפים במגוון פורמטים המותאמים לפלחי האוכלוסיה השונים, במהלך שלוש שנות התוכנית.
המשא-ומתן שנוהל בין חברת קנית שבשליטת דוד עזריאלי לבעלי קניון לב המפרץ הושעה בימים האחרונים, ככל הנראה על-רקע סירובה של קנית לשלם מחיר גבוה מ-170 מיליון שקל עבור הקניון. רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, הכחיש את קיומו של מו"מ.
שוויו של קניון לב המפרץ הוערך בדוח הכספי של שופרסל (-2.1%, 2056.0) (אחת מבעלות השליטה בקניון) ל-2008 ב-240 מיליון שקל על-פי הערכת שמאי מעודכנת לסוף 2008, לאחר הפרשה של 17 מיליון שקל לירידת ערך ב-2008. קניון לב המפרץ נשלט על-ידי שופרסל (37%), חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן (37%) וחברת אכד שבשליטת אורי דורי (26%).
חברת טבע (-2.61%, 21270.0) זכתה בניצחון בקרב המשפטי על שיווקה של התרופה פרווסיד (Prevacid SoluTab), לאחר שבית משפט לערעורים אישרר את החלטתה של ערכאה נמוכה יותר וקבע כי טבע אינה מפירה פטנט של חברת טקדה היפנית. טבע ממתינה עדיין לקבלת אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) לשווק את הגירסה הגנרית שלה ל-Prevacid בטבליות מתפוררות בפה.
המכירות בארה"ב של התרופה, שמיועדת לטיפול בחומציות הקיבה, הסתכמו ב-513 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים על-פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS. תוקפו של הפטנט המגן על התרופה הוא עד מאי 2013, ונראה כי עם קבלת אישור ה-FDA תיהנה טבע מבלעדיות של שישה חודשים בשיווקו.
חברת סאני (-4.33%, 3670.0) שבשליטת אילן בן דב השלימה ביום חמישי שעבר גיוס של 320 מיליון שקל בהנפקת שלוש סדרות של איגרות חוב. אילן בן דב רכש 7 מיליון איגרות חוב לא צמודות מסדרה ג', למשך חיים ממוצע של 3.5 שנים ונושאות ריבית משתנה במרווח של 4% מעל ריבית איגרת החוב הממשלתית 817 בריבית משתנה למשך חיים ממוצע של 7 שנים. תשואתה הנוכחית של האיגרת היא 2%.
ל-TheMarker נודע כי חברת דלק אירופה הפרטית, שבשליטת קבוצת דלק (-0.19%, 102800.0) (80% באמצעות דלק פטרוליום שבבעלותה המלאה של דלק) ודלק ישראל (20%), מנהלת בימים אלה משא-ומתן מתקדם לרכישת מאות תחנות תדלוק וחנויות נוחות בצרפת. היקף העסקה נאמד ב-300-500 מיליון דולר, ובתגובה לפניית TheMarker בסוף השבוע החולף שמרו בקבוצת דלק ובסביבתה על שתיקה מוחלטת - וסירבו להתייחס לעניין.
עוד נודע כי במקביל למגעים על העסקה בצרפת, החלו ראשי דלק אירופה להתכונן להנפקה של פעילות הדלק באירופה בשנה הקרובה וערכו כבר פגישות עם גורמים מקצועיים בעניין.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  24/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה מפיל גם את אחד העם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק אותנו ?את כל העולם המערבי !
ישמעאל  |  24/01/10 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
דירקטוריון בנק הפועלים אישר את תוכניות העבודה לשנים 2012-2010    הבנק צפוי לצמוח משמעותית בהכנסותיו ולהגדיל את רווחיותו בשלוש השנים הקרובות
יפעת גדות
צוות חוקרים הצליח להראות כי סרטן הכבד מתפתח כתוצאה ממצב של דלקתיות כרונית שקיימת בדרך-כלל במצב של השמנה
עידן יוסף
נתניהו הגיב לדבריו של השר יוסי פלד, כי עימות עם חיזבאללה בגבול הצפון הוא בלתי נמנע, ואמר כי איננו שואפים לשום עימות עם לבנון
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לא רק העישון, אלא גם חוויות שליליות בגיל הילדות קשורות לעלייה בסיכון לסרטן ריאות, במיוחד למוות מוקדם מסרטן ריאות
מערכת אתר ערוץ הספורט
קרב ענקים במלבורן, הדיחו את קרלוביץ' ואיסנר. קוזנצובה בחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il