X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לך לך לביתך אדוני ראש הלשכה,שלום ולא להתראות במהלך כהונתך דרדרת לשפל המדרגה את מקצוע עריכת הדין יהא מי שיהא מחליפך הוא בוודאי לא יוכל לגרום נזק גדול מכפי שגרמת אתה
▪  ▪  ▪

בטקס שבו הוסמכו 1,817 עורכי דין חדשים, התייחס ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, למאבק שמנהל שר המשפטים מול היועץ המשפטי לממשלה. ובין היתר [ציטוט מהידיעה] אמר:
"אנחנו אור לגויים, ואצלנו מבקשים לכבות את האור. שר משפטים בישראל צריך להגן על מערכת המשפט, ולא לאיים עליה". כך אמר הערב (יום ה') ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, והוסיף: "אם שר המשפטים רוצה באמת לתקן תקלות במערכת - שידאג ל-300 תקנים חדשים לשופטים".
כהן, שדיבר בטקס הסמכת עורכי דין חדשים [המון עורכי דין חדשים] בבריכת הסולטן בירושלים, התייחס בדבריו למאבק המתוקשר בין שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. לדבריו, "לנוכח מתקפה כוזבת ומתמשכת כזו, אין פלא ששיעור האמון בבתי המשפט יורד."
נו אז פרידמן נמצא אולי שלושה חודשים בתפקיד אבל אם אפשר לייחס לו "פוגרום" אז למה לא? זה תמיד נשמע טוב והאוליגרכיה המשפטית ששלמה כהן היטיב כל כך לשרת בוודאי תמחא לו כפיים. אם אדם אחד גורם בתוך פרק זמן קצר כל כך לירידה כה דרמטית באמון שרוחשים לבתי המשפט, אז אולי האמון הזה לא נבנה מלכתחילה על יסודות איתנים כל כך?
תקוותם של רבים, ואני בכללם, להיפרד משלמה כהן בבחירות הקרובות ולמעט לשמוע על קיומו עד לקיומן מתבררת, כנראה, כתקוות שווא. כל האינדיקציות מלמדות כי הוא נחוש לתרום את תרומתו גם בעתיד ובין היתר על-ידי מסע הסתה נגד שר המשפטים. צר לי על כך אבל ללא ספק זו זכותו. מעניין כי בקרב חברי סיעתו בלשכה יש רבים שדעותיהם שונות בתכלית וראש הלשכה אינו מייצג אפילו אותם.מה שאפיין את האיש בכל שנות כהונתו הוא לא יריביו שסלדו ממנו, אלא חבריו שלא סבלו אותו.

מקצוע עריכת הדין הדרדר לשפל המדרגה

אם אתה רוצה לדעת אדוני ראש הלשכה מדוע מדרדר האמון במערכת המשפט תוכל למצוא אותו בנתון הפשוט שצוטט לעיל. את דבריך נשאת בפני 1,817 עורכי דין חדשים שיצטרפו לשוק העבודה הרווי מזה שנים. עורכי דין אלו יילחמו על כל תיק יעבדו בכל שכר ויגישו כל תביעה אמיתית, או כוזבת לבתי המשפט המוצפים. אף אחד מעורכי הדין הללו לא הלך ללמוד משפטים בגלל האתגר האינטלקטואלי וגם לא בתקווה לשמוע את דבריך בטקס ההסמכה. התוצאה הבלתי נמנעת של הצפת מקצוע עריכת הדין היא הצפת בתי המשפט ודרישה מחוצפת לתוספת של 300 תקנים! .
אם מערכת המשפט [ולאו דווקא בית המשפט העליון] נמצאת בשפל הרי הגורם הראשון במעלה לשפל זה הוא קריסת מקצוע עריכת הדין וקריסה זו אירעה עקב הצפת המקצוע. בשמונה שנות כהונתך! לא זו בלבד שלא עשית דבר למניעת ההצפה, אלא טענת בתוקף ובארוגנטיות הרגילה שלך שלשכת עורכי הדין כגוף ציבורי אינה יכולה ואסור לה לעשות דבר בנושא זה וכי ה"שוק החופשי" שאתה נמנה על חסידיו, יאזן את עצמו. בתוצאת איזון כוחות השוק חזו עורכי הדין שראו כיצד הדרדר מעמד מקצועם לשפל המדרגה בתקופת כהונתך. את התוצאה ראו גם חבריך ומי שעומד בראש סיעתך בבחירות הבאות והם מבטיחים נאמנה, שבניגוד לך, הם יילחמו בהצפה. ימים יגידו.
השר פרידמן, אדוני ראש הלשכה, חותר להשיב את מערכת המשפט למקומה כמערכת המיועדת לפתור סכסוכים ולא להכתיב את ניהול המדינה וקביעת ערכיה. אם יצליח במשימתו נוכל לראות כיצד יוקרתה של המערכת עולה פלאים וכך גם מעמד שלטון החוק. מי שאחראי יותר מכל ל"פוגרום" במעמדו של בית המשפט העליון הוא אנשי ציבור כמוך שדחפו את בית המשפט לחרוג מתפקידיו לכיוון אקטיביזם שיפוטי וערכי, שנדחה בתוקף על-ידי העם, על-ידי חלק נכר מאד מאנשי המשפט באקדמיה, מהשופטים בערכאות הנמוכות וציבור עורכי הדין.
לך לך לביתך אדוני ראש הלשכה,שלום ולא להתראות. במהלך כהונתך דרדרת לשפל המדרגה את מקצוע עריכת הדין. יהא מי שיהא מחליפך הוא בוודאי לא יוכל לגרום נזק גדול מכפי שגרמת אתה. אין לנו כל צורך בטקסי פרדה ,כמאמר השיר, "הצער לא רב, היגון לא קודר".

תאריך:  17/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום ולא להתראות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לשכת עוה"ד, הפרקליטות וביהמ"ש
ע. סובול  |  23/06/07 19:32
2
התלהמותך שגויה לחלוטין
mik  |  26/06/07 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
באמירה הראשונה שלו כראש המפלגה מראה ברק כי למד דבר מאז שנס מלבנון והחיזבאללה מזנב בו
טל רבינוביץ'
טוב יעשו הרבנים הגברים אם יתעסקו במה שהם מבינים – נשמת הגבר. לה הם קרובים, בעדה הם פועלים ואת טובתה הם מבקשים, מה צר להיווכח שעל-חשבון נשמת האישה
אריה אבנרי
פרס נבחר לנשיא המדינה; ברק ליו"ר העבודה    שני המינויים בעייתיים; בשני המקרים מדובר בפוליטיקאים חסרי עכבות, שלא נמנעו מלקבל כספים אסורים מאילי הון
חיים שיבי
העתקת בית הנשיא לשדרות תהיה האמירה המשמעותית ביותר של שמעון פרס, הנשיא הנבחר, ושל ישראל השוכנת לבטח - לישראל שבטווח טילים: אנחנו - איתכם
יואב יצחק
אריק כרמון מנצל לרעה את כספי המכון הישראלי לדמוקרטיה    בתגובה לכך שחשפנו את קלונו - השימוש הפסול והפלילי בדרגת פרופסור, הוא התערב ומנע תקציב שתוכנן לביצוע קמפיין ב-Nfc    כרמון מכחיש וטוען: "הטענה כאילו השפיע על ההחלטה מהשיקולים שמנית או בכלל, אינה אמת. פשוט לא היו דברים מעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il