X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר מועצת יד ושם, יוסף (טומי) לפיד סובר שאהוד ברק עוסק יותר מדי בפוליטיקה ופחות מדי בביטחון. מילא שהוא חושב כך, מעריב והרשות השנייה (ערוץ 10) נותנים לו במה פומבית
▪  ▪  ▪

יד ושם הוא מוסד חשוב מאוד לעם היהודי, הוא המצבה לזכרם של ששת מיליוני הקורבנות התמימים, גברים, נשים, ילדים ובוגרים, כולם יהודיים אשר נטבחו על-ידי הנאצים ועוזריהם על אדמת אירופה.
יו"ר המוסד הזה חייב להיות איש אהוב ומקובל על מרבית הציבור, הוא חייב לסמל את עיקרון האחדות העומד מאחורי המוסד הזה. אז נכשלנו בבחירה, בחרנו באדם מאוד מאוד לא מתאים, ועל כך ייתן דעתו הבג"צ כאשר יגיע מועד הדיון בנושא.
אך בינתיים עולה מדי יום ביומו סף החוצפה של מר לפיד. האיש בעל התפקיד הממלכתי הרם הזה, מתערב כמעט יום ביומו בפוליטיקה ובויכוח הציבורי, הוא מברך את ראש הממשלה על הישגיו במלחמה האחרונה, הוא מבקר את הצבא על כישלונותיו במלחמה, הוא סובר שאסור למנות ועדת חקירה ממלכתית, והוא חושב שלוועדת וינוגרד אסור להמליץ המלצות אישיות, וכעת שר הביטחון כבר לא טוב לו.
כל עוד היה ברק בחוץ ואולמרט היה זקוק לו כאוויר לנשימה - היה טוב, כשנכנס בפנים וסיפק לאולמרט את הסחורה, כבר לא טוב.
כן, כבר ראינו עיתונאים מטעם, גם במלחמה האחרונה, גם לפניה וודאי נראה גם אחריה - אך מעולם לא ראינו אנשים הנושאים תפקיד ממלכתי כל כך רם וחשוב - ובמקביל, ממש במקביל הם משמשים כעיתונאים וכפרשנים פוליטיים מטעמו של ראש הממשלה.
היכן היועץ המשפטי לממשלה? נכון יש לו דברים חשובים מאוד לעסוק בהם, אך גם המציל אשר תפקידו להציל חיים לא יכול להתעלם מבריון המשתין מהמקפצה (ובפועל לא מסכן את חייו של איש, לפחות לא באופן מיידי).
היכן ועדת שפניץ? איפה טנה שפניץ?
הכיצד העיתונות שותקת, הרי מדובר בדריכה ברגל גסה על כל עקרונות המינהל הציבורי התקין (המעוגן בחוק). ואיפה מועצת העיתונות, האם השופטת (בדימ.) דליה דורנר נרדמה?
איך יושבים מימינו ומשמאלו של לפיד (בערוץ 10) עיתונאים ופרשנים מכובדים כמו אמנון דנקנר, דן מרגלית, ארי שביט, ציפי חוטובלי, ולא מעירים לו שוב ושוב כי הוא פועל באופן המוציא שם רע מאוד הן לעיתונות, הן לפוליטיקה והן למינהל הציבורי.
איך רואה הציבור את המראות, שומע, ושותק.
ודאי שהמעשים המיוחסים לנשיא הרבה יותר חמורים, אך היה זה יו"ר מועצת יד ושם אשר במסגרת עבודתו העיתונאית הפרשנית המליץ לחון את הנשיא, ואולי בכל זאת יש קשר, אולמרט וחבריו שמים קצוץ על הציבור ועושים כל אחד מה בראש שלו.
ודאי שהמעשים שבהם הורשע חיים רמון חמורים יותר, אך היה יו"ר מועצת יד ושם אשר לא הבין כלל על מה המהומה, ואולי בכל זאת יש קשר, אנחנו השלטון, והם האספסוף, אז שיחנקו.
יו"ר יד ושם לא יכול ליטול כל חלק בויכוח הציבורי, אלא בנושאים הקשורים ביד ושם, ודאי שהוא חייב להדיר רגליו מהויכוח הפוליטי.
ונחזור למשל הבריכה. הרבה משתינים אצלנו במים, לעתים אנו לא יודעים, לפעמים אנחנו מרגישים איזה זרם חמים ליד הרגל, מקללים, וסומכים על המשטרה שתתפוס את המניאק. אך במקרה זה כולנו שוחים בברכה, כולנו מקבלים את השתן על הראש, כולנו רואים מי משתין עלינו מלמעלה, וכולנו ממלאים פינו שתן.
עד מתי?

תאריך:  12/07/2007   |   עודכן:  12/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
עיר הפיננסים והקניות השלווה והמונוטונית של שווייץ הפכה את עורה: בתום יום המסחר שוב אין היא הולכת לישון עם התרנגולות, אלא מתעוררת לחיים חדשים, והכל בזכות הרובע העתיק, שהשתלט עליה, לרווחת התיירים [צילומים: מיקה]
עידן יוסף
כ-20% מאוכלוסיית ישראל תהיה חרדית בשנת 2020. בעולם הפרסום והשיווק נערכים לבאות ומקבלים החלטות לשיווק מותאם לסקטור ההולך וגדל
נרי אבנרי
הנחתי את היסודות לשלום עם המדינות הערביות המתונות... זה שאולמרט אמר עלי שהייתי "קריקטורה של שר חוץ", אויש, גם את זה שכחתי. אוקיי - הצטלמתי עם שרון סטון. עכשיו נראה אתכם משכנעים את הנמר להתמודד מולי
צלי פלג
בשנים האחרונות רבו המקרים בהם המשטרה והפרקליטות הפעילו איומים ו/או נקטו בהליכים פליליים כלפי חוקרים פרטיים אשר ביצעו חקירות בתיקים פליליים במקביל לחקירת המשטרה, זאת בהתעלמות מהחוק, ותוך פגיעה חמורה בזכויות החשודים והחוקרים
שלמה טל
על-מנת שלא תידרש לחוס על עובדי בנק ישראל "הדלים" הרשה לי להסב תשומת לבך לתנאי השכר של עובדי בנק ישראל בהשוואה לתנאי השכר של כלל העובדים, לאחר זאת, לא יהיה מקום לספק כי עובדי בנק ישראל מחזיקים שכר ותנאי שירות כמו היו הבעלים של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il