X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוחי דנקנר: "באופן כללי המנהלים לא צריכים להשתכר עשרות מיליוני שקלים בשנה"
▪  ▪  ▪
אחד המתגמלים הגדולים במשק - למנהליו. דנקנר [צילום: יח"צ]

על-פי דוחות החברות שמתפרסמים בימים אלה, מנהלים רבים בחברות הציבוריות בשוק ההון הישראלי לא יזדקקו השנה לשי שמחלקים מקומות העבודה שלהם לרגל חג הפסח. חגיגת השכר השנה שוברת גם את השיאים של שנות הגיאות 2006-2007, ועלויות שכר של 8-10 מיליון שקל בשנה הן נפוצות.
כוכבי טבלאות השכר השנה הם חיים כצמן, הבעלים והיו"ר של גזית גלוב, עם עלות שכר של 18.8 מיליון שקל; אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, עם עלות שכר של 18.6 מיליון שקל; והמנכ"ל הנוכחי של הפניקס ולשעבר מנכ"ל דלק ישראל, אייל לפידות, עם עלות שכר של כ-18 מיליון שקל. קבוצת אי.די.בי אינה חריגה בנוף הזה. נוחי דנקנר ידוע כאחד המתגמלים הגדולים במשק - למנהליו. הדוחות שפירסמו עד היום החברות שבשליטת דנקנר חשפו סדרה של מנהלים המשתייכים לפסגת המתוגמלים בחברות הציבוריות בשוק ההון הישראלי.
התגמול של רונן ויסברג, השותף בחברת כלל פיננסים ברוקראז', הסתכם ב-2009 ב-15.7 מיליון שקל; שותפיו יובל בן זאב ונאור אל-חי נהנו מעלות שכר של 8.2 מיליון שקל כל אחד; ואילו יו"ר מכתשים אגן אברהם ביגר, נשיא דיסקונט השקעות עמי אראל ומנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז נהנים מעלות שכר של 9 מיליון שקל או יותר.
עם זאת, מדוחות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח שפורסמו אתמול עולה כי שכרם של שלושת בעלי השליטה המכהנים במשרות בקבוצה - היו"ר נוחי דנקנר והמשנים למנכ"לים אבי פישר וצביקה לבנת הייתה נמוכה יותר. עלות השכר של שלושתם יחד הסתכמה ב-2009 בכ-6 מיליון שקל. עלות שכרו של דנקנר הסתכמה ב-2009 בכ-2.2 מיליון שקל, וזו של לבנת ושל פישר הסתכמה בכ-1.9 מיליון שקל כל אחד.
העלות הלא גבוהה, יחסית לנורמות המופרזות שרווחו בשוק ההון בשנים האחרונות, נובעת מכך שדנקנר, פישר ולבנת החליטו שלא להאריך את המנגנון שהיה קיים בחוזה שלהם מ-2004 ועד 2008, ואשר בגינו היה זכאי דנקנר לגמול מותנה של מענק בשיעור של 1% מהרווח הנקי של אי.די.בי פיתוח, בעוד שלפישר ולבנת הובטח מענק של חצי אחוז מרווחי אי.די.בי פיתוח. משמעות הדבר היא שדנקנר ויתר על מענק של 9.7 מיליון שקל, ואילו פישר ולבנת על 4.85 מיליון שקל כל אחד.
ההחלטה לוותר על המענק, לדברי מקורבים, נבעה מרצון להעביר מסר לגבי ההשתוללות חסרת המעצורים בשכר של הבעלים ומנהלי החברות במשק.
"יש לא מעט מנהלים מוכשרים במשק הראויים לשכר נאות בגין עבודתם, אך באופן כללי המנהלים לא צריכים להשתכר עשרות מיליוני שקלים בשנה, שכן מדובר ברמות שכר פשוט מופרזות" - כך אמר אתמול דנקנר בישיבת דירקטוריון אי.די.בי לאישור התוצאות הכספיות ל-2009.
לא רוצים להיות מחוץ למשחק
דנקנר סיפר עוד בישיבת הדירקטוריון כי "הדרישה של רשות ניירות ערך לפרסם רשימה שמית של שכר המנהלים הבכירים, וכנגזר מכך הפרסומים הללו בתקשורת, לא משיגים את המטרה שלשמה זה מתבצע". לדבריו, הדבר גרם לכך שהמנהלים במשק נלחמים בכל כוחם כדי לשפר את תנאי שכרם ולהופיע ברשימה המכובדת, אחרת הם פשוט מרגישים שהם מחוץ למשחק. בעקבות כך ציין דנקנר בפני הדירקטוריון כי לדעתו צריך לאמץ את שיטת הדיווח האמריקנית, שבה לא מפרסמים את שמות המשתכרים".
באי.די.בי, אגב, לא רואים בשלושת הברוקרים של כלל פיננסים מנהלים שכירים, אלא שותפים שכלל פיננסים חתמה עמם על הסכמים. עם זאת, החברה הציגה עוד סדרה של מנהלים הזוכים למשכורות גבוהות במיוחד: ליאור חנס, משנה למנכ"ל אי.די.בי פיתוח, הרוויח ב-2009 כ-7.5 מיליון שקל - מתוכם שכר של 3.86 מיליון שקל ומענק של 3.6 מיליון שקל בגין ההובלה המוצלחת של ההשקעה במניות בנק ההשקעות קרדיט סוויס, שתרמה ב-2009 כ-1.6 מיליארד שקל לרווחי אי.די.בי; חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי אחזקות, גם הוא הרוויח יותר מדנקנר ב-2009 (כ-4.05 מיליון שקל), ואילו אייל סולגניק, המשנה למנכ"ל אי.די.בי פיתוח, הרוויח ב-2009 כ-3.46 מיליון שקל.
שלושת הבכירים באי.די.בי גם הרוויחו פחות ממנכ"ל סלקום עמוס שפירא, שעלות שכרו בארבע השנים האחרונות הסתכמה ב-25 מיליון שקל.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  29/03/2010   |   עודכן:  29/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו המנכ"ל שהרוויח 3.2 מיליון ש' בחודש?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוא יכול לקנות דירה כל חודש
yrevach  |  29/03/10 11:41
2
אמת-בתכריכים אין כיסים !!!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  29/03/10 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ, שליח ערוץ הספורט לבלגרד
הגארד הוותיק נזכר במצבו בפעם האחרונה שהוא היה בפאריס
שי שלו
"גלובס" מציג: הטבלה המלאה של המרוויחים הגדולים    חגיגות שכר מכעיסות במיוחד באפריקה-ישראל    ברוקרים יקרים: העשירייה הפותחת של המרוויחים בבתי ההשקעות    קבוצות הביטוח: עשרה בכירים, 67 מיליון שקל    הבנקים: הצבע חזר ללחיים, הכסף הגדול חזר לתלוש
אלעזר לוין
ההלוואה תממן לנכסים ובניין וכור, מקבוצת נוחי דנקנר, 64% מההשקעה ברכישת בניין HSBC בניו יורק
עידן יוסף
מניין ההרוגים בתחנות המטרו מוערך ב-41-35    ההערכה כי מאחורי הפיגוע שתי מחבלות מתאבדות שנשלחו בידי הצ'צנים
מערכת אתר ערוץ הספורט
שיין קרווין חיסל את פרנק מיר, ניצחון גם לג'ון פיץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il