X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועד אז, מרגלית ישגר מהמקלדת שלו חיצים לכיוון הצמד פרידמן/אולמרט, לפיד יתאמץ לשבור את שיאי הפתטיות של עצמו, ואמנון דנקנר? הוא את שתי הביצים שלו, יניח בסל של אולמרט, עד שוינוגרד ייקח אחת, ואת השנייה ישאיר למזוז...
▪  ▪  ▪

דן מרגלית ואמנון דנקנר נחשבים - למרות שלקחו חלק פעיל בשיווק הטעות ההיסטורית: ההינתקות - לענקי פובליציסטיקה. שניהם מלווים בסקרנות אקטיבית, את ההתגוששות בין שר המשפטים דניאל פרידמן, לנשיאת ביהמ"ש העליון דורית ביניש. דן מרגלית הציב את עצמו ביריבות אידיאולוגית (לא אישית) לפרופ' פרידמן, ומהסיבה הזו, מיקם את עצמו בטריבונה עם אוהדי ביניש.
לעומתו, אמנון דנקנר הציב את עצמו ביריבות לביהמ"ש העליון, והוא דווקא בחר לשבת בטריבונה ממול. שניהם הובילו פעם קמפיין מאוד מתוקשר עם הכותרת "איפה הבושה".
אותי מסקרנת "ההתגוששות" בין הפובליציסטים. כמו אוהדים במגרש טניס, גם אני מסיט את מבטי, פעם על מרגלית, ופעם על דנקנר. אנשי המשפט והפובליציסטים - ארבעתם משרתי ציבור.
דן מרגלית מזהיר מפני התגברות מה שהוא מכנה "הפרידמניזם", ואמנון דנקנר לא מחמיץ אף הזדמנות כדי לחשוף את הצביעות של האנשים שעל-פי תפקידם היו צריכים להיות ללא רבב. רבים מצרכני התקשורת, קוראים את המאמרים, שומעים את הקולות ורואים את התמונות (בתוכנית "מועצת החכמים")- ולא ממש יודעים למקם את אהדתם.
שניהם צודקים, ושניהם טועים. המאבק של השניים נגוע בחוסר תום לב. הראשון, דן מרגלית. התייצבותו האוטומטית לימין דורית ביניש, מחלישה את עוצמת המסר שלו, ומקוממת עליו את כל אלה, והם רבים, שסולדים מתופעת הנפוטיזם, ומהעובדה שהשופטים "אדישים", להתדרדרות המערכת המשפטית בסקרי האמינות.
עם אמנון דנקנר הבעיה יותר חריפה. הוא החליף את נשוא שמירתו. החברות האישית שלו עם אהוד אולמרט, מיקמה אותו בצד של שר המשפטים פרופ' פרידמן, שמשמש כאמסטף של ראש הממשלה. ביטחונו ביושרו של אולמרט כל כך חזק, עד כי הפתטיות של טומי לפיד, מעוררת את קנאתו. הגענו לפובליציסט השלישי.
טומי לפיד הוא טיפוס. ולפני שאני ממשיך (מצטער, לא יכול להתאפק) ברשותכם גלישה לא רלוונטית בטעם של עוד - שמסבירה את התפוגגותו של לפיד ממעמד של ראש אופוזיציה עם חמישה עשר מנדטים, לנפיחה פוליטית פתטית.
שנים התפרנס מר לפיד מהפצת שנאה לחרדים. וזה למה? מפני שכל מנהיג של מפלגת שלטון, שפנטז על סטירת לחי מהרב עובדיה יוסף, נדרש להגיע אליו עם פנקס צ'קים חתום בלנקו. זה הרתיח את לפיד. כשהוא דיבר על המיליונים שזרמו לישיבות, הוא נשמע כמו קומקום מבעבע, שאין בסביבה מי שיכבה את להבת הגז מתחתיו. במידה רבה בצדק - עד שאריאל שרון חשף את ערוותו המוסרית.
תזכורת: בערב משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת אירלנד (26.03.05), הזמין ראש הממשלה שרון את יו"ר האופוזיציה דאז, טומי לפיד אליו לחווה, כדי לדבר על לבו לתמוך בתקציב. כמה שבועות קודם, בתדירות של אחת ליומיים, התחייב לפיד פומבית, לא לתמוך בתקציב - בשום תנאי! לעיתונאי שפקפק באמינותו הוא אמר "לא היתה אופוזיציה בעולם שתמכה בתקציב". לעיתונאית אורית לביא נשיאל אמר "ביי הוק, וביי קרוק". יעני: יתהפך העולם - לא אתמוך!
כשיצא מהחווה, המתינו לו בחוץ צלמי טלוויזיה. הבעת פניו הסגירה את תחושותיו. שרון עשה בו מעשה קונדום: השתמש, שילם (שבע מאות מיליון ש"ח), ו...זרק! לטומי לפיד הגאה, היה פרצוף של אישה חרדית, שנתפסה על חם, כשהיא גובה אתנן תמורת שרותיה. למחרת בבוקר (27.03.05), חברו הטוב דן מרגלית הגדיר את קריסתו מול שרון במילים: "טומי הלך אתמול לחוות שיקנוסה". זה היה בבוקר.
לפיד לעולם לא ישכח את היום הזה: מהבוקר, ובמשך כל היום, התקשורת חגגה את קריסתו המוסרית. אחה"צ, בצבץ פרצופו של יריבו אלי ישי ממסך "ערב חדש" (אצל דן מרגלית). הוא נראה כמי שבלע אקסטזי. העליצות, איימה לפוצץ לו את החזה. בקושי הצליח להוציא משפט שלם מהפה.
הפאנץ' הגיע בשעה 18:00, בערוץ השני. עודד בן-עמי ביקש לשמוע ממנו על תחושתו, לאחר ששרון "קנה" את תמיכתו בשבע מאות מיליון ש"ח. מר לפיד התפוצץ עליו. "קונים את הספתא (הוא כנראה התכוון לומר "סבתא") שלך"!! (עד כאן תזכורת בטעם של עוד).
ולענייננו. אם על דנקנר ומרגלית ניתן לומר שלקחו צד בדרבי המשפטי, הרי שעל לפיד צריך לומר שהוא מקפץ בין שני מחנות האוהדים. מצד אחד הוא חבר של אולמרט, מה שמרמז על תמיכה בפרידמן, ומצד שני, הוא היה פעם שר משפטים (גרוע!!!) שהגן על (כל תחלואי) המערכת המשפטית.
כהונתו של אהוד אולמרט - פעם חבר של שלושתם - כראש ממשלה, מכילה בתוכה את כל האלמנטים האופייניים לסדרת מתח. יש לנו כאן המון אגו, סכנות איומות, תאוות כוח אינסופית, פרשות פליליות כבדות, אינטרסים חזקים של מכורים לשררה, ו... צרכני תקשורת שמדווחים על המאמץ של אחמדינג'אד, לסיים את סדרת המתח הזו, באפוקליפסה.
ועד אז, מרגלית ישגר מהמקלדת שלו חיצים לכיוון הצמד פרידמן/אולמרט, לפיד יתאמץ לשבור את שיאי הפתטיות של עצמו, ואמנון דנקנר? הוא את שתי הביצים שלו, יניח בסל של אולמרט, עד שוינוגרד ייקח אחת, ואת השנייה ישאיר למזוז.

תאריך:  26/07/2007   |   עודכן:  26/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנגד שלושה פובליציסטים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לנרי שלום
ישראל דויד  |  26/07/07 12:31
 
- לישראל דויד
נרי אבנרי  |  26/07/07 12:59
2
לא יזיק לחשוף את ערותם יום יום ל"ת
ויש תמיד חומר למכ  |  26/07/07 15:34
3
wonderful
Kibutznik in CA  |  26/07/07 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
עיון בספרו של יוסף כהן אלרן, "אלוהים חולם" הוצאת צבעונים, 2007 - וראיון עם המשורר
ראובן לייב
פגעי הטכנולוגיה המתקדמת הם דבר יום ביומו והם משבשים את חיינו
אהרון רול
מזעזע היה לצפות בארכיאולוגים ישראלים מחטטים באשפות העפר של הר הבית. חיטוט זה העלה בדמיון את חיטוטם של חסרי בית ומעוטי הכנסה בפחי האשפה הציבוריים בחיפושם אחר שאריות מזון קלוקל
צבי גיל
זרועות הביטחון הצליחו בצורה מרשימה למנוע פיגועים בלב ריכוזים עירוניים בישראל. על כך לא שומעים כמעט מילה, לא מצד הדברנים שלנו ולא מכותבי המאמרים לסוגיהם
עו"ד אלי דורון, עו"ד אור שפר
בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעתן של שתי חברות שדרשו לקבל בחזרה מכונות הימורים שנתפסו והוחרמו על-ידי המכס    הטענה שרק למשטרה הזכות לתפוס את מכונות ההימורים נדחתה אף היא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il