X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדבריו של רו"ח זאב פלדמן "ההכנסה החייבת של גאידמק לא נסמכה על נוסחה מסוימת", הוסיף עד התביעה בחקירתו
▪  ▪  ▪
גאידמק. אי בהירות בנוגע למקום הפקת הכסף [צילום: פלאש 90]

היום נמשכה חקירתו של עד התביעה רו"ח זאב פלדמן במשפט השוחד של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה הבכיר, רו"ח שוקי ויטה. לדבריו, הסכם המס עם גאידמק אינו קובע כי מס הכנסה מכיר בכך שיש לו מיליארד דולר. מדובר בהצהרת הנישום בלבד, ציין.
פלדמן ייצג בשנת 2003 בהסכמי מס מול ויטה את לקוחותיו של וינרוט - האוליגרכים ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, והיהלומן דן גרטלר ויעקב ברנט - חבר ותיק של וינרוט. בשלהי 2009 הואשמו וינרוט וויטה בשוחד, כשיחסיהם מוגדרים בכתב האישום כיד רוחצת יד. וינרוט מואשם גם בהלבנת הון וויטה במרמה והפרת אמונים.
מכתב האישום עולה כי וינרוט ייצג את ויטה בעניינים שונים תמורת תשלום מופחת או בחינם. ויטה מצדו, דאג לאינטרסים של וינרוט - כלומר, תפירת הסכמי מס ללקוחות שהזרימו לוינרוט הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקל. שכר הטרחה של פלדמן מצ'רנוי וגאידמק הסתכם ב-10 מיליון שקל. פלדמן נחקר באזהרה בתיק בגין עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בהקשר הסכם המס של ברנט, אך התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. פלדמן לא נחקר בנוגע לעבירות השוחד.
"אני רואה מסמכים שיוצאים רק מווינרוט. אני לא רואה את טביעות אצבעותיך במסמכים", אמרה התובעת, עו"ד שרון כהנא, בנוגע להתנהלות מול ויטה. "כל הנושא המקצועי הוא יוזמה שלי, עסקתי יותר בעניין המקצועי בעבודה מול מס הכנסה כאשר כל הוצאת מכתבים למיניהם נעשו דרך וינרוט. אין לי הסבר מדוע הוא הוציא ולא אני, כנראה לא ייחסתי לכך כל משמעות. תוכן המכתבים כלל עידכון פרטים שמסרתי ליעקב והכתיבה המשפטית הייתה שלו".
בחקירה נגדית של בא-כוח ויטה, עו"ד אלון רון, אישר העד את דבריו בחקירתו במשטרה כי אינו צריך את וינרוט לטיפול בתיקי מס. בנוסף, אישר כי ויטה היה אחד מפקידי המס הבודדים שהיו יכולים לטפל בהסדרי מס כפי שנחתם מול גאידמק. הוא שלל אפשרות שהיה ניסיון להסתיר את המעורבות של וינרוט בתיק גאידמק.
הסכם המס של גאידמק היה העניין המרכזי בחקירה הנגדית אתמול. לפי ההסכם, התחייב גאידמק לשלם 50% מס על הכנסה חייבת שהוגדרה כדמי ניהול בסך 20 מיליון שקל בשנה לנאמנויות של גאידמק בחו"ל. לאחר תשלום שנתי אחד ביטל גאידמק את ההסכם.
פלדמן אישר כי הבעייתיות בהגדרת מעמדו של גאידמק נבעה מאי בהירות בנוגע למקום הפקת הכסף, מקום המגורים שלו ואופי הנאמנויות. לדבריו, הוא שוחח עם גאידמק לפני שפנה לוויטה וקיבל ממנו מידע לגבי הוצאותיו בישראל.
העד אישר כי מבחינתו הפרמטרים לקביעת השומה של גאידמק היו התאמת ההכנסה החייבת צריכה לסכום ההוצאה בגין מחיה, פרופורציה לסך הנכסים (בסך מיליארד דולר, כפי שנכתב בהסכם) ומשא-ומתן עם פקיד השומה.
פלדמן חזר על עמדתו כי ההכנסה החייבת של גאידמק לא נסמכה על נוסחה מסוימת. "זה ברור כי לא ניתן לגבות מס בסך מיליון דולר על נאמנות של מיליון דולר, אבל אין נוסחה ברורה. יכולתי להצדיק גם מס נמוך פי עשרה משום ששני הסכומים אינם מבוססים על נוסחה מתמטית", אמר. "הסכום של מיליארד דולר נרשם מתוך הנחה כי הוא לא נוצר בישראל ולכן אינו חייב במס בישראל".
וינרוט מיוצג על-ידי עורכי הדין דן שינמן, נוית נגב, דוד ליבאי, נבות תל-צור, איריס ניב סבאג, דפנה ליבאי, גרשון גונטובניק, ירון קוסטליץ ועודד גזית. ויטה מיוצג על-ידי עו"ד אלון רון. הפרקליטות למיסוי וכלכלה מיוצגת על-ידי עורכי הדין שרון כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יכולתי להצדיק בפני ויטה גם מס נמוך פי עשרה ממה ששילם גאידמק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך אמר שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר, במהלך ביקורו היום בטכניון    ציין כי הוא עוקב בדאגה אחר המשבר הכספי שפוקד את המוסדות להשכלה גבוהה בישראל: "דעתי בנושא ידועה - יש לזכור שעתידנו החברתי והכלכלי נשען על הון אנושי איכותי"
עידן יוסף
חשד לפלילים בפעילות שר החקלאות
עידן יוסף
חשש כי פעילותו של שר החקלאות לקידום רפורמת הלול נעשתה שלא בתום לב    הצטרפות לרפורמה עשויה הייתה להכניס מיליוני שקלים לכיסו ולכיסם של בני משפחתו
סיון בראימן
בוב האגרטי עוזב    אנדרו מילר, מנכ"ל טנדברג לשעבר, מונה במקומו לתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה
עופר וולפסון
בכינוס שנערך בסוף השבוע בניו-יורק, אמר יאיר סרוסי כי השיפור היחסי ביחס החוב לתוצר במשק הישראלי, והעודף בחשבון השוטף במט"ח, יפתחו בפניו מאגר משקיעים פוטנציאליים גדול בהרבה מבעבר    [סרוסי יחד עם אבי ג'וזף כהן, יצחק תשובה ויאיר שירן - נציג משרד התמ"ת בניו-יורק / צילום: יח"צ]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il