X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס": "אנו משקיעים סכומים נכבדים בשנה וכמה כבר אפשר לגייס בשוק ההון?" מנכ"ל בזק בינלאומי: "הצרכן הישראלי לא משלם יותר מדי על האינטרנט שלו" PwC: "צפוי גידול של 10% לשנה בפרסום באינטרנט עד 2014
▪  ▪  ▪
[צילום: חברת החשמל]

מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר אותת היום (ב') כי בכוונת החברה לתת מאבק תחרותי עז בחברות האינטרנט, לקראת קבלת הרישיון בעוד מספר חודשים.
"כל מי שקרא עיתונים בחודשים האחרונים ראה שכל העולם עט עלינו; אבל יש חברת חשמל שאתם לא מכירים - המון דוקטורים, מהנדסים, מעבדות - ומוקד שירות שאף חברת תקשורת לא מסוגלת להגיע לרמה כזו. יש לנו פוטנציאל טכנולוגי ואנושי שמסוגל לקחת אותנו להרבה תחומים מעבר לחשמל", אמר לסקר בפאנל "עושים סדר בשוק התקשורת", במסגרת ועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס", שמתקיימת היום בת"א.
"ברור לכולנו שפס רחב הוא טריגר לצמיחה כלכלית", הוסיף לסקר. "ולגבי השר משה כחלון - לא הכרתי אף שר תקשורת שעשה כל כך הרבה למען השוק, ואני רוצה לברך אותו. בחברת החשמל יש רצון, מוטיבציה ויכולת להקים תשתית של פס רחב לתקשורת. בגלל הפריסה שלנו בכל הארץ מבחינת הסיבים האופטיים, שם מונח היתרון שלנו, אין צורך לחפור; אנחנו פורשים את הסיבים על קווי החשל ומסוגלים לפרוש 4-5 ק"מ ביום - את זה אין לאף אחד".
לסקר התייחס לדברים שאמר הבוקר בוועידה שר התקשורת משה כחלון, אשר הבטיח כי בעוד מספר חודשים חברת החשמל "תפתח לנו את הדרך לנתיבים מהירים באינטרנט".
הפאנל עסק בהשפעת חוק ההסדרים והרפורמות שמובילים משרדי הממשלה על שוק התקשורת. בין המשתתפים היו איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי; אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס; אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל; עדן בר-טל, מנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת; ועמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל.
"כל הכותרות שאנחנו על סף פשיטת רגל הן קשקוש"
לסקר הוסיף, כי "עד כה חיברנו בקריית שמונה 150 בתי אב לרשת הפס הרחב שלנו - רוחב פס של של כ-100 מגה. רק שרואים את זה מבינים את האפשרויות האינסופיות האלה. עד שיעבור חוק ההסדרים אנחנו עסוקים במכרז לשותף שייקח את מחצית החברה החדשה שתוקם, ובשנה הבאה אני מאמין שכבר אוכל לדבר על מה עשינו, ולא על מה נעשה. כל הרציונל של התוכנית הוא שבסיכומו של דבר המחיר לצרכן יהיה נמוך משמעותית מהמחירים כיום".
לסקר התייחס גם לדו"ח הבנק העולמי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", אשר קבע כי הממשלה צריכה להזרים לחברת החשמל 6 מיליארד שקל, ואמר: "כל הכותרות שאנחנו על סף פשיטת רגל הן קשקוש. יש בעיות, אבל ממש לא כמו שכתוב בתקשורת. אנחנו משקיעים סכומים נכבדים בשנה וכדי לממן אנחנו מנסים לגייס גם בשוק ההון - אבל יש גבול כמה אפשר לגייס. אחת הדרכים היא העלאת תעריפי החשמל, והבנק העולמי מבין זאת".
הוכמן התייחס בדבריו לבקשת רישיון MVNO שהגישה דואר ישראל, ואמר כי הבקשה הוגשה "מתוך הצורך להתמודד עם שוק משתנה ותחרות הבנו שאנחנו צריכים להשתנות ולכן ביקשנו רישיון MVNO (מפעיל וירטואלי. י.נ.)". הוא הוסיף, כי "לגבי נושא הסלולר אנחנו יכולים לראות את עניין ההפרדה בין שוק ציוד הקצה לבין התעבורה; אנחנו רואים את הניתוק ושינויי ההחלטות - וזה משמעותי".
הוכמן אמר כי סוגיית הפחתת דמי הקישוריות, שנידונה בימים אלה במשרד התקשורת, הינה "אחת מאבני היסוד בשאלה האם להיות מפעיל וירטואלי; ייתכן ובגלל זה לא יהיה משתלם לחברה להפוך למפעיל וירטואלי. גם הנושא של מפעיל סלולרי נוסף בשוק ישפיע על התחרות, וזה המניע הגדול ביותר לשינויים".
בנבנישתי: "הצרכן לא משלם יותר מדי על האינטרנט"
בנבנישתי אמר בפאנל, כי האינטרט זה דרך חיים: "אני רוצה להעביר מסר שכולם יפנימו; קישוריות, טשטוש הגבולות, עולמות השליטה, ועולמות ענן המחשוב - אלו 4 הטרנדים שאנחנו בבזק בינלאומי מאמינים בהם ורוצים לקדם בתור חברת אינטרנט".
בנבנישתי הדגיש בהמשך דבריו את ענן המחשוב והחשיבות שלו: "תוך 3 שנים כולם יהיו בענן מחשוב. יהיה להם בעסק רק מסך ומקלדת, וכל השאר ייעשה בענן - זו התשתית האמיתית. אני לא חושב שהצרכן משלם יותר מדי עבור האינטרנט. רוחב הפס הולך וגדל והשירות רק מתרחב, אז התשובה היא לא - הצרכן לא משלם יותר מדי".
בורשטיין נשאל מה הוא צריך כדי להיכנס לשוק, וענה: "פטור ממתקני גישה ומדידה פנים-ארצית. דמי הקישוריות הם חלק מכריע גם כן. התוכנית שלנו מדברת על הכנת פלטפורמה LTE; אין עדיין בשלות של יחידות קצה, אבל אנחנו הולכים בכיוון".
בר-טל התייחס לסוגיה מנקודת המבט של הרגולטור, ואמר: "שלב האסטרטגיה הוא המשמעותי. הבחנו שהיה עיסוק רב בבעיות שנוצרו בשוק התקשורת והמשרד התמודד איתן אחת לאחת. ניסינו לחזות מה הולך להיות ופעלנו למאקרו רגולציה: לא ברמה של חברה כזו או אחרת אלא פתרונות כוללים לשוק. בשוק הסלולר הבחנו בחוסר התחרות ולכן הבנו שצריך יותר מתחרים. הובלנו גם רפורמות כדי להעצים את הלקוח, בהקשר של ייבוא מכשירים שירחיב את המגוון בשוק ויגביר את התחרות ולפיכך יועיל ללקוח".
PwC: צפוי גידול של 10% לשנה בפרסום באינטרנט עד 2014
"הפרסום באינטרנט צפוי לצמוח ב-10% לשנה בישראל", כל מעריכים בחברת המחקר PwC, עד לשנת 2014. את הדברים הציגה ענבל אורבך-גמליאל מ-PwC, בפאנל "עושים סדר בשוק התקשורת". בחברת המחקר מעריכים כי סגמנט הפרסום באינטרנט והגישה לאינטרנט יהיו הכוחות שיציגו את הצמיחה המשמעותית ביתר בשנים הקרובות בשוק הנייד.
"בשנת 2009 היו השינויים הכלכליים הפרמטר המשמעותי ביותר על המדיה", טוענת אורבך-גמליאל. לדבריה, "החברות לא יכולות לבזבז זמן על זיהוי המיקום שלהן בשרשרת הערך הדיגיטאלי. השנתיים האחרונות היו קשות עקב המיתון אך התרומה עשויה להיות שהוא שיחק תפקיד במעבר לטכנולוגיה דיגיטאלית".
לפי המחקר, שוק הניידות מגיע לשלב בגרות בשנים 2010-2011, כאשר בין השנים 2010-2014 יהיה בישראל גידול שנתי של 32% בהוצאות על תוכן ופרסום נייד.

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכותרות שחברת החשמל על סף פשיטת רגל - קשקוש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ביהמ"ש העליון קיבל את ערעורה של חברת נתיבי איילון הנוגע למכרז אחזקה שפורסם על ידה    קבע כי לא היה מקום להתערב בשיקול דעתה המקצועי של החברה ביחס לתנאי הסף במכרז
מחלקה ראשונה
כמה עצות שיקלו על ההתמודדות במהלך החופש הגדול להורים לילדים עם ADD\ADHD
עופר וולפסון
מאז שיא האבטלה שנרשם לפני שנה, ירד מספר המובטלים ב-1.3%
איציק וולף
ראש הממשלה הביע מורת רוח על העיכובים בבניית המכשול הפיזי נגד מסתננים    צה"ל ידווח לקבינט על ההתקדמות פעם בשלושה חודשים
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר את דוד סיטבון מירושלים    חשוד כי גנב אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל    פרקליטו של פרלמן, עו"ד עדי קידר, ייצג גם אותו    לא הותר לקידר לפגוש את מרשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il