X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות האיום בפיצוץ העסקה, אייפקס נערכת למימושה: פנתה למשקיעים שיעבירו כספים לרכישה בינתיים מאחורי הקלעים מתנהל מו"מ: ההליך הפלילי נגד פסגות יבוטל - אך הפרקליטות תמשיך בהליך הפלילי נגד רועי ורמוס ושאר החשודים תיתכן דחייה בעסקה לסוף אוקטובר
▪  ▪  ▪
רועי ורמוס [צילום: יח"צ]

האם בית ההשקעות פסגות ישלם בקרוב קנס חסר תקדים בסך 150 מיליון שקל בתמורה להפסקת ההליך הפלילי נגדו בעקבות החשדות לתרמית בניירות ערך?
קרן יורק, בעלת השליטה בפסגות, מקיימת משא-ומתן אינטנסיבי עם הפרקליטות כדי לגבש פשרה בפרשת פסגות, וזאת כדי לאפשר את קיום העסקה למכירת בית ההשקעות לאייפקס. המשא-ומתן, יש לציין, מתקיים בידיעת רשות ניירות ערך ועל דעתה.
יורק, המיוצגת על-ידי עורכי הדין דוד חודק וריק מן ממשרד גרוס-קלינהנדלר, מעוניינת להגיע לפשרה שבמסגרתה תשלם פסגות, כחברה, קנס גדול. נציגי יורק אף הביעו נכונות לשלם סכום של 150 מיליון שקל בתמורה להפסקת ההליך הפלילי נגד פסגות, ובכך למנוע את הכתמת החברה.
במקביל תמשיך הפרקליטות בהליכים הפליליים נגד המעורבים האחרים בפרשה - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס; מנכ"ל פסגות ניירות ערך, שי ירון; סמנכ"ל הברוקראז' לשעבר, דוד אדרי; ומנהל חדר המסחר לשעבר, שי בן-דוד - החשודים בעבירות של תרמית בניירות ערך.
בהיעדר פשרה, פסגות, כארגון שבמסגרתו בוצעו העבירות, צפויה אף היא לעמוד לדין. תיק החקירה עבר לפני 3 שבועות מרשות ניירות ערך לפרקליטות.
ללא פשרה אין עסקה
לטענת אייפקס - המיוצגת על-ידי עורכי הדין אהוד סול ואילנית לנדסמן-יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן ועורכי הדין מיקי צלרמאייר וג'ף נדלר ממשרד צלרמאייר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר-טולדנו - יש לה בעיה לרכוש חברה הנמצאת תחת איום העמדה לדין פלילי.
מקורב לאייפקס הודה כי הקרן טעתה בהערכתה כי אין סכנה שפסגות יעמוד לדין פלילי, ולכן העלתה לפני יורק את הדרישה לסגור את התיק בפשרה כתנאי הכרחי לסגירת העסקה רק בשלב מאוחר מאוד.
במסגרת העסקה למכירת פסגות לאייפקס, נקבע כי אייפקס תרכוש 76% מפסגות תמורת 2.36 מיליארד שקל, מחיר המשקף לפסגות שווי של 3.1 מיליארד שקל. ברם, חקירת רשות ניירות ערך נגד בכירי פסגות הביאה לדרישת אייפקס להפחתה במחיר - הנחה של 8%-9%, המשקפת הנחה של 200 מיליון שקל במחיר ושווי של 2.85 מיליארד שקל לפסגות.
עם זאת, למרות האיומים בפיצוץ העסקה, קרן אייפקס נערכת למימושה. ל"גלובס" נודע כי הקרן פנתה למשקיעיה וביקשה שיעבירו את הכספים למימון הרכישה.
במקביל, נציגי יורק מפעילים לחץ כבד כדי להגיע לפשרה מהירה. "צריך להפריד בין פסגות כגוף לבין האנשים המעורבים", אומרים ביורק. "מדובר בעסקה מאוד חשובה למשק הישראלי ולשוק ההון, שבה גוף זר משקיע הון תועפות בכלכלה הישראלית. לכן, על הפרקליטות להבין את החשיבות בסגירת העסקה ולקצר את התהליך. אם ממילא הפרקליטות תגיע להחלטה כי פסגות כגוף לא יעמוד לדין אלא רק בעלי תפקידים בו, אם בכלל, בואו נסכם את זה כעת כדי שהעסקה למכירת פסגות תוכל לצאת לפועל".
כעת נמצא תיק החקירה של פסגות בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב, שבראשות אלה רובינק. ההערכות הן כי רובינק לא תרצה לקבל לבדה החלטה כה חריגה בתיק כה מרכזי, ותניח את ההחלטה בתיק לפתחו של פרקליט המדינה, משה לדור.
"מדובר בהחלטה תקדימית מאוד, שאלה עקרונית עם משמעויות רוחביות. לכן היא תגיע לשולחנו של לדור", אומר מקורב לפרקליטות.
תיתכן דחייה לסוף אוקטובר
משא-ומתן על סגירת עסקת פסגות התנהל באינטנסיביות במשך כל השבוע שעבר בין זהבית כהן מאייפקס לבין ג'רמי בלנק מיורק. רק ערב החג הסכים בלנק לדחות בשבוע את המועד האחרון להשלמת העסקה, עד יום ג' הקרוב.
אם בפרקליטות יביעו נכונות להתקדם לכיוון פשרה, יידחה המועד האחרון עד סוף אוקטובר, כדי לאפשר ליורק למצות את המשא-ומתן עם הפרקליטות. אם לא, נראה כי העסקה תבוטל.
"הגענו ל-drop dead date", אומר מקור יודע דבר המקורב לאייפקס, "עכשיו הכול תלוי בפרקליטות".
בין יורק לאייפקס יש ויכוח אם הקנס יקוזז מההנחה במחיר העסקה, או שההנחה תכלול את הקנס. אם תהיה דחייה, תדרוש יורק לשמור לעצמה את הזכות לנהל משא-ומתן במקביל גם עם מתעניינים אחרים, ולא תאפשר יותר בלעדיות לאייפקס.
מקורב ליורק אמר כי הוא מצפה כי הפרקליטות תבין שזו עסקה טובה למשק ותגיע למסקנות בהתאם לכך. לדבריו, "להרשעת פסגות, בית השקעות כה גדול המנהל כספי מיליוני חוסכים, תהיה השפעה משקית. קנס כה כבד ייצור הרתעה - בעוד שבהרשעה של תאגיד, שהוא גוף מלאכותי, אין תועלת אמיתית".
איש יחסי הציבור של משרד גרוס ושות' מסר בתגובה לדברים כי "דוד וריק אינם מוכנים להגיב".
בדרך-כלל נדרשים לפרקליטות חודשים רבים לקבלת החלטה בדבר העמדה או אי-העמדה לדין, ועם זאת, במקרה זה אין מניעה לקבל החלטה במהירות, מאחר שצוות מהפרקליטות מלווה את התיק לאורך כל הפרשה.
מבחינה משפטית, תידרש הפרקליטות להיות יצירתית מאוד כדי להגיע לפשרה עם יורק, כיוון שלא ניתן להטיל קנס על גוף אם לא נמצא אשם. ההערכות הן כי לפרקליטות יש יכולת לבנות קונסטרוקציה משפטית מתאימה שתאפשר את הטלת הקנס במתכונת של "כופר", ללא העמדה לדין.
לדברי נציגים של יורק, יצירתיות דומה הופגנה גם בפרשת נדב גרינשפון מאפריקה ישראל. גרינשפון, יד-ימינו של לב לבייב, נאשם בשימוש במידע פנים, והפרשה הסתיימה בהסדר שכלל "תרומה" מטעמו של גרישנפון, ללא הטלת קלון.
עיקר ההתפתחויות:
  • בין הפרקליטות לקרן יורק מתנהל משא-ומתן שמטרתו למנוע העמדת פסגות כאורגן לדין פלילי.
  • בקרן יורק הביעו נכונות לשלם קנס בסך 150 מיליון שקל תמורת הפסקת ההליכים הפלילייים.
  • ההחלטה על פשרה תתקבל על-ידי פרקליט המדינה משה לדור.
  • אם לא תושג פשרה עם הפרקליטות, תבוטל העסקה למכירת פסגות לאייפקס.
  • אם יהיו סימנים להתקדמות במשא-ומתן עם הפרקליטות, יידחה המועד לסגירת העסקה עד סוף אוקטובר.
  • אייפקס פנתה למשקיעיה שיעבירו את הכסף לרכישה.

תאריך:  03/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
150 מיליון שקל וביטול ההליך הפלילי נגד פסגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הפנים זועם על קריאת שר הביטחון ושר החינוך שלא לגרש ילדי עובדים זרים השוהים בישראל בניגוד לחוק    תקף את ברק: "מתעורר בכל פעם שיש תועלת רייטינגית"    עקץ את סער: "עליו לוודא שמערכת החינוך לא תהיה עיר מקלט לרומסי חוק"
איציק וולף
מספר יריות נשמעו הערב סמול לבניין עיריית לוד    כוחות משטרה והצלה הגיעו אל המקום וגילו כי גבר נורה למוות בכיכר השוטר הסמוכה לבניין העירייה
איציק וולף
חברת ההנדסה הגרמנית הודתה כי היא העומדת מאחורי וירוס המחשבים ששיבש את תוכניותיהם של האירנים להתחיל את הפעלת הכור בבושהר    זאת בניגוד לחרושת השמועות שייחסה את השתלת הוירוס למוסד הישראלי
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנורבגי זכה בתואר כשעצר את השעונים על 6:21:49 ש' במלבורן: "זה חלום"
מחלקה ראשונה
משאל News1 על שביעות הרצון שלכם, הגולשים, משרי ממשלת ישראל נסגר היום להצבעה    הממשלה כולה קיבלה את הציון 2.9 מתוך 5    השר המוערך ביותר: משה כחלון    השר הכי פחות מוערך: משולם נהרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il