X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר אגודת הסופרים, בלפור חקק, ביקש ממני לנסוע לייצג את אגודת הסופרים בכינוס סופרים בבלגרד על ההזדמנויות להוסיף אור בבלגרד
▪  ▪  ▪

שבועות מספר לפני חופשת סוכות צלצל אלי יו"ר אגודת הסופרים, בלפור חקק, וביקש ממני לנסוע לייצג את אגודת הסופרים בכינוס סופרים בבלגרד, כראש המשלחת, שהייתה אמורה למנות ארבעה סופרים.
די התלבטתי. הכינוס התרחש בדיוק בסוכות, החג המשמעותי ביותר מבין חגי תשרי. אומנם נהוג לחשוב שיום כיפור הוא היום החשוב ביותר, אך מי שמתמצא ברזי הקבלה יודע שבסוכות, תוך כדי ישיבה בסוכה, אנו מקבלים אור מקיף שיכול לעזור לנו בכל העימותים והאתגרים שיתיצבו בפנינו במשך השנה הקרובה.
אמנם את ראש השנה ויום כיפור חגגתי ברוב עם והדר, במלון בתל אביב, בחברת כשלושת אלפי אנשים מכל רחבי העולם, ביניהם ידוענים כמו מדונה, דונה קארן, דמי מור ואשטון קוצ'ר, שהתלהבו ושרו ורקדו יחד עם כולנו, אבל את הסוכות לא רציתי להחמיץ.
עם זאת, משהו בתוכי אמר לי שאסור לוותר על ההזדמנות לחלק את האור שקיבלתי בראש השנה וביום כיפור עם אנשים מכל רחבי העולם. ידעתי שאין להם כל הזדמנות ואפשרות להיחשף לאור של הקבלה, וראיתי את עצמי כשגרירה של האור.
שינסתי את מתני והחלטתי לנסוע, ואכן כשהגעתי ראיתי שהארץ שסועה ומפורדת, מלאה בשרידי מלחמה ורגשות קשים.
תפקיד הסופרים ביחס לאיכות הסביבה
כבר בנאום הפתיחה שנשאתי דיברתי על תפקידם של הסופרים בהתייחס למצב איכות הסביבה והמצב הפוליטי.
"העולם שטוף במלחמות", אמרתי, "בכל רחבי כדור הארץ. קרב גדול ניטש בין האדם והטבע. אנו מזהמים את כדור הארץ ללא הרף ובחוסר כל רחמים.
מלחמות רבות מתחוללות בין האנשים לבין עצמם, ובין אומות שלמות. אנו פוצעים איש את רעהו במלים, לא רק בכל נשק. אנו, הסופרים, כאנשי הרוח, חייבים ללכת מעבר לכל ההבדלים בין אנשים ועמים. אנו חייבים לראות את ניצוץ הבורא הפועם בכל אדם.
עלינו להצהיר מעל במה זו:
לא עוד מלחמות.
"ואהבת לרעך כמוך".
הבה נשמור את כדור הארץ טהור מכל הזיהומים הנוראים.
אחרת, לא ירחק היום בו תסרב אמא אדמה לתמוך בנו, להזין אותנו, ולהחיות אותנו.
זה עניין של חיים ומוות. "
כאן הוספתי את הנגיעה האישית שלי לעניין, וסיפרתי כיצד לפני שנים מספר חוויתי מחסום כתיבה וגם קשיים בדיבור עקב בעיות קשות במיתרי הקול. סיפרתי כיצד התייעצתי עם מיטב המומחים, אשר דעתם הייתה חלוקה. מומחה אחד שלח אותי לניתוח דחוף, השני אמר שאינו ממליץ על ניתוח, אלא על קורס בדיבור נכון, והשלישי נתן לי כדורים שפיתח בעצמו.
אבל היה גם הקול הקטן בתוכי, שהולך עמי לכל מקום, ומדריך אותי בצפונות העולם הזה. והקול הזה לחש לי, שכל הבעיות הללו יכולות להיפתר, שהבעיה אינה פיזית, אלא רוחנית.
אותו זמן התחלתי ללמוד קבלה, שהיא נשמת היהדות, והחלטתי להתיעץ עם הרב שלי, שאול יודקביץ. הרב שאול יודקביץ אמר לי משהו שלעולם לא אשכח אותו, והוא נר לרגלי עד עצם היום הזה. "כאשר את כותבת משהו", הוא אמר" "אל תחשבי על עצמך. חשבי על האנשים סביבך. חשבי כיצד את יכולה לעזור להם באמצעות הכתיבה שלך".
כאשר עזבתי את חדרו, חשתי מיד כמו משהו בתוך לבי נפתח לרווחה. הבנתי משהו חשוב מאוד. כל אדם בא לעולם הזה בשליחות מסויימת רק לו, לשנות את העולם הזה לטובה באמצעות כשרונותיו. כל הכשרונות שלנו הן מתנות מן הבורא, ועלינו להשתמש בהם לטובת כל האנושות, ולא רק עבור עצמנו. אם אנו משתמשים בהם רק לטובתנו האישית, בלי להתחשב באחרים, הם נלקחים מאתנו.
מאותו יום ואילך, כאשר אני כותבת, אני מדמה מול פני את האנשים שיקראו את מילותי, שולחת להם אהבה באמצעות שירי, מאחלת להם לקבל את כל הברכות שהבורא רוצה לתת להם.
סיפרתי לשומעים ששירי מספרים את השינויים האישיים שאני עוברת, את כל הקשיים שאנו חווה במאמצי להתגבר על תכונות האופי הרעות שלי כדי להפוך את עצמי לאדם טוב יותר, אדם שיכול באמת ובתמים לאהוב אדם אחר ללא כל תנאי, לאדם שרוצה ויכול להיות יצור אנושי שמתייחס לכל אדם אחר בכבוד אנושי מוחלט, בלי להתחשב במוצאו, בדתו, בגזעו, במינו או בצבע עורו.
מאותו יום ואילך, אמרתי, כתיבתי שוטפת. אני מקבלת השראה מכתבי הזוהר שבקריאתם אני שרויה, ובכל שבוע מפרסמת שיר באתר אינטרנט חשוב בארץ, "חדשות מחלקה ראשונה", העוזר לי להפיץ את האור בעולם. בצורה זו האור שבשירי מגיע להרבה אנשים, יש הרבה תגובות, אנשים שואלים לעצתי, הם מרגישים שאני שולחת להם את אהבתי באמצעות הכתיבה והם מחזירים לי אהבה.
כל זה בזכות השינוי הפנימי שאיפשרתי לעצמי לחוות בתוך נשמתי, והוא שינה את חיי לחלוטין. לא רק שקולי הפך להיות צלול ובהיר, אלא גם כל מערכות היחסים בחיי נעשו אוהבות יותר.
המשפט השחוק והבנלי "ואהבת לרעך כמוך" הפך להיות באמת ובתמים המוטו של חיי, שהחלו להיות מלאי שמחה, סיפוק ועונג. היקום פורש את זרועותיו לקראתי, קורא לי לקבל את כל המתנות שהוא רוצה לתת לי, אך לא ידעתי כיצד לקבל אותן. כיום אני יודעת.

הצלחתי להכניס אור

כל זאת ועוד העברתי במלים ובשירים למשתתפי הכינוס הרבים. הבאתי עמי ספרוני "פנחס" קטנים, אותם אנו מחלקים בדרכים בעיקר לחיילי צבא ולאנשי ביטחון ומשטרה, החשופים לסכנה. רבים מן המשוררים הודו לי, כי חשו בעוצמת האור שנושבת מן הספר הקטן הזה.
ביקרנו גם במעונו של שגריר ישראל בסרביה, ארתור קול, שם שוחחנו שיחה ערה על תהפוכות העתים ועל ההסטוריה הלוחמנית של הסרבים עם השגריר ועם יאיר פרומר, שעל כרטיס הביקור שלו כתוב "מזכיר שני". יאיר היה פתוח מאוד להסברי הקבלה שלי ושמח לקבל את הספרון הקטן, וכך גם השגריר עצמו, שהודה שהנושא חדש לו לחלוטין.
מקום נוסף בו הצלחתי להכניס אור הוא מוסדות הקהילה היהודית בסרביה. נפגשנו עם נשיא ארגון הקהילות היהודיות בסרביה, בבית מלא ספרות יהודית, ונתנו לו שם את גליון מאזניים שיש בו כתבה על סופרים יהודיים ביוסלביה.
הייתה לי הפתעה נעימה – בגיליון הזה, שיצא לפני שנים מספר, היו גם שלושה שירים שלי, וכך השארתי שם גם חותם אישי, בנוסף לחותם אגודת הסופרים וספרוני הזוהר, שחילקתי לכל הנוכחים.
ביקרנו גם בבית הכנסת היהודי בבלגרד, נפגשנו עם הרב עשיאל, ואפילו דיברנו עמו בעברית. הרב, שמוצאו מסרביה, למד בגוש עציון שבע שנים בהן הוכשר לכהן כרב.
התפילות בבית הכנסת היו חוויה לכשעצמה. נוכחתי לדעת שבבתי הכנסת הספרדיים מתפללים על-פי הנוסח השגור אצלנו במרכז לקבלה, וצמרמורת חלפה בגווי כאשר התפללו שם את תפילת "אנא בכוח", שהפכה עכשיו ללהיט המשודר ברדיו, אך המקובלים משתמשים בה לצורך מדיטציה עמוקה זה אלפי שנים.
נזכרתי בדבריו של רבי האהוב, הרב ברג, שאומר שספרד אינה התרגום המילולי של הארץ אליה מתיחסת המלה, אלא שם צופן. בדרך כלל אנו יודעים את שם הצופן "פרדס", האומר פשט, רמז, דרש וסוד. אנשים יודעי סוד העבירו את האות ס' מסוף המילה אל תחילתה, וכך נוצרה המלה "ספרד". כלומר, יהודי ספרדי הוא יהודי יודע סוד, ולכן בתי הכנסת בהם מתפללים בסגנון ספרדי קרובים יותר לרוח הקבלה.
שלום דבור, ישראלי לשעבר שעובד עכשיו באו"ם ובפרלמנט של סרביה כיועץ פרלמנטרי, יהודי פעיל מאוד במוסדות הקהילה היהודיים ובבית הכנסת, אשר התנדב לשמש לנו מורה דרך לעיר בלגרד, התרגש מאוד מהסברי זה. הוא הודה לי מאוד על הספרון הקטן, שם אותו בכיסו, והבטיח שלא יפרד ממנו.
אסיים בשלושת השירים שהעדפתי לקרוא בכינוס ולהעביר באמצעותם את האור:
1.נְקֻדַּת הַזֹּהַר
וּבַיּוֹם בּוֹ תָּנִיחַ לְיָדְךָ
לָגַעַת
בְּעֵינַיִם פְּנִימִיּוֹת
תִּפֹּלְנָה קְלִפּוֹתַי.
אַט אַט
בְּעֶדְנָה
עַד נְקֻדַּת הַזֹּהַר
הַדּוֹלֶקֶת וְכָבָה
מְחַיָּה
וּמְמִיתָה
בִּנְגִיעָתָהּ
2. עִרְבּוּבְיָה
וְשׁוּב עִרְבּוּבְיָה.
חֲפָצִים דְּחוּסִים בְּפִנַּת נוֹף אַחַת,
אַחַת,
כִּמְעַט קָמִים. מְדַבְּרִים. הוֹלְכִים.
וּמַשֶּׁהוּ מְכַרְסֵם לָדַעַת
אֶת הָאוֹר הַקָּרֵב
מְכַהֶה
חַיִּים צוֹמְחִים אֵלַיִךְ. אִסְפִים
כָּל עוֹד בְּאִבֵּךְ. יִפְעָתָם
סְפוּנָה בְּךָ חֲרִישִׁית.
3. סוֹד הַכֹּחַ
לִרְגָעִים פְּנֵיכֶם מְפֻיָּסִים
עֵינַיִם מַחְזִיקוֹת אֲבֵדוֹת שֶׁלִּי
יְקָרוֹת
שֶׁנִּגְלוּ בְּשָׁעָה בּוֹהֶקֶת אַחַת
כְּשֶׁיָּדַי הָיוּ עֲמוּסוֹת לָאַהֲבָה
כְּדַרְכָּן בִּזְמַנִּים אַחֲרוֹנִים
בְּשָּׁעָה אַחַת כָּזוֹ
נִגְלָה לִי
סוֹד הַכֹּחַ
שֶׁנִּבְנָה לְאַט
מִנְּגִיעוֹת קְטַנּוֹת
מִגַּלֵּי חֹם
מִתְּנוּעוֹת
ידעתי שהשירים העבירו את האור כאשר ניגשו אלי אנשים סרביים שאינם יודעים עברית והודו לי על השיר המקסים ששמעו מתורגם מעברית לסרבית. למרות שלא הבינו את השפה, הם הצליחו להרגיש באנרגיה שזרמה דרך המלים. אז ידעתי שעשיתי חלק מן העבודה.
אבל העבודה עוד קשה ורבה. אפילו בתוך המשלחת עצמה היו כל מיני אירועים לא נעימים שמקורם בקנאת סופרים ובחוסר לויאליות וחוסר כבוד לעמית הסופר שנסע עמך, ואפילו לאגודת הסופרים ששלחה אותך.
הדבר ציער אותי מאוד, ולימד אותי שאכן יצר האדם רע מנעוריו, החטאת לפתח רובץ, וכל אדם חייב להתבונן פנימה בתוך נפשו ולהודות בפני עצמו על טעויותיו, כי התשלום, כפי שאנו יודעים, מגיע תמיד, בסופו של דבר.

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליחות של אור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שליחה של אור ואהבה
יהודית מליק-שירן  |  9/10/07 10:03
 
- שלום עולמי
אורנה רב-הון  |  9/10/07 10:51
 
- ספרי פנחס
אורנה רב-הון  |  9/10/07 10:58
2
אהבתי לקרוא את הדברים
שלמה פנחסי  |  9/10/07 11:52
3
כתבה מעניינת מאוד
עדינה גדסי  |  9/10/07 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
כשם שהעיתונאי דני רובינשטיין במאמרו בעיתון הארץ (01.10.2007) תובע את ההכרה הישראלית ב"זכות השיבה", יש לדרוש מהפלשתינים שיכירו בזכות ההיסטורית של היהודים בפלשתין, ובאחריותם להיווצרות הבעיה הפלשתינית עקב אי קבלתם את החלטת החלוקה והחלטתם בסיוע מדינות ערב לנסות להשמיד את המדינה היהודית בכוח הנשק
אריק שיש
90% מהאוכלוסיה סובלת מבעיות יציבה, שגורמות לאילוצים שונים בגוף דוגמת מגוון כאבים, שחיקות בסחוסים, ניוון החוליות וכדומה    חשוב לאבחן את בעיית היציבה כדי לטפל בבעיות הקיימות ולמנוע החמרה נוספת של הבעיות
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אלי דורון
המלאכה בעת שדרוג והרחבת דירת המגורים טומנת בחובה לא מעט מעלות, אך אלו כרוכות במספר חובות חוקיות ודרישות שונות אותן נצטרך למלא בבואנו לממש אפשרות זו
עו"ד אלי דורון, עו"ד יריב שפרונג
בשנים האחרונות, עקב התפתחויות חברתיות שונות, החלו גם הנשים לפתח קריירה משלהן, דבר שהביא לשינוי חלוקת התפקידים בתא המשפחתי, ולהתפתחותה של תפישה שוויונית יותר בכל הנוגע לאחריות ולזכויות ההורים לטיפול בילדיהם
חנה בית הלחמי
אם אתם/ן ADD, ADHD וכו', יש סיכוי סביר שתקופת החגים לא היתה "משהו" עבורכם/ן.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il