X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השדולה האמריקנית לקידום שלום בין ישראל לפלשתינים, שבראשה עומד ג'רמי בן עמי, הזרימה רבבות דולרים למשרד בן אור, בניהול אוריאלה בן צבי, שבן עמי היה אחד ממייסדיו ושבו הוא עדיין שותף
▪  ▪  ▪

השדולה האמריקנית הליברלית JStreet, שמנסה לקדם שלום בין ישראל לפלשתינים ושמגדירה עצמה כחלופה לאיפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, נקלעה למצוקה חדשה.
כמה חודשים לאחר הגילוי שהמיליארדר ג'ורג' סורוס, לא מידידיה המובהקים של ישראל, הוא אחד מהמממנים הגדולים של השדולה, ופרסום טענות שהשדולה סייעה לריצ'ארד גולדסטון, מחבר הדוח שקרוי על שמו, להיפגש עם מחוקקים בוושינגטון, נאלצת JStreet להתמודד עם חשיפה מביכה נוספת: השדולה, שבראשה עומד ג'רמי בן עמי, הזרימה רבבות דולרים לבן אור תקשורת, משרד ליחסי ציבור, משדרות רוטשילד 11 בתל אביב, בניהול אוריאלה בן צבי, שבן עמי היה אחד ממייסדיו ושבו הוא עדייין שותף.
המידע התפרסם בשבוע שעבר בעיתון הימני "וושינגטון טיימס", שהתמחה באחרונה בפרסום ידיעות שליליות על JStreet. העיתון מציין, כי בן עמי יסד את משרד בן אור יחד עם בן צבי ב-1998, כאשר חי בישראל. הוא פרש מהניהול היום יומי של המשרד לפני עשר שנים, אך עודו מחזיק ב-15% ממניות החברה. "וושינגטון טיימס" מסתמך על פרסום בדאן אנד ברדסטריט ממאי 2010, וכן על תצהירים שהוגשו למשרד המשפטים בירושלים.
העיתון טוען שבידיו חשבונות שהגיש משרד בן אור ל-JStreet ושמסתכמים לפחות ב-56 אלף דולר בתקופה בת שישה חודשים ב-2009 ו-2010.
השדולה היא מלכ"ר לצרכי מס. קרן החינוך של ג'יי סטריט (JStreet Education Fund) נרשמה במס ההכנסה האמריקני כמלכ"ר, והמשמעות היא שתרומות לשדולה הן הוצאה מוכרת לצרכי מס. הנחת היסוד היא, כמובן, שמדובר במלכ"ר, כלומר שראשי הארגון אינם שואבים רווחים מפעילויותיו.
"וושינגטון טיימס" מצטט אנליסטים בארה"ב שטוענים, כי העברת תשלומים מהשדולה שבן עמי עומד בראשה לחברה פרטית שבה הוא שותף יוצרת מצב של ניגוד אינטרסים. לדבריהם, מצב זה אינו עולה בקנה אחד עם המגבלות האתיות, אם לא החוקיות, על פעולות של 'עסקת נאמן לטובה אישית', שבהן בעל תפקיד רשמי במלכ"ר מוכר לצרכי מס מפיק רווח בלתי ראוי מפעילויות הארגון שבו הוא מכהן.
"גם אם (התשלומים למשרד בן אור) הם חוקיים מבחינה טכנית, עסקות כאלה יוצרות מצב מבולגן מאוד", אמר לעיתון קן ברגר, נשיא Charity Navigator, ארגון לניטור ארגוני צדקה. "אם אדם (שממלא תפקיד במלכ"ר) מפיק רווח מעסקה של הארגון עם ישות אחרת, בין אם מדובר ב-100% או ב-5%, הדבר מעורר תהיות לגבי האובייקטיביות של העסקה".
"אם המלכ"ר שלך רוצה להשתמש בחברה מסוימת (שאתה בעל עניין בה), אתה צריך למכור את אחזקותיך בחברה או להתפטר מחבר הנאמנים של המלכ"ר בפרק הזמן שבו מתבצעת העסקה", אמר ברגר.
בתגובה ל"וושינגטון טיימס" אמר בן עמי: "יסדתי את משרד בן אור עם אוריאלה בן צבי ב-1998. כאשר פרשתי, ב-2000, ויתרתי על כל הזכויות לקבל תשלומים מבן אור בכל צורה שהיא. לא קיבלתי שום תשלום מהחברה ב-11 השנים שחלפו ולא מילאתי שום תפקיד מנהלי או תפעולי בה. בעת פרישתי, כאות לתפקידי כאחד המייסדים, השארנו 15% ממניות החברה על שמי ולהסכם זה אין כל השלכות פיננסיות עלי אישית או על JStreet או על בן אור".
בשיחה ל"גלובס" מת"א אמרה אוריאלה בן צבי שהיא מעדיפה לא להגיב על הידיעה.
העיתון מציין, כי ההיקף המלא של היחסים העסקיים בין JStreet לבין בן אור אינו ברור, אך הוא מביא דוגמאות לשירותים שסיפק המשרד לשדולה והתשלומים שקיבל תמורת השירותים. כך, למשל, ב-1 במאי 2010 הגיש בן אור לשדולה חשבון בסך 32,581.77 דולר תמורת שירותים והוצאות שקשורים בביקור שערכה משלחת של JStreet בישראל ובגדה המערבית באפריל באותה שנה.
במכתב ששלח בן עמי לסגן שר החוץ, דני איילון, ב-8 בפברואר, ובו בקשה שייפגש עם משלחת מהקונגרס שארגנה השדולה, מצוין, בין היתר, שמשרד בן אור נשכר ע"י השדולה לטיפול בארגון הביקור. "משרדך יכול להתקשר לשירי אוריין (עובדת בכירה במשרד)... בכל זמן נתון כדי לדון בפרטי הביקור שארגנה השדולה שלנו", מציין המכתב.
בחשבון מתאריך 26 באוקטובר 2009, היום שבו נערכה ועידת ההשקה של JStreet, מבקש משרד בן אור 73,310.80 ש"ח (19,292.32 דולר לפי השער באותו יום) תמורת שירותים והוצאות הקשורים ב"יחסי ציבור ותיאום אירוע".
אוריאלה בן צבי, המייסדת האחרת של משרד בן אור, היא ילידת ארה"ב (1971) ונשואה לח"כ דניאל בן סימון, לשעבר כתב הארץ. אתר האינטרנט של המשרד מונה את צוות בכיריו, אך שמו של בן עמי אינו נזכר. באתר מציג המשרד רשימת לקוחות ארוכה, אך JStreet אינה כלולה בה. ברשימת הלקוחות: משרד החוץ הישראלי, מסעי הבחירות של אהוד ברק מ-1999 עד 2003, קמפיינים של מפלגת העבודה, קמפיין של עמיר פרץ, אדם טבע ודין, אמנסטי אינטרנשל - סניף ישראל, אמריקנים למען שלום עכשיו, חוג הורים - פורום המשפחות השכולות, יש דין, בית התפוצות, קרן הון סיכון JVP, שטראוס-עלית, רדיו ירושלים, מכון ואן ליר ומרכז פרס לשלום.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשר לא כשר בין JStreet לבן-אור תקשורת, משרד יח"צ?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ח.כ.דניאל בן סימון יש לו יד ור
ישע  |  4/01/11 14:50
2
פשעי מלחמה
חגא  |  4/01/11 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה ערעור על חומרת עונשו של אדם שהורשע בעבירות חמורות עוד יותר מאלו שבהן הורשע קצב    הורשע גבר שאנס פעמים רבות את אשתו
איתמר לוין
השופט ניל הנדל שוכנע שחשיפת הנתונים, גם אם הם סטטיסטיים בלבד, עלולה לגרום לפגיעה ממשית בבטחון המדינה
איתמר לוין
למרות שהנישום נמצא במעמד של עותר או תובע, שלכאורה אינו יכול להעלות טענת התיישנות, בפועל ניתן להעלות טענה זו גם במסגרת השגה או עתירה נגד הליכי הגבייה
מירב ארד
כך קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת דיון ראשון הצעת החוק לפיתוי וסיוע נוסעים עקב עיכוב או דחיה בטיסה    הוועדה דנה בין היתר בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ולאלו הטבות יהיה זכאי
עידן יוסף
בביקורת שערך צה"ל בישיבות נמצא כי מעל 500 תלמידים שהיו רשומים לא נכחו    למרות ההתרעות – רק ב-67 מתוך 1,000 מוסדות נמצאו דיווחים שקריים על מצבת הלומדים    בכנסת קוראים להצלבת נתונים    גפני: למה לא בודקים את הרקדנים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il