X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דברים שנשאה נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא [ה' בכסלו תשס"ח, 15.11.2007]
▪  ▪  ▪

אדוני נשיא המדינה, שר המשפטים, חבריי השופטים המכהנים והשופטים (בדימ.), השופטים החדשים ובני משפחותיהם, אורחים נכבדים,
יום השבעתכם לכהונה השיפוטית הוא יום חג לכם ולמשפחתכם. יום זה הוא גם היום בו משפחת השופטים מתברכת בהצטרפותם של שופטים חדשים לשורותיה. כל מינוי של שופט, לכל ערכאה, הוא תרומה חשובה לבית המשפט שבו יכהן ולציבור בכללו, כך בדרך כלל וכך בוודאי כאשר מצטרף למערכת השיפוט שופט לבית המשפט העליון; הצטרפותו של השופט דנציגר ממשיכה את סבב המינויים להשלמת הרכבו של בית המשפט העליון, ואנו מברכים על כך.
הטקס המתקיים כאן היום, מתווסף לשורה של טקסים קודמים בהם הושבעו ומולאו עשרות תקני שופטים שהמתינו להליך הבחירה, הליך שהואץ במידה משמעותית. באיוש המשרות השיפוטיות נטלו חלק כל חברי הוועדה לבחירת שופטים, בראשות שר המשפטים, והושקע מאמץ רב בהליכי הבחירה.
כאן המקום להדגיש, לנוכח ידיעות חסרות בסיס שהושמעו לאחרונה בתקשורת, כי אנו יכולים לציין בגאווה ובסיפוק, כי השופטים החדשים המצטרפים לשורותינו נבחרו בקפידה על-פי כישוריהם המקצועיים ונתוניהם האישיים. אין כל יסוד לטענה כי הבחירה נעשתה מקבוצת אוכלוסיה אחת, כזו או אחרת. ההתפלגות אליה הגענו סוף סוף בחברה הישראלית של מועמדים מתאימים לשפיטה, ללא צורך לבחור אותם על יסוד העדפה מתקנת על-פי מוצאם, משתקפת בבחירה. יש בין שופטינו יוצאי עדות שונות, אין עוד צורך לחפש מועמד שמוצאו ייתן ביטוי לאינטגרציה חברתית. אין מקום להחזיר בשנת ה-60 למדינה טיעונים הנוגעים למוצאם העדתי של שופטים יהודים או ערבים, גברים או נשים. כל המתמנים הם מיטב המשפטנים שהגישו מועמדות לשיפוט, עמדו בדרישות ויביאו כבוד למערכת השיפוטית.
אין לי אלא להביע ביטחוני ואמונתי כי השופטים המצטרפים אלינו היום, יתרמו לחיזוק המערכת השיפוטית, למילוי תפקידיה ברמה המקצועית הגבוהה וביושרה המאפיינת את מלאכת השיפוט.
מינויים חדשים אלה כמו אחרים יקלו על חלוקת העומס המוטל על כתפי השופטים ובכך ייטיבו את השירות לציבור ויתרמו להיותם של בתי המשפט נגישים יותר לפונים לקבלת סעד משפטי ויסייעו, ולו במידת מה, לקיצור ההליכים בבתי המשפט ברחבי הארץ. מערכת בתי המשפט התמודדה ומתמודדת בשנים האחרונות עם קשיים לא מבוטלים עקב אילוצים אובייקטיביים לא מעטים, עומס רב, חוסר בשופטים ובכוח עזר ובעיות ניהוליות לא מעטות. יש לנו יסוד לקוות כי בשנת המשפט שהחלה לא מכבר נצליח לתקן ולהתגבר לפחות על חלק מקשיים אלה.
לשופטים החדשים נשוב ונאמר כי היום הזה הינכם צועדים בדרך חדשה שאינה רק מסלול מקצועי. השיפוט הוא דרך חיים, וכל שופט נושא עימו במילוי תפקידו השיפוטי שליחות שאין ערוך לחשיבותה.
מלאכת השיפוט קשה היא ומעמיסה על הנושאים בה עול כבד. בשבתו על כס המשפט כל שופט לעצמו בודד בהכרעותיו בינו לבין מצפונו, בינו לבין הדין שהוא מפרש ומיישם. בהליכי השפיטה השופט הוא בלתי תלוי ואין עליו אלא מרות הדין. זו תמצית הציווי השיפוטי.
בשבתו על כס המשפט על השופט ללמוד את התיק המובא להכרעתו על עובדותיו, ללמוד וליישם את הידע המשפטי שרכש ותמיד לתת לבו לצדדים המתדיינים בפניו. בכללי האתיקה לשופטים נאמר, בין היתר, כך:
"3. (א) ...
(ב) בהכריעו בדין עושה שופט להגשמתו של שלטון החוק תוך שמירה על זכויות האדם. מחובתו של שופט לפעול ביושר ובהגינות, לשוויון הכל בפני החוק, ותוך הקפדה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ובמעשה השפיטה בפרט".
במסגרת ניהול ההליך על השופט לראות את האדם העומד לפניו, להקשיב לו, לגלות רגישות כלפיו ובה בעת לגלות אחריות לאינטרס הכלל.
השופט אינו פועל בחלל הריק, הוא עצמאי הוא בלתי תלוי אך הוא חלק מציבור, הוא נאמן הציבור הפועל בנאמנות למענו ובשליחותו. כנאמן הציבור זקוק השופט לאמון החברה בה הוא חי ופועל. אמון זה תלוי, בין היתר, גם בדרכי התנהגותו, בהליכותיו, בשבתו על כס המשפט, בהיכל המשפט ומחוצה לו. על השופט להיות אדם מהישוב, אך עליו גם להיות איש מידות המנותק מרוחות השעה החולפות.
מילים אחדות אבקש לייחד לברכה השלוחה לשופט יורם דנציגר אשר הצטרפותו לכס השיפוט בבית המשפט העליון היא ציון דרך נוסף בדרכו של בית המשפט. יורם הוא השופט השני המגיע אלינו הישר מבין שורות עורכי הדין. ליורם ניסיון עשיר בתחום המשפט הפרטי. בצד הפרקטיקה הפרטית בה שלח ידו בהצלחה רבה, ומומחיותו בתחומי המשפט הפרטי פיתח יורם את כישוריו האקדמיים. הוא השלים את התואר השלישי בלימודיו ב-London School of Economics, ובמשך שנות עבודתו כעורך דין עסק גם בהוראה במוסדות האקדמיים - באוניברסיטת תל אביב ובמכללה למינהל בראשון-לציון ובמרכז הבינתחומי.
גם בפעילות ציבורית שלח יורם ידו, בלשכת עורכי הדין, ובמכון להשתלמות עורכי דין. מחוייבותו לזכויות אדם, מזגו הטוב ורגישותו לאדם באשר הוא, הם נכסים אשר יעמדו לצידו ולצידנו בעת שימלא את תפקידו השיפוטי. ולמשפחת דנציגר הנמצאת עמנו נאמר, לא קל כשבן הזוג והאב הרגיש והמסייע עמוס כשופט בית המשפט העליון; אבל תחושת השליחות והסיפוק במלאכת השיפוט הם תמיכה לעמידה גם במטלות האישיות. ברוך הבא יורם דנציגר בשערי בית המשפט ואנו שמחים על הצטרפותך לרגעים היפים והקשים המאפיינים את עבודתו של שופט בית המשפט העליון.
חבריי השופטים החדשים שאו ברכה ואיחולי הצלחה לכולכם.

תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט הוא חלק מהציבור
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
כמעט לא נותר בי ספק
ע. סובול  |  15/11/07 14:25
2
השופטים מזמן לא חלק מהציבור
חלק מהציבור  |  15/11/07 14:37
3
היא צודקת - השופטים הם חלק מ..
דודו מהשרון  |  15/11/07 15:24
4
ביניש לא שיכת לציבור היא מוקצה
מחמת מיאוס  |  15/11/07 18:11
5
בשומעי את המילה "שופט" אני
מתמלא בחילה וגועל  |  15/11/07 18:25
6
לא יהא חלקך עמדי ל"ת
ציבור  |  15/11/07 19:44
7
השופט הוא אלוגרך ששולט על הציב ל"ת
דגלי  |  15/11/07 20:20
8
דורית בייניש - נמאסת!!!!
יועד 23  |  15/11/07 23:12
 
- דברים קשים אך נכונים ל"ת
ילד קטן המלך ערום  |  16/11/07 11:43
9
השופטים מולכים עלינו עלינו
אסטרולוג  |  15/11/07 23:56
10
עידן המשיח
אסטרולוג  |  16/11/07 07:39
11
היגיע הזמן
צדוק  |  16/11/07 08:43
12
חלק מהציבור?! - ממש לא!
שאול א.  |  16/11/07 09:31
13
גברת, את עומדת בראש כנופייה!
נאורי1  |  16/11/07 09:35
14
לאיזה חלק בדיוק את שייכת
הציבור שאת לא חלק  |  16/11/07 10:27
15
מרוב הוד כבודו לא רואים צדק...
אלכסנדר  |  16/11/07 13:18
16
נזכרה בנו...הגראציה.
עז רך  |  16/11/07 15:53
17
השופט מעל הציבור  ל"ת
השופט מעל הציבור  |  16/11/07 19:12
18
הצרינה,ירום הודה בכנס הגילדה. ל"ת
פחחחחחחחחחחחחחחח  |  16/11/07 22:12
19
קודם תשאלי אם הציבור מעונין  ל"ת
שתהיי חלק ממנו?  |  17/11/07 15:58
20
מעלתם באמון הציבור העם והאזרח ל"ת
שופט הארץ  |  17/11/07 16:41
21
95% משופטי העליון מהעברית
חחחחחח  |  17/11/07 20:24
22
"אין עוד צורך..אין מקום.."
הבל ורעות ישראלי  |  14/09/08 03:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
לשארל אנדרליין יש נטייה לסבך את עצמו בשקר חדש כמעט כל פעם שהוא פותח את הפה. אומנם הוא סרב לשתף פעולה עם ועדת החקירה, אך לאחרונה הביע שמחה על כך שהצילומים ייחשפו, כאילו היה זקוק לצו בית המשפט כדי לחשוף אותם
עו"ד משה גולדבלט
נראה לי שהגיעה העת לבחון בקפדנות את כל ההצהרות המתלהמות של שופטי העליון (בדימ.) ובפועל על הפגיעה הצפויה בדמוקרטיה עם הגבלת סמכויות בית המשפט העליון. אין לתת אמון בכנותן של הטענות וברי שהוויכוח הוא על שררה וסמכות ולא על הגנת זכויות האזרח
איתמר לוין
אילו מזימתו של לבן היתה עולה יפה, הוא אכן היה עוקר את הכל - מחסל את היהדות עוד בטרם באה לעולם. לכן הוא קשה יותר מאשר פרעה, שרדיפותיו - איומות ככל שהיו - התמקדו בצד הפיזי ולא בצד הרוחני-מוסרי
אדמונד חסין
מסכמים עם המורים על תוספת עתידית ומשרד האוצר מתנער, מסכמים על תנאי תעסוקה משופרים ומגדילים את מספר הילדים בכיתה. הממשלה דורשת רפורמה במערכת החינוך ושיפור רמת המורים אך מוכנה להתחייב על רמת שכר של מלצרים וחדרניות
מנחם רבוי
מידת השקיפות וההגינות מחייבת את מבקר המדינה להודיע מהן מסקנותיו בעקבות הבדיקה המפורטת שערך הצוות הבכיר שלו בעניינו של החשב הכללי    האם זכאי ד"ר ירון זליכה להגנה כ"חושף שחיתויות" מתוקף צו הגנה קבוע?    מסקנות מבקר המדינה משמשות לקח נורמטיבי וניהולי למערכת הציבורית רק אם הן גלויות ומנומקות ואינן גנוזות בכספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il