X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין דין שנאה בין יהודים ליהודים, כדין שנאה בין יהודים לערבים. מי שיטען שזה אותו דבר, הינו צבוע, מתחסד ו/או טיפש... יהודי שרואה בדמיונו את סוף הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים, יחשב ע"י רבים, כמי שצורך את אותו החומר שמר שמעון פרס מסניף בטרם יתראיין באחד מכלי התקשורת
▪  ▪  ▪

ראשית, וידוי מפיו של אמנון דנקנר: "הבית שבו גדלתי היה בית גזעני במובן הכי פשוט. כמו הבתים האלה (של פליטי השואה). והייתה טינה גדולה, ולעג, והתרחקות ממי שנחשבו נחותים: אלה היו המזרחיים. אז קראו להם "פרנקים". הם לא כמונו- כי הם אחרים. הם פרימיטיביים, הם לא מחונכים, לא משכילים, לא הגונים, פליליים, בטלנים, משחקים שש-בש, שותים עראק". (אמנון דנקנר באוזני ארי שביט, 09.03, בערוץ הראשון).
"ומה מזה קיבלת"? שאל שביט. תשובה: "אני לא קיבלתי את זה, אבל כשאתה לא מקבל את זה, זה לא אומר שזה לא מחלחל". ואם היו מבין הצופים שלא ממש הבינו עד לאן הגזענות של הורי אמנון הגיעה, שימו לב למונולוג הבא: "הגיע המצב לידי כך, שאחותי הודיעה שהיא מבקשת להינשא לאדם בלתי אשכנזי בעליל. אמי ואבי צלצלו לכל הקרובים והמכרים ואסרו עליהם לבוא לחתונה, ואחותי המסכנה התחתנה בלי משפחתה- חוץ ממני". לא הייתי מביא את הציטוט הזה, אלמלא ידעתי שמדובר בתופעה רחבה.
שורות אלה עניינן "גזענות". התקשורת הישראלית "חוגגת" בימים אלה שני פסטיבלים תחת הכותרת "גזענות". הפסטיבל הראשון נוגע להפרדה שעשו מנהלי בי"ס "למרחב" בפ"ת, בין תלמידות "רגילות" לתלמידות ממוצא אתיופי. והפסטיבל השני נוגע לסקר שבו "התברר" שיש במדינה - שומו שמיים- שנאה בין יהודים לערבים.
גזענות היא נושא טעון ומורכב. מדובר במחלה חברתית עולמית שמקורה בחשש טבעי מערבוב בין קולקטיבים. במרבית המקרים, החשש הזה, יש לו ביסוס. בישראל, גזענות בין קולקטיבים יהודים- מסוכנת. היא עלולה להחליש את הלכידות, לפורר את החברה ולחזק את תחושת הניכור. במקרים קיצוניים, זה עלול להתפתח לאלימות קשה. ילדים אתיופיים שחשים מושפלים ודחויים, עלולים לכשיתבגרו, לפתח זעם שסופו כליאה.
אין דין שנאה בין יהודים ליהודים, כדין שנאה בין יהודים לערבים. מי שיטען שזה אותו דבר, הינו צבוע, מתחסד ו/או טיפש. בין היהודים ישנו מכנה משותף רחב. בין יהודים וערבים יש מתח לאומי ומדיני, שגובה מחיר דמים. יהודי שרואה בדמיונו את סוף הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים, יחשב ע"י רבים, כמי שצורך את אותו החומר שמר שמעון פרס מסניף בטרם יתראיין באחד מכלי התקשורת.
אסור היה להורים של דנקנר להביט במזרחיים במבט סטיגמטי. מותר להם להעדיף חתן אשכנזי לביתם על חתן מזרחי, בדיוק כמו שמותר להורים של מאיר כהן (שם בדוי) להעדיף לבנם כלה יהודיה כשרה על שיקסה, בדיוק כמו שלהורים של ענת לוי (שם בדוי) מותר להעדיף חתן דתי על חילוני. ולהורים של נבילה מותר להעדיף חתן מוסלמי דתי, על מוסלמי חילוני, דרוזי או יהודי. נקודת המוצא האינסטינקטיבית של ההורים- כל הורים- היא טובת ילדיהם. אין זה אומר שהם לא טועים.
המדינה זה סיפור אחר. לה אסור להעדיף אזרחים עם צבע עור מסוים, על אזרחים עם צבע עור אחר. לדעתי הפרטית, מותר למדינה (ואפילו חובה!) להעדיף את אלה מבין האזרחים ששרתו בצבא (או שירות לאומי), על אלה שהשתמטו.
אני נגד התבוללות, ונגד זוגיות בין יהודים לערבים. האם פירושו של דבר שאני גזען? יש שיגידו שכן! עמוס שוקן, המו"ל של הארץ יגיד אפילו שאני נגד השלום, שהרי לדידו, השלום בינינו לבין הפלשתינים ייכון, רק אם נתערבב בקשרי נישואין. תנו לנו - כך הוא בטוח- שלושה דורות של נישואין מעורבבים, והשלום יגיח מעצמו מתוך הרחם המשותף.
התחלנו בדנקנר ונסיים בשותפו לפאנל "מועצת החכמים" טומי לפיד. כשהוא מביט במראה, הוא רואה ליבראל נאור. כשאלי ישי מביט בו, הוא רואה גזען אנטישמי. אנחנו רואים גזען נאור. יש דבר כזה "גזען נאור", וטומי לפיד הוא ההוכחה...

תאריך:  13/12/2007   |   עודכן:  13/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על גזענות, צביעות ומניפולציה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל שונא מזרחים ואוהב ערבים
ע.ג1  |  13/12/07 16:09
 
- אנחנו בשמאל שונאים את כולם ל"ת
הכי הרבה את אחינו  |  14/12/07 16:16
 
- עג1 מטומטם מגיב אל עצמו חתכת
עציון גבר  |  14/12/07 19:57
2
אתה גיזען.
אורור כנען  |  13/12/07 19:12
 
- רוב התימנים גזענים גאים
יואל ראש העין  |  14/12/07 10:13
 
- ומה אתה לא גזען עלוב יגעל כהן?
יהודה איש קריות  |  14/12/07 20:03
3
מומלץ לקרוא פעמיים.
כחול,,,כתום  |  13/12/07 19:19
4
אני מכיר את התופעה מקרוב מהבית
נחום שחף  |  14/12/07 01:15
5
לא סיכסוך גזעני
שמואל ארדיטי  |  14/12/07 11:39
6
VE ME AHIYHA LO TITALAM
krief benjamin  |  14/12/07 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
עו"ד יורי גיא רון
נאום ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא רון בטקס הסמכה [ד' בטבת התשס"ח, 13.12.2007]
ד"ר חמוטל מאירי
רעלת הריון מהווה את אחד הסיבוכים החמורים ביותר של ההריון והיא פוקדת כ-5% מהנשים במהלך ההריון ברמות שונות של חומרה    כדי למנוע את מות האם, כאשר המחלה מתפרצת, הטיפול היחידי הוא לילד את האישה
ד"ר צ'לו רוזנברג
כשיושג המהלך הצבאי, והצד השני יבין שהמחיר שהוא משלם הוא קטסטרופלי, הוא יהיה מוכן להגיע להסדר שמדיני בדבר קיומה של רצועת ביטחון
ד"ר יאיר שיבר
האומנם רצונו המשוער של המצווה - כשאין צוואה?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il