X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מציע לראש הלשכה ולוועד המרכזי להתכנס לישיבה מיוחדת ולהוקיע בכל לשון של גינוי את דברי ההסתה נגד השר פרידמן וכן להבהיר כי הלשכה מסתייגת הן מתוכן הדברים שנאמרו על-ידי ראש הלשכה הקודם והן מסגנונם
▪  ▪  ▪
ד"ר שלמה כהן

בביטאון האחרון של לשכת עורכי הדין הוקדשה כתבת צבע בולטת ביותר לטקס הפרידה שערכה הלשכה ליו"ר הקודם ד"ר שלמה כהן. בעוונותיי לא שמתי לב לכתבה אלא ממש בימים האחרונים. על-פי הכתבה ד"ר כהן והדוברים האחרים בטקס לא הסתפקו בדברי פרידה והוקרה שגרתיים המאפיינים את הטקסים המשמימים הללו, אלא הפכו את האירוע לבמה להתקפות קשות ביותר על שר המשפטים.
אומר בגלוי- אין לי כיום כל טענה לראש הלשכה היוצא. הוא לא שינה את עמדותיו והסתייגותו משר המשפטים ידועה. מותר לראש הלשכה היוצא להגדיר את שר המשפטים "כאיום אסטרטגי על המדינה" ביטוי שבדרך כלל מיוחד לפצצת האטום הצפויה של אירן. מותר לו גם לכנות כל ביקורת על בית המשפט העליון כ"פוגרום" במסורת האיפוק והריסון העצמי האופייניים לו. הוא יכול להוסיף חרפות כהנה וכהנה וכל עוד הוא עושה זאת כאדם פרטי לא ניתן לבוא אליו בטענות.
הבעיה מתחילה כאשר לשכת עורכי הדין, כגוף ציבורי הפועל על-פי חוק, מאפשרת כי התקפות שלוחות רסן אלו על שר המשפטים יישמעו באירוע רשמי המאורגן על ידה. הלשכה בוודאי אינה חייבת לספק במה על-מנת שזו תנוצל להאשמת שר המשפטים בגרועות שבהאשמות. לו היו מכנים את השר בוגד לא היה מדובר בהאשמה גרועה יותר. לעניות דעתי חרפות מעין אלו מזכות את השר בעילה טובה לתביעת לשון הרע, אבל לכך יש מומחים טובים ממני.
מעניין, אגב, כיצד מציע ראש הלשכה היוצא לחסל את "האיום האסטרטגי" על המדינה? - האם בדרך של סיכול ממוקד? - דרך המופעלת לסכל איומים ברמה פחותה בהרבה? האם קיימת איזו "פולסא דנורא" כזו שחילוניים ליברלים מרשים לעצמם להטיל ביריביהם? או שמא קיים "דין רודף" מיוחד שגברת שולמית אלוני, שנכחה אף היא בטקס הפרדה מד"ר כהן כאורחת כבוד, מרשה לעצמה להטיל.
לא דעתו של ד"ר שלמה כהן על השר פרידמן היא המטרידה אותי, אלא העובדה שכל זה התרחש בטקס רשמי של לשכת עורכי הדין ולאחר מעשה לדברי ההסתה הנוראיים האלו ניתן מקום מרכזי בביטאון לשכת עורכי הדין. כחבר מן השורה בלשכה חשתי בושה עמוקה לראות כיצד ביטאון הלשכה משמש כלי בידי גורם שאינו בוחל בכל הכפשה כתחליף לויכוח ענייני. במקום לקום ולמחות במהלך הטקס עצמו מול דברי ההסתה שלוחת הרסן הזו בחרה הנהגת הלשכה למחוא כפיים בנימוס ולהעניק לדברי הבלע הנתעבים הללו פרסום מרבי. לא למותר להזכיר כי הסתה מעין זו כבר הביאה לרצח פוליטי, אבל מה שמותר לצד אחד במפה הפוליטית אסור בתכלית על הצד הנגדי.
בעיה מטרידה נוספת היא עתיד היחסים שבין שר המשפטים ללשכת עורכי הדין. באותו ביטאון מציין יו"ר הלשכה בטורו האישי בצדק, כי בהגשמת תוכניותיה תלויה הלשכה באישור שר המשפטים-אותו השר שהיא קיימה טקס מיוחד להוקעתו כאיום אסטרטגי. צריך אדם להתברך בתכונות אופי של קדוש על-מנת להסכים ולשתף פעולה עם לשכת עורכי הדין, אחר שזו סיפקה את הבמה המרכזית להתקפות עליו. אני מעריך מאוד את השר פרידמן אך מעולם לא ייחסתי לו תכונות של קדושה.
אני מציע לראש הלשכה ולוועד המרכזי להתכנס לישיבה מיוחדת ולהוקיע בכל לשון של גינוי את דברי ההסתה נגד השר וכן להבהיר כי הלשכה מסתייגת הן מתוכן הדברים שנאמרו על-ידי ראש הלשכה הקודם והן מסגנונם. אם הלשכה לא תעשה כן ומיד כל בר דעת יבין שדברי הבלע של ד"ר שלמה כהן משקפים את עמדת הלשכה גם כיום. הגיעה העת שרוחו הרעה של יו"ר הלשכה היוצא תמצא לה משכן אחר. הגיע העת שהנהגת הלשכה תאמץ לה דרך חדשה ורעיונות חדשים ותשתחרר מהנטל המעיק של העבר.

תאריך:  03/01/2008   |   עודכן:  03/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום אסטרטגי על המדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות פועלת רק נגד ימניים
מערכת משפט רקובה  |  3/01/08 11:26
2
על אביגדור ליברמן להתערב דחוף
גר גנטואה  |  3/01/08 11:36
3
מגיארון שהוא עסקן פוליטי ולא
מה אתה מצפה   |  3/01/08 16:01
4
אני דווקא מרוצה מדברי שלמה כהן
דורון ט  |  3/01/08 16:11
5
מי שמדבר איום אסטרטגי
מי הוא שלמה כהן  |  3/01/08 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
הסגל הבכיר באוניברסיטאות משבית את ההוראה כבר מעל חודשיים. כן, המינוח נכון, משבית ולא שובת, שהרי אין הם עוצרים את המחקר, חלילה וחס. המחקר חשוב מדי למעמדם האישי, לכיסם, ולמדינה - ובסדר הזה. הסטודנטים ניזוקים בצורה בלתי הפיכה, אך למי זה אכפת? וראשי האוניברסיטאות משחקים משחק כפול, על סף הפרת אמונים, בכך שאינם שולחים את ה"שובתים" הביתה, לשביתה אמיתית, וללא כל שכר, מה שהיו צריכים לעשות מלכתחילה
איתמר לוין
אלוקים היקשה את לבו של פרעה משום שחטאיו היו כה גדולים, עד שלא היה זכאי לבחירה חופשית. לעיקרון הזה יש גם השלכות מאוד יום-יומיות
ישראל דויד
כעת כבר ברור לכולם שהשביתה, שהתחילה בזחיחות דעת מופלגת של מנהיגיה, לא תשיג אפילו קרוב למה שהוגדר על ידיהם כ"ייהרג ובל יעבור"
ראובן לייב
עשרות שנים חיפש יהודי מפראג את כתובתה של ילדיה יהודיה שאימץ בין חומות מחנה הריכוז, אבל ביום שבו הצליח לאתרה בשיכון בבלי בתל אביב ואף שיגר אליה מכתב - נפטר, ולא זכה לפגוש בה
צחי לוי
מה מבדיל בין שתי חברות שעובדות על פרויקטים דומים? מדוע חברה אחת מצליחה פעם אחר פעם, וזאת למרות כל המכשולים והסכנות בעוד שחברות אחרות עם אותן מאפיינים נתקעות איפשהו מאחור לאורך הדרך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il