X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא ארה"ב ניסה להשפיע במקום בו הוא יכול להפעיל את מרבית כוחו וקסמו. בהגעתו לישראל, ניסה לקדם תוכנית מדינית השנויה במחלוקת בכדי לעזור לחבר. למעשה אמר כי מרבית השפעתו בימים אלה היא דווקא על הפוליטיקה בישראל
▪  ▪  ▪

מספר ימים לפני שהנשיא בוש ערך את ביקורו בארץ, הוא התראיין בראיון מיוחד ליונית לוי. באותו מעמד אמר לה הנשיא שהוא בא לישראל לבקר את חברו אולמרט. אני מניח שראש הממשלה אהב את המשפט הזה, שכן אולמרט מאמין שזה חשוב לעזור לחברים.
ראש ממשלתנו כמו רבים אחרים, מאמין שמנהיג העולם החופשי אכן הגיע בכדי לתת לו יד. מצבו של אולמרט בסקרים ממשיך להראות קשה עד אנוש ועל כן הוא שמח על העזרה מכיוונו של "הדוד סם".
הנשיא האמריקני התקבל כאן בכבוד רב, השמור לאורחים יקרים במיוחד. ערוצי התקשורת פינו זמן שידור רב, בכדי לכסות את כל תנועה קרקעית ואווירית שלו. דאגו להאזין ולנתח כל לחשוש, מרגע בו נגע באדמת ארץ הקודש ועד לעלייתו למטוס הנשיאותי. אולם, ספק רב אם במדינתו היה זוכה לכבוד שכזה. בארה"ב מעמדו הציבורי הרי לא רחוק מדי מזה של ראש הממשלה אולמרט בישראל.
כאשר בוש היה מועמד לנשיאות ארה"ב, טענו רבים, כי אינו בקיא בכל הקשור ליחסי חוץ. אמרו שאינו אדם מעמיק, שלא יוכל ללמוד ולטפל בסכסוכים מסובכים כמו במזרח התיכון. לעומתו הנשיא קלינטון איש העולם הגדול, המעמיק בכל הפרטים הקטנים. נו, אז אמרו. הנשיא בוש הצליח מאז לא רק ללמוד ולהבין, אלא הצליח גם לשנות.
בביקורו בארץ הראה בוש שהוא מכיר את הפוליטיקה בישראל. אולי אפילו יותר מדי. ראשית עצם הגעתו בכדי לעזור לחבר הראה שהוא מבין כי חברו, אולמרט, בצרה. שנית, בנאומיו ניסה לחזק ולהעניק תחושה של ביטחון לראש ממשלה, הניצב מול הלא נודע בסוף החודש בדמות מסקנות ועדת וינוגרד. שלישית, בארוחת הערב המפורסמת שבה אמר לשרים לשמור על אולמרט. הנשיא בוש מבין את מצב הרוח הפוליטי בארץ ואף נפגש עם יו"ר האופוזיציה נתניהו. המנהיג האמריקני מבין כי במידה ויהיו בחירות מוקדמות הוא עשוי לפגוש את נתניהו כראש הממשלה הבא של ישראל.
הנשיא גם מבין בפוליטיקה בארה"ב, מעניין שהוא בחר להגיע לארץ בזמן שנערכו פריימריז חשובים בביתו. מעניין אף יותר שהמועמדים הרפובליקנים ממפלגתו אינם משתמשים בנשיאם בכדי לנצח. יש הרגשה שהרפוביקנים מבולבלים ביחסם לבוש במערכת הבחירות שלהם. המפלגה זוכרת את התבוסה בבחירות 2006 לקונגרס ומנסה לשמור מרחק. הממשל כנראה הפך מנכס לנטל על המועמדים הרפובליקנים.
נשיא ארה"ב ניסה להשפיע במקום בו הוא יכול להפעיל את מרבית כוחו וקסמו. בהגעתו לישראל, ניסה לקדם תוכנית מדינית השנויה במחלוקת בכדי לעזור לחבר. למעשה אמר כי מרבית השפעתו בימים אלה היא דווקא על הפוליטיקה בישראל.
כל שנותר לנו לראות אם הוא אכן סייע לחבר אולמרט. אך כפי הנראה יחזור הנשיא בוש למקצה שיפורים במאי. אך האם החבר עדיין יהיה עד אז ראש הממשלה של ישראל?

הכותב הוא עוזרו של ח"כ ד"ר יובל שטייניץ.
תאריך:  14/01/2008   |   עודכן:  14/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלי יחימוביץ'
הרבה מילים נאמרו על הסכנה הנשקפת לדמוקרטיה הפרלמנטרית בשל העתקת הדיון הציבורי מן הכנסת אל כנסים פרטיים הממומנים בידי בעלי ממון    על הכנסת כאולם אירועים למיוחסים בלבד, ועל הקשר בין הפרטת בתי הסוהר להפרטת הכנסת
גרשון אקשטיין
הימצאות קוד אתי בעסקים ובפירמות בישראל הוא צורך חיוני, במשק חלה אומנם התקדמות בנושא, אך אין בה די. גרשון אקשטיין, מחבר ספרים עסקיים לשעבר, מציע כאן מספר עקרונות לגיבוש הקוד האתי ואפילו הצעה לעשרת הדיברות, שעל בסיסה יוכן על-ידי השלטונות בסיס לקוד אתי עסקי מחייב, בתקווה שיואמצו לחוק
שרון קביליו
מכבי חיפה עם ניצחון ענק על מכבי תל אביב מצמצמת את הפער מבית"ר ירושלים וחוזרת באופן רשמי להיאבק על צלחת האליפות
יוני בן מנחם
תנועת החמאס חוששת כי ביקורו של הנשיא בוש באזור יביא להאצת המהלכים המדיניים וכי יופעל עליה לחץ להחזיר את השלטון ברצועת עזה לידיו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. התנועה נערכת למתקפה מדינית על הרשות הפלשתינית ובוחנת דרכים שונות ובכלל זה חידוש הפיגועים בתוך ישראל כדי לסכל כל התקדמות מדינית
יהונתן דחוח-הלוי
עקיבא אלדר דוחק בממשלת ישראל לקדם את המו"מ על נושאי הליבה עם הפלשתינים ומזהיר, כי קיומה של מדינת ישראל תלוי ועומד על יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן    אלדר טוען, כי אסור להגיע לקיפאון במו"מ מחשש למעשי אלימות וקורא "להחליף את כוחות צה"ל בעזה בכוח רב-לאומי"    מבולבלים? גם אנחנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il