X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כספת
לא אקטואלי

ולא לזנב

המלצות, איחולים והגיגים לכבוד השבוע הראשון של השנה החדשה
▪  ▪  ▪
שנה טובה

תיקון טעות
בסוף השבוע האחרון נשא ראש הממשלה נאום מדויק בפני נציגי כל העולם באו"ם. דווקא בשל חדות הנאום, צרמה לאוזן טעות אחת מאד בולטת: בניגוד לדבריו של נתניהו, לא הכותל המערבי הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אל המקום הקדוש ביותר אמור היה להיכנס הכהן הגדול אך ורק בשבת הבאה.
פתרון שתי המדינות
שורשיו של הסכסוך אשר קרע את קוריאה לשתי מדינות לעם אחד טמון במאבק היסטורי בין שתי ממשלות לאותה מדינה פוטנציאלית שלא הסכימו לוותר על השררה למען האיחוד הטבעי. מי שרוצה מוזמן לראות בכך רמז לבאות לקראת מה שעלול להוביל בקרוב למציאות של פלשתין מערבית ופלשתין מזרחית (שתשכון בכלל בגדה המערבית).
שנהיה לראש
ולא לדג.
קרב סכינים
רציתם לקנות מתנה לחג למי מקרוביכם ועדיין לא הספקתם? רוצו לקנות את 'מבקשי פניך', ספרו החדש של הרב חיים סבתו המאגד אוסף שיחות מרתקות של המחבר עם הרב אהרן ליכטנשטיין על אלוקים, יהדות ומה שביניהם. השיח שהתקיים בין שניים מענקי הרוח של היהדות המודרנית, תועד כהלכה בספר בעל פוטנציאל לשמש תחליף לספר הכוזרי במאה ה-21 ומתקיימת בו קביעתו של רב חמא בר חנינא: "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה, כך אין תלמיד-חכם מתחדד אלא בחברו".
אתיקה לדוגמה
ביום שני הקרוב יערוך המרכז לאתיקה ששוכן במשכנות שאננים כינוס בכותרת האתיקה של הכפרה תוך מתן דגש להיבטים דתיים, משפטיים, פילוסופיים ופסיכולוגיים. תוכנית הכינוס נשמעת מעניינת למדי (וכוללת הרצאה של גידי אורשר בנושא 'כפרה בקולנוע'), אך כללי האתיקה מחייבים אותי לספר כי על הכינוס שמעתי מעובדת המרכז וידידה טובה, כפרה עליה. הכניסה - חופשית!
יש לי יום יום דף
בראש השנה לפני 88 שנים חולל הרב מאיר שפירא מלובלין מהפכה והחל במסורת של לימוד דף יומי לפיה יהודים מכל העולם ילמדו את אותו דף תלמוד באותו יום. מאז הצטרפו ליוזמה עשרות אלפי יהודים מרחבי העולם בכל יום ואפילו פורטל מיוחד ברשת האינטרנט, הפועל זה כשנתיים, מרכז בתוכו את כל המידע הדרוש ללומדים ולמעוניינים להצטרף. לרגל השנה החדשה, עומדות בפני הקוראים והקוראות שתי אפשרויות: האחת, לקבל על עצמכם להצטרף לשיעור קבוע לרגל השנה החדשה (רשימת שיעורים בכל אתר ואתר נמצאת באתר) והשנייה, היא לדחות את ההצטרפות לחודש אב הקרוב, בו צפוי להתחיל מחזור הלימוד ה-13 שיימשך כ-7.5 שנים. ולא מוטב מאוחר.
שיטת בית הלל
לפני שבועיים וחצי כתבתי על אודות חשיבותה של יוזמת 'מתפקדים' המעודדת אזרחים לגלות מעורבות פעילה בדמוקרטיה הישראלית באמצעות התפקדות למפלגות. הקורא הלל אפלבום מציע שגם המדינה תעודד את התפקדותם של אזרחי ישראל למפלגות וזאת באמצעות תיקון לחוק מימון המפלגות לפיו גובה המימון ייקבע לא רק על-פי מספר המנדטים בכנסת, אלא גם על-פי מספר המתפקדים. על-מנת למנוע מצב של מתפקדים תמורת תשלום, אני מציע שהמימון ייקבע על-פי מספר המצביעים בבחירות הפנימיות. היתרונות בשיטה החדשה ברורים: רמת ההשפעה של המתפקדים על המפלגה (ותקציבה) יגדל באופן ניכר ועל כן זה יהיה אינטרס מובהק של המפלגה להגדיל את מספר המתפקדים ואת איכות הקשר עימם. כל שנדרש על-מנת לקדם את ההצעה המבריקה הוא להתגבר על התנגדותם של 54 חברי הכנסת אשר במפלגתם (עדיין) לא מתקיים הליך של פריימריז.
בחירת הפריימריז
למרות הדברים הללו חשוב להבהיר כי לפריימריז, בכל שיטה, יש בעיה מובנית: ככל שהתחרות הפנימית בין מועמדי המפלגה היא פתוחה וחריפה יותר, היא גוררת, כמעט באורח בלתי נמנע שתי תוצאות: פגיעה בלכידות המפלגה וצורך בגיוס משאבים. על-פי פרופ' אבי דיסקין, מומחה לעניין, התחרות הדמוקרטית הפנים-מפלגתית כרוכה אם כן בדילמה לא פשוטה: מניעת התחרות הפנימית או צמצומה, מותירה את הזירה הדמוקרטית לתחרות בלתי גמישה במישור האישי, בעוד תחרות פתוחה עלולה להביא להרס של המפלגות כגופים מאוחדים, לתופעות של שחיתות, ומשום כך גם לערעור הלגיטימציה של התהליך הדמוקרטי. האם יש שיטה טובה יותר מפריימריז לבחירת רשימת המועמדים? איני יודע, אבל ככל הנראה אמירתו של צ'רצ'יל הדמוקרטיה תקפה גם לגבי הפריימריז: "דמוקרטיה היא צורת הממשל הגרועה ביותר פרט לכל האחרות שנוסו".
הקונספציה שהכזיבה
אותו וינסטון צ'רצ'יל היה גם זה שאמר כי "פוליטיקה היא היכולת לחזות מה יקרה בעתיד, בתוספת היכולת להסביר לאחר מעשה מדוע זה לא קרה". לאור כל אזהרות ספטמבר מהתקופה האחרונה, נראה שהגדרה זו מתאימה גם לפרשנים בכירים של כלי התקשורת המובילים בביצה התקשורתית של ארצנו הקטנה (אך לא מספיק קטנה לטעמם).
כתיבה
וחתימה טובה, לא? :-)

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  28/09/2011   |   עודכן:  28/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיתונות החרדית דיווחה על סיקריקים שניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה בירושלים    בדיקת News1 מגלה מדוע הנהג לא ידע על כך
אלעזר לוין
העט של כתב News1 הציל את המצב    הנחת אבן הפינה נעשתה באיחור של חצי שנה
עידן יוסף
הרי"ש הגרונית הסגירה כי האיש שקריין את מהדורת החדשות הלילית היה לא אחר מאשר... עורך החדשות
איתמר לוין
אתנחתה קומית נדירה בעדותו של אולמרט: טעות של השופט בשמו של התובע, הביאה לחילופי דברים משעשעים בעקבות טעות בכיתוב תמונה מהמשפט שפורסמה בעיתון הארץ
עידן יוסף
יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס החדש עוזי דיין מוטרד. לחבריו בפייסבוק סיפר על השאלות ששלח אליו כתב ידיעות אחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il