X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כל מניות המעו"ף עולות למעט פריגו בעוד שבוע יציגו גרמניה וצרפת תוכנית לפתרון המשבר מניות IDB בשופרסל נמכרות ב-47% פרמיה מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל "יש כאן חגיגה"
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: פלאש 90]

כשהיא נישאת על כנפי "ראלי אוקטובר" בוול סטריט, המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (א') בעליות חדות בפתיחת שבוע המסחר המקוצר, לאחר נוהל "פתיחה אנגלית" (פירוט בהמשך). הסנטימנט החיובי ניכר בשוק לאור שורה של דיווחים מעוררי אופטימיות (זהירה) על משבר החוב באירופה, נתוני מאקרו טובים בארה"ב ופתיחה לא רעה של עונת הדוחות הכספיים. גם השבוע הקרוב הוא שבוע מסחר מקוצר באחד-העם לרגל חג הסוכות, כאשר המסחר יסתיים מדי יום בשעה 14:45 והשבוע כולו יסתיים ביום ג'. מחזור המסחר היה גבוה יחסית היום והסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.
העליות בשוקי חו"ל היו הדלק העיקרי לעליות הצפויות בבורסה היום, מעבר למסורת הידועה לפיה ימי חול המועד מאופיינים בד"כ בעליות בבורסה בת"א. המשקיעים בישראל יצאו לחופשת חג ביום ג' והם חוזרים כדי להשלים את הפערים בת"א מול המדדים המרכזיים בוול סטריט.
"מדורה בשוק נדלקת עם ניצוץ פה ושם, כאשר הדברים מתחברים ברמת המאקרו והמיקרו כאחד: יש כאן חגיגה שנובעת משילוב של מספר גורמים בחלון זמנים קצר - בדגש על עונת הדוחות הכספיים שצפוייה להיות טובה והאסימון שנפל למנהיגים באירופה, שמבינים שיש לתת פתרון מספיק גדול לעצירת ההתפשטות של משבר החוב", מסביר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, את הסנטימנט החיובי בשווקים.
"עונת הדוחות צפוייה להיות טובה, כאשר 20% מהחברות במדד S&P500 ידווחו בשבוע הקרוב על תוצאותיהן - כאשר מדובר בחברות גדולות, עם צפי לתוצאות טובות", מציין פגוט. "מנגד, באשר לפתרון המסתמן באירופה - כאן טמון האיום הגדול: אם שרי האוצר באירופה לא ייצאו עם התוצאה שמצפים לה בשווקים, נמצא את עצמנו בפני תהום".
אכן, לא חסרות חדשות טובות כדי להרים את השווקים: מדוחות כספיים טובים של גוגל, דרך נתוני מכירות קמעונאיות חזקות שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע ועד מכירות טובות מהצפוי של האייפון החדש של אפל, שיש בהן כדי להעיד על איתנות הצריכה הפרטית המהווה כ-70% מהצמיחה בארה"ב.
משבר החוב באירופה מתקרב לנקודה מכרעת
באירופה, משם נפתחה הרעה בחודשים האחרונים עם התגברות משבר החוב שעדיין מאיים על כלכלת העולם, נראה כי הפוליטיקאים התעוררו בתחילת החודש וה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי גרמניה וצרפת קרובות לגבש פתרון כולל למשבר, אותו יציגו בוועידת האיחוד האירופי ב-23 באוקטובר. עיקר הפתרון, כצפוי ובהתאם לדיווחים בסוכנויות הזרות בשבועות האחרונים - מתבסס על "תספורת" נרחבת יותר לבעלי האג"ח היווניות, בד-בבד עם הזרמת הון למערכת הבנקאית באירופה, על בסיס גיוס הון ממשלתי.
חדשות טובות נוספות לשוק הגיעו ביום שישי עם פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שירד במפתיע ב-0.2% בעוד שהתחזיות היו לעלייה של 0.1%. ההתמתנות באינפלציה מותירה לבנק ישראל מרחב תמרון נוסף במדיניות המוניטארית שלו, למשל בהורדות ריבית נוספות. הבנק חתך במפתיע את הריבית במשק ב-0.25% ל-3% ב-26 בספטמבר, כתגובה למשבר העולמי שכבר פוגע ביצוא הישראלי.
גם מבחינה טכנית ישנם איתותים חיוביים להמשך העליות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מסביר כי לאחר כבר לאחר פריצת רמת ה-1,060 נקודות במעו"ף בשבוע שעבר, התקבל איתות קנייה: "כפי שציינתי בשבוע שעבר, מהלך זה הוא סימן טכני למעבר לפוזיציית רכש על המדד. כרגע מדובר במגמת עלייה שמוגדרת לטווח הקצר-בינוני. מהלך מעל 1,086 נק' יסמן אותה כמגמת עלייה משמעותית יותר, לטווח הזמן הבינוני".
סגל מתייחס גם לעליות החדות השבוע בוול סטריט וטוען כי "מהלך של ה-S&P 500 מעל 1,230 נק' יחשב סימן שורי לשבוע הבא בעוד שמהלך מתחת ל-1,190 יחשב איתות אדום. היה והמגמה החיובית תימשך, יש סיכוי שעוצמת העליות תהיה גדולה".
שופרסל "מחליפה ידיים" בפרמיה של 47% על מחיר השוק
מניית אלביט הדמיה מחקה עלייה של 9% מהבוקר ונסחרת בירידות חדות בעקבות פרסום באתר "News1" לפיו בנק הפועלים מתכוון לפנות בקרוב לבית המשפט כדי לממש מניות של חברות ששועבדו לטובת הבנק, כנגד הלוואות שניתנו לקבוצת החברות של זיסר. לפי הדיווח, הודעה בנושא נמסרה כבר לזיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה.
0.3% - זוהי ההשפעה התיאורטית החיובית של המניות הדואליות על מדד המעו"ף, החוזרות היום מהמסחר מעבר לים. טבע חזרה מניו-יורק עם פער חיובי של 2% (החברה הודיעה בסוף השבוע על השלמת רכישת ספלון ב-6.8 מיליארד דולר), אינקרדימייל עם 12%, אלוט עם 13.8% ודי מדיקל עם כמעט 13%. כולן, כמובן, רשמו עליות חדות בת"א היום.
מניות סקטור רשתות השיווק ריכזו עניין רב בראשות מניית שופרסל , לאור חשיפת "גלובס" על העסקה למכירת מניות IDB בשופרסל לליאו נואי וקבוצת ברונפמן-פישר. תג המחיר בעסקה משקף לשופרסל שווי של 5.26 מיליארד שקל - גבוה ב-47% משווי החברה בבורסה. IDB מחזיקה בכ-45% ממניות שופרסל דרך דיסקונט השקעות . (לסיפור המלא)
"הסיפור של שופרסל ו-IDB תורם לחגיגה", מסביר פגוט. "אם בכל המהומה על-רקע הירידות האחרונות ומחאת המחירים, מגיע מישהו שמוכן לשלם פרמיה כל-כך גבוהה על השוק - זה מאותת על שוק עם עוצמות, וכמובן מחזק את IDB".
האופטימיות מאירופה ומוול סטריט השפיעה על סקטור מניות הבנקים היום. נציין את פועלים , לאומי ודיסקונט.
חברת אודיוקודס זינקה היום במהלך המסחר, על-רקע דיווח ביום ו' האחרון כי הגיעה להסכם עם חברת ברודסופט (Broadsoft), למכירת פתרונות Voip לאחרונה. שתי החברות מתכננות ליצור שרת המאפשר שליחת מיסרונים, קול ו-ווידיאו אשר אליהם ניתן להגיע דרך מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים.
סקטור הגז-נפט ריכז היום עניין, כאשר השותפויות רציו וישראמקו דיווחו היום על רזרבות הגז ברישיון "אור-1" שבחזקת "מד יבנה", כפי שקיבלו אותן מחברת NSAI הבינלאומית. על-פי הדיווח, קיימים במאגר 42.4 מיליארד רגל מעוקב (BCF) של גז טבעי ב"אומדן הטוב ביותר" (Best Estimate), כאשר רף הכמויות הנמוך עומד על 28.9 BCF והרף העליון - 59.9 BCF. בחישוב לטריליון רגל מעוקב (TCF), נציין כי מדובר בכמויות מזעריות של 0.042 TCF לעומת תגליות "תמר" (9 TCF) ו"לוויתן" (16 TCP).
בסקטור הנדל"ן בלטה אפריקה ישראל לאחר שדיווחה על מכירת "מגדל השעון" בניו-יורק תמורת 165 מיליון דולר. אפי ארה"ב, חברה-בת של אפריקה המנהלת על עסקי הקבוצה בארה"ב, תזכה לתזרים מזומנים נקי של 88 מיליון דולר מהעסקה.
נציין כי היו עליות חדות במניות הדשנים בחו"ל בשלושת הימים האחרונים, ביניהן מניית פוטאש , שהשפיעו היום לחיוב גם על כיל והחברה לישראל.

תאריך:  16/10/2011   |   עודכן:  16/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדד הבנקים זינק ב-6.5%, כיל 7%, אפריקה ב-10.8%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למרות שעדיין לא ברור איזה תפקיד משחקים שינויים גנטים אלו, נראה כי ישנו גורם כלשהו בגנים שהגן עליה מפני דמנציה ומחלות אחרות הקשורות לגיל מבוגר. במוחה של האישה, לא היה אפילו סימן אחד לאלצהיימר
איתמר לוין
בינתיים הוגשו שתי עתירות נוספות: האחת נגד שחרור המחבלת שהסיעה את המחבל המתאבד למסעדת סבארו - והאחרת - נגד העסקה כולה    קרובי נרצחים מבקשים לעכב את יציאתם מהארץ של שני מחבלים
יפעת גדות
תוצאות ניתוח נתונים משישה מחקרים מקיפים מספקות ראיות נוספות התומכות בכך שעישון קשור בצורה משמעותית לכניסה מוקדמת לגיל המעבר והצדקה נוספת לכך שנשים צריכות להימנע מעישון
מירב ארד
ברחבי הבית יתקיימו מגוון פעילויות לילדים ולהורים: סיורים, תצוגת מיני לווינים וטילי ענק של תעשיית החלל, תערוכת פיתוחים חקלאיים חדשנים, מופעי להקות מחול וזמר מהנגב ומהגליל
אלעזר לוין
משרדי השיכון והמשפטים, יחד עם מועצת השמאים, עומדים להרכיב רשימת שמאים, שחוות הדעת שלה ישמשו כראיה בבית המשפט    דובר משרד השיכון: "יש דיירים סחטנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il