X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"פסטיבל אשה" 2008 יתקיים בתיאטרון חולון בתאריכים 4.3.08-8.3.08. זוהי שנתו ה-12 של הפסטיבל המציין את יום האשה הבינלאומי והוא יתרכז באולמות תיאטרון חולון
▪  ▪  ▪
"מאי נפקא מינה". אחד המופעים בפסטיבל[צילום: יח"צ]

השנה יתקיים הפסטיבל בהשראת "חדר משלך", יצירת המופת של וירג'יניה וולף, שהקדימה את זמנה ואמרה כי "אישה זקוקה לחדר עם מנעול והכנסה משלה, בכדי שיצירתה תוכל לפרוח". אומרת ריבי פלדמסר ירון, המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "הקו המנחה של הפסטיבל הוא להציג חגיגה של יצירה הנובעת ממקום של עוצמה. יצירה המתבטאת בכל התחומים: כתיבה, משחק, כוריאוגרפיה, ריקוד, ותחומים אחרים כמו כלכלה, אדריכלות ועוד. פסטיבל אשה הוא הזדמנות לחקור את המאפיינים של היצירה הנשית ולקדם אותה. הפסטיבל מקיים בכורות בלבד, רובן נוצרו לכבוד הפסטיבל על-פי הקונספט של "חדר משלך" - עולם נשי יוצר אותנטי עם מאפיינים שנוגעים לנשים. לא נגד ולא על חשבון הגברים, אלא גילוי של העולם הנשי והעוצמות שגלומות בו".
מחו"ל יגיעו לפסטיבל: הזמרת והשחקנית האנגליה מריאן פיית'פול המייצגת יצירה אמנותית משמעותית שעמדה במבחנים קשים של תהפוכות החיים ואף התעצמה. פיית'תפול תופיע עם להקתה בתיאטרון חולון במופע "שירי תמימות ונסיון" הכולל שירים ותיקים ושירים מאלבומה העתידי. כמו כן תופיע בחסות הפסטיבל במועדון זאפה בתל אביב.
מאנגליה יגיע גם שחקן הדראג האנגלי אדריאן הולס, שכבש את פסטיבל אדינבורו 2007 במופע "הקהל של אדריאן"בו היא מזמין/ה את הקהל להצטרף לאירוע אישי בסלון ביתה האינטימי המעוצב על-ידי מיכל נגרין, ולהשתתף בחגיגה של חייה המופע מיועד ל-25 אורחים בכל פעם. עוד מאנגליה תגיע קבוצת The Umbrella Birds אף היא מן ההצלחות הגדולות בפסטיבל אדינבורו האחרון. במופע, המתרחש בשירותי נשים ציבוריים וחושף את עולמן האינטימי של 4 נשים שנפגשות באקראי: סטנדאפיסטית שמתאמנת לקראת ההופעה הראשונה שלה, אישה שקונה ערכת הריון, שתי מעריצות וסלבריטי ועוד. לאחר שהוצגה בהצלחה בפסטיבל אדינבורו 2007 נרכשה על-ידי ה- BBC ותהפוך לסדרה.
מחול בפסטיבל: "רעש לבן" - להקת המחול ורטיגו בבכורה עולמית ,"גילה"- מופע מחול עכשווי בהשתתפות נשים בגילאים 72-84.
הכוריאוגרפית נעה ורטהיים תעלה עם להקתה "ורטיגו", את המופע "רעש לבן" הבוחן במבט מרענן את תרבות הצריכה המודרנית, אל מול הפשטות והצניעות של הטבע. להקת ורטיגו מזמינה את הקהל להביא עמו חפץ או לבוש שאינו דרוש לו, לצורך מחזור והחלפה בשוק קח-תן שיתרחש בכניסה למופע. עוד מופע מחול יוצא דופן וייחודי הוא "גילה" מאת גלית ליס. במופע המשלב תנועה, משחק, אמנות וידיאו ומוזיקה, מופיעות נשים שגילן נע מ-72 ל-84 והן מציעות מבט אחר על החיים. בין המשתתפות: פרופ' רות בן-ישראל, כלת פרס ישראל, והשחקנית מרים גבריאלי.
תיאטרון בפסטיבל: "ילדים חורגים לאלוהים" בבימויה של נויה לנצט; "הדרך לג'אנה": 5 נשים פלשתיניות בדרכן ל"גן עדן"; "נמר חברבורות" לשחקנים ובובות; מחווה לדליה רביקוביץ'; הצגה לבקשתך בתיאטרון הקופסא; "דרך עלמה בגבר דרך גבר בעלמה" - פרויקט של יוצרי סמינר הקיבוצים; "למה צחקה" עם הדר גלרון, גאולה נוני ונטלי נאמן; "נשותיו של צ'כוב" ועוד.
התיאטרון בפסטיבל חושף יוצרות ויצירות מקוריות ועכשוויות, לצד יוצרות ידועות וותיקות. תיאטרון באר שבע יעלה בבכורה ולראשונה בארץ את "ילדים חורגים לאלוהים" בבימויה של נויה לנצט. ההצגה מספרת את סיפורה של צעירה חירשת, שהמורה שלה להגייה מתאהב בה. השחקנית הראשית בהצגה היא חירשת. מדריכים חירשים של מוזיאון הילדים בחולון ידריכו את הקהל במילים בסיסיות בשפת הסימנים.
הפקה מיוחדת לפסטיבל היא "הדרך לג'אנה" מאת עינת ברונובסקי, בבימויה של דורונה בן דור. סיפורן של חמש נשים פלסטינאיות בדרך לפיגוע: לסבית, בת של משתף פעולה, נכה, ואשה שנתפסה בבגידה בבעלה - כולן קורבנות של החברה בה הן חיות.
הפקה נוספת, מיוחדת לפסטיבל היא "נמר חברבורות" על-פי יעקב שבתאי בעיבודה ובימוייה של אלית ובר, והפעם בשילוב של בובות ושחקנים; "למה צחקה?" הצגה בעיבודה של נטלי נאמן ובימויה של יעל כהן, המפגישה על הבמה את גאולה נוני, נטלי נאמן והדר גלרון המגלמות במשחק, ושירה את אמהות התנכיות; "הלכה" - נשותיו של צ'כוב, מופע תיאטרלי מוסיקלי בו מעלה לימור יצחייק קשת דמויות ססגוניות של נשים מסיפוריו של צ'כוב;. "דרך גבר בעלמה דרך עלמה בגבר", פרויקט תיאטרלי מיוחד של ביה"ס לאמנויות הבמה - סמינר הקיבוצים: מרתון של 18 דמויות ומונולוגים מקוריים ובמרכזם סיפורים של נשים וגברים.
במועדון הפסטיבל המשלב בר ושתייה, יועלה מרתון "קצרצרות" המשלב תיאטרון, מחול ושירה בהשתתפות שחקנים ויוצרות צעירות. בערב מחווה לדליה רביקוביץ, יעלו תלמידי הסטודיו למשחק בתיאטרון חולון את "הטריבונל של החופש הגדול," על-פי סיפורה של דליה רביקוביץ' בבימויה של טל עמר; "חיות לילה" מאת עינת מור מופע על שלוש אימהות עייפות מאוד בתוך לילה ארוך אחד. בגלריה של תיאטרון חולון תקיים השחקנית מיכל סבירוני הצגות אישיות בתיאטרון הקופסא בו הצופה בוחר הצגה מתוך תפריט וצופה בה כשראשו מושחל לתוך קופסת התיאטרון.
מוזיקה בפסטיבל: רותי נבון בג'אז, "בכורות וחברות" עם סיון שביט, דפנה ארמוני, שרית וינו אלעד, טל גורדון, נתן סלור, יובל מסנר, אהובה עוזרי, "מאי נפקא מינה" - מחווה של דור ה-2000 לטובי היוצרים בזמר הישראלי, "אהבה גדולה שלי" עם אתי אנקרי ושבחיה בת ישראל; הזמרת רותי נבון תבצע בליווי תזמורת הג'אז של חולון בניהולו של גורי אגמון, ממיטב יצירות הג'אז בשילוב להיטים גדולים כמו "גשם בעיתו" ו"חשמל בכפות ידיך". פרויקט מיוחד של הפסטיבל הוא "בכורות וחברות" - מרתון מופעים של מוסיקאיות צעירות היוצאות בקרוב באלבום ומארחות לפי בחירתן חברות וחברים מפורסמים שבאים לפרגן. משתתפים: יפעת בן דרור, סיון שביט, רילי, דפנה ארמוני, אורית דוקלר, שרית וינו אלעד, לימור עזריה, טל גורדון, ירונה כספי, יובל מסנר, יסמין אבן, אהובה עוזרי ונתן סלור ומתארחים הרקדנים נגה גולן ואורן לאור בקטע מתוך המופע "ג'ורונה".
מדי ערב ייפתח כל מופע בפסטיבל בשני שירים של "רונית שפי ופרויקט קול האלה", הרכב ווקלי ייחודי בחגיגה של נשיות בשיא עוצמתה.
"מאי נפקא מינה" ,מופע מיוחד לפסטיבל, ובו היוצרים הצעירים: הקומיקאי זמר נדב בשם, הזמרת שחקנית רילי והמנהל המוסיקלי נדב ויקינסקי, מבצעים מחווה לדור היוצרים הגדולים ובהם: סשה ארגוב, נתן אלתרמן, נסים אלוני, חיים חפר, משה וילנסקי ואחרים. במסגרת הפסטיבל, תתארח באולם בית שטיינברג בחולון הזמרת אתי אנקרי במופע "אהבה גדולה שלי", בו היא תבצע עם הזמרת שבחיה בת ישראל משיריה המוכרים ואחרים.
אירועים נוספים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל יהיו: מחווה לסופרת הילדים, כלת פרס ישראל דבורה עומר (במדיטק חולון), אירוע ספרות ושירה: "האשה הגדולה מן החלומות" - על דמות האישה ועולמותיה בהשתתפות: קארין אופיר, אפרת בן צור, אפרת גוש, ששון גבאי ושלומי שבן (במדיטק חולון); אירוע בחירת הנשים המשפיעות בתרבות הישראלית, בחסות עכבר העיר און ליין; "בוקר של זהב" מפגש על עוצמה נשית בגיל השלישי עם יעל דיין, ליה קניג, ד"ר רבקה נרדי ופרופ' רות בן-ישראל בהנחיית ורדה הורוביץ; ומפגש נוסף בהנחייתה תחת הכותרת "בגוף האשה" עם ד"ר דב קליין, השחקנית עירית קפלן, איריס יוטבת, פרופ' יובל ירון והפסיכולוגית אילנה ארד לוין. במסגרת הפסטיבל יקיים מטה חגיגות ה-60 למדינה ערב "נשים, ילדים וחלומות" בחסות רה"מ, ובו יוענק אות הוקרה מיוחד לנשים שהקדישו חייהן למען ילדים ורווחתם.
כנסים בפסטיבל: כנס נשים בעסקים, כנס אקו- פמיניזם, כנס אדריכליות בינ"ל.
במסגרת הפסטיבל יתקיימו שלושה כנסים גדולים שיעסקו בנשים בעולם הכלכלה והעסקים, ונשים בעולם העיצוב: כנס "נשים בעסקים" יתקיים בשיתוף עם TheMarker של עיתון ה"ארץ", בהשתתפות בכירות המשק והתעשיה: סמדר ברבר צדיק - מנכ"ל הבנק הבינלאומי, עופרה שטראוס - יו"ר שטראוס עלית, יפית גרינברג - מנכ"ל ג. יפית ועוד. "נשים אמנות וטבע", כנס בנושא נשים ואקולוגיה ביוזמתה ובעריכתה של האמנית שי זכאי ובהשתתפות אורחות מחו"ל: סוזן בוטגר- ניו- יורק, מחברת הספר Earthworks היסטוריונית ומבקרת אמנות, סוזן ליבוביץ' סטיינמן- ברקלי, אמנית אקולוגית ומייסדת שותפה לקבוצה הבינלאומית WEAD (מדיטק חולון).
"כנס אדריכליות בינ"ל" בנושא נוכחות נשית באדריכלות המאה ה-21, ובו תתקיימנה הרצאות של אדריכליות מהעולם והארץ ובהן: אודיל דק - צרפת, יעל רייזנר - אנגליה, דובלדאם וינקה - הולנד וארה"ב (בית שטיינברג).
תערוכות נשים: גולדה מאיר בקריקטורה, תערוכה קבוצתית של נשים ערביות, תערוכת צילום של קלוד כהון מצרפת ועוד.
בתקופת הפסטיבל יוצגו בגלריות של העיר חולון תערוכות של נשים וכאלה המתייחסות לנשים: "מחווה לגולדה מאיר" של הקריקטוריסט זאב ז"ל, במוזיאון הקריקטורות והקומיקס, "אמנות-קדושה-אשה", ציורים על קרטון של האמנית שרית עמיחי, אוצרת: מאירה אוהד דור, בבית שטיינברג, "קול נשי ממרחקים" תערוכות קבוצתיות של יוצרות ערביות ישראליות; בגלריה חנקין ובגלריה מאירוב אוצרת עידה אל נסראלאא, "בקשר לגוף האישה" עם האמניות: בוקי שיף, צילה גולדשטיין, לירון אלפא, שירה יעקבי, גליה טיאני רונן. אוצר התערוכה: אריה ברקוביץ, בגלריה "החווה", ותערוכת יחיד לאמנית הצרפתיה קלוד כהון, הנחשבת לאחרת הצלמות החשובות במאה ה-20, במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, אוצר דור גז. בתיאטרון חולון תתקיים תערוכת "חדר משלה" חדרים אישיים של מובילות דעה בישראל, בחסות "הום סנטר".
שם האירוע: פסטיבל אשה ‏2008
סוג האירוע: פסטיבל מופעים ועוד בסימן נשיות
תאריכים: 4 עד 8 במרץ
מקום: חולון
חסות: עיריית חולון, תיאטרון חולון
תמיכה: מועצת הפיס לתרבות ואמנות
ניהול: גיא תלם
מנהלת אמנותית: ריבי פלדמסר-ורון
מנהלת הפקה: הדר אלוני "כפיים"
יח"צ: אורה לפידות

תאריך:  24/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיד אשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יובל מסנר האנס ביום האישה
שיא האבסורד  |  25/02/08 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאור רוני
שיאה של עונת הגשם מביא עמו חלון הזדמנויות קצר ליהנות מהפריחות היפהפיות שיש לארץ ישראל ולגליל להציע    מסלולי טיול לסוף השבוע, גם למשפחה וגם למחפשי האתגרים
גור סלומון
קבוצת אנשי עסקים שואפת להקים באילת את הגרסה הישראלית של דיסני וורלד. האם משם תבוא ההתאוששות של עיר התיירות?
ג'ק יואינג
הלקוחות העניים במדינות המתפתחות מתגלים כפוטנציאל רווח מדהים לחברות הסלולר
גד פניני
בקובה שום דבר לא מקרי: לא המכוניות שכבר אינן מיוצרות בעולם ולא המשטרה החשאית השורצת ברחובות    קוסטה ריקה היא חלום עלי אדמות    רשמים מטיול למרכז אמריקה
ג'ון קרי
מחקר חדש מראה שהתרופות להורדת הכולסטרול, הסטטינים, שעשרות מיליונים נוטלים בעולם, מסייעות רק לאחוז מזערי מהצרכנים
רשימות נוספות
חיים ב-ח7  /  רבקה שרגא
עיריית הרצליה פתחה קו ייעוץ לנשים  /  מיכל קונפורטי
קריאה לתמ"ת: מינעו הפגיעה בנשים ערביות  /  מיכל קונפורטי
יום האישה הבינלאומית  /  אלונה ספטון
על ידידות-אמת בין נשים   /  ראובן לייב
ברוך שעשני אישה  /  הרב שלמה אבינר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il