X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מדובר ברחצה בעירום לשם תענוגות, כי אז מדובר בתועבה; או שמדובר באברכים שהגיעו למצוות טבילה
▪  ▪  ▪
האברכים המעורטלים [צילום: מגזין המושבות]

התמונות הבאות הועברו למגזין המושבות על-ידי תושב זכרון יעקב אשר שוטט בחוף דור בשבת בבוקר מלווה ברעייתו. האם מדובר במצווה או בתועבה?
וכך תאר את הדברים ח’ תושב זכרון יעקב (ששמו שמור במערכת):
"בשבת בבוקר (23 בפברואר) בערך ב 08:00 טיילתי עם אשתי בחוף דור (טנטורה). קבוצת אברכים שהתארחו בכפר הנופש דור (האיגלוס) רחצו בעירום מלא, תוך שהם מתעלמים במפגיע מהימצאותה של אשתי ונשים אחרות הצועדות בחוף. התלוננתי במשטרה על כך אך לא נראה לי שהם יעשו משהו בנידון. אינני מתמצא בדינים המחייבים אותם ב"טהרה" אבל אני בטוח שטבילה בפרהסיה בנוכחות נשים נשואות זרות כרוכה באחיזה ביותר משרץ אחד ביד."
ח’ נזעם מהקלות הבלתי נסבלת בה חרדים מתעלמים במפגיע מנופשים אחרים בחוף, ואף מהעובדה שהוא מצלם אותם בפעולה, בעירום מלא. "מבחינתם אנחנו שקופים" הוא אמר למגזין השבוע, מתקומם על ניכוס החוף על ידם, לכאורה.
בכפר הנופש דור אכן אישרו כי קבוצה של אברכים התאכסנה במקום בסוף השבוע, כפי שכבר נעשה בעבר. בדור ציינו כי כאשר מגיעה אליהם קבוצה מסוג זה, הם המתארחים היחידים בכפר הנופש באותה עת. הם שמעו לראשונה על האירוע מפינו, כלומר לא נתקבלו אצלם תלונות או ידיעות על כך.
האם ייתכן כי מדובר במצוות טבילה? המקור לדין מקווה הוא בדברי התורה "אך מעין ובור, מקווה מים יהיה טהור" (ויקרא י"א ל"ו). שני תנאים הכרחיים למקווה כשר: אחד - המקווה צריך להכיל כארבעים סאה, היינו כשבע מאות וחמישים ליטרים מים שהם מספיקים כדי טבילה בבת אחת לכל גוף האדם הטובל, שנאמר "ורחץ במים את כל בשרו." שניים - שבע מאות וחמישים הליטרים חייבים להיות מי גשמים שיד אדם לא נגעה בהם.
"הים נחשב לאחד המקומות המומלצים לטבילה." באר לנו הרב גרשון שטיינקולר, "בעיקרון ניתן לטבול בכל חוף, צריך רק לבדוק שאתה נמצא לבד ואין חשש שיהיה שם מישהו."
אם כך הוא הדבר (ואיננו יודעים זאת בוודאות), הרי שתלמידי חכמים אלו, לא נזהרו דיים. שהרי אם רצו לקיים מצוות טבילה באין מקווה במקום, היו עושים זאת כפי הנראה בשעת בוקר מוקדמת, ודואגים שיהיה זה באין רואה. ברם, אולי באמת מדובר בקבוצה שאינה ישראלית, אשר טעתה לחשוב שהחוף הסמוך לבונגלוס שלהם בדור, עומד לרשותם בלבד, כמו כפר הנופש באותה עת, וכאשר הבינו כי זהו חוף הפתוח לקהל הרחב, היה קצת מאוחר מדי...
ראש העיר בעירום
רחצה בערום בפומבי, באופן עקרוני, מנוגדת לחוק החוק הקיים במדינת ישראל המוגדר כחוק נגד "התערטלות בפומבי". חוק זה בא למצוא מענה למקרים בהם אנשים תמימים נתקלים בחשיפת איברים שלא ציפו לה ושאינה נוחה להם.
מי שנתפס ואף קיבל על כך דוח מפקח ביולי 1921, היה ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזנגוף, בחוף תל אביב כמובן. אבל לדיזנגוף הנ"ל קשר גם לטנטורה -
"במהלך לימודיו בפריז הכיר דיזנגוף את הברון רוטשילד שהתרשם מכישרונו, והוא נשלח על ידו לארץ ישראל להקים מפעל לבקבוקי זכוכית עבור יין הברון". בשנת 1892 ייסד בטנטורה את מפעל הזכוכית, אך המפעל לא הצליח ודיזנגוף חזר לחוץ לארץ." (מתוך ויקיפדיה) - והנה נסגר המעגל.
אגב חוף דור לכשעצמו היה פעם מטרה לחובבי הנטוריזם והנודיזם בישראל, אך מאז נאסרה בו במפורש ההתערטלות.

תאריך:  13/03/2008   |   עודכן:  17/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מייקל סילבר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למבוגרים בלבד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה במלחמה ואתם
יגאל אא  |  13/03/08 20:32
2
נראה לי מצוץ מהאצבע לגמרי - -
אסרסון  |  14/03/08 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה ברנע
מהפכה בחינוך תתחולל אצלנו, כשנשוב למשמעותו הישנה של המונח: כשנתעניין באישיותם החינוכית של המורים, בשוויון, ובהנחלת ערכים לאומיים ואנושיים, יותר מאשר אנו מתעניינים בארגון החינוך ובממוצע הציונים
תמי מולד-חיו
השינוי שעברה המילה 'עבודה' מצייר בצבעים עזים את השינוי הערכי שעברה החברה היהודית ולאחר מכן הציונות ישראלית: הערכים הרוחניים הוחלפו בחומריים ואין עוד חשיבות של ממש לסולידריות קולקטיבית
נאה אלחנן
משמעותו של הדיאלוג המדרשי: מה אומר הדרשן למקרא, ומה הוא טוען כלפיו; ואיזה מענה 'משיב' המקרא לשאלות הדרשן
ליאור חורב
מאז הסכם אוסלו, המושג "שלום" זוכה אצל אזרחי המדינה לפרשנות מצמצמת בהרבה. "שלום" במובנו העדכני איננו קיצו של הסכסוך, אלא העדר מלחמה ופיגועים. השלום הוא הזכות להיפרדות או להינתקות - שלום של פרידה
שמואל קופר
כאשר באים לנתח את היחסים בין היהדות והציונות צריך להבין ראשית וקודם לכל, שמדובר בשני הפכים. לגבי היהודי החרד לדבר ה', הציונות היא האנטי תזה של היהדות
רשימות נוספות
יהודית שפירא - אשת הברזל  /  סו מור
אלון גל לוקח אחריות  /  שרית קדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il