X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה ולאחר ניהול הליך משפטי ארוך ומפרך, יזכה נתניהו בתביעת הדיבה שהגיש, האם יוכל לשלשל לכיסו את סכום זכייתו, או שמא עליו לחלוק את כספי זכייתו עם פקיד השומה?
▪  ▪  ▪
נתניהו. פטור ממס?

בעקבות מלחמת לבנון השנייה, יצא יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בליווי רעייתו שרה נתניהו, לבריטניה למסע הסברה. מתחקיר ערוץ 10 עולה, כי במהלך מסע ההסברה הוציאו נתניהו ורעייתו סך של 131,000 ש"ח, תוך חריגה לכאורה מכללי האתיקה החלים על חברי כנסת. מפרסומיו של העיתונאי רביב דרוקר עולה, כי סך זה כלל בין היתר מלונות פאר במחיר של 12,000 ש"ח ללילה, 3,500 ש"ח הוצאות כביסה, ו-2,500 ש"ח לעיצוב שיער.
נתניהו, בתגובה, החליט לתבוע את חברת החדשות של ערוץ 10, ואת עורך מהדורת החדשות, בתביעה דיבה בסך של 2,000,000 ש"ח, בעקבות פרסום הידיעה בדבר חשבון ההוצאות המופרז של נתניהו.
היה ולאחר ניהול הליך משפטי ארוך ומפרך, יזכה נתניהו בתביעת הדיבה שהגיש, האם יוכל לשלשל לכיסו את סכום זכייתו, או שמא עליו לחלוק את כספי זכייתו עם פקיד השומה?
ברגיל, אופיה של החבות במס תקבע בהתאם לפירצה שסכום הזכייה במשפט בא לסתום. לשון אחרת: עלינו לשאול מהי מטרתם של כספי הזכייה במשפט של נתניהו? בהקשר של פיצויים בגין נזק גוף נבחנה בדומה השאלה האם מטרת הפיצויים היא לפצות על העדרה של הכנסה פירותית (באופן זמני) או על פגיעה מוחלטת במקור ההכנסה עצמו. בדומה גם נשאלה השאלה לגבי הפרת הסכם - האם פיצוי בעד הפרת הסכם הוא פיצוי בעד אבדן מקור הכנסה או האם הוא פיצוי בעד אבדן ההכנסה עצמה? (ע"א 463/71, מאיר שטיין נ' פקיד השומה, תל אביב 1. פ"ד כ"ז(1), 183 פ"ד כ"ז(1), 183,עמ' 1.)
תביעת דיבה מוגשת על יסודו של חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965. מטרת חוק זה היא למנוע פגיעה בזכות לשמו הטוב של האדם. ברע"א 10520/03 איתמר בן-גביר נ' אמנון דנקנר חזר בית המשפט העליון על ההלכה, לפיה הזכות לשם טוב הוכרה כזכות יסוד במשפטנו (ראה גם בדנ"א 7325/95 ידיעות אחרונות בע"מ נ' קראוס, פ"ד נב(3) 1, 74) שמו הטוב של אדם הוא המוניטין שצבר לעצמו במהלך חייו - הוא נכס מקניינו, הנרכש בעמל רב ולאורך זמן. (ראה גם בע"א 6871/99 רינת נ' רום, פד"י נו(4) 72).
שמו הטוב והמוניטין של אדם הם נכסים בעלי תוחלת חיים בלתי מוגדרת ואף לעתים גם בלתי מוגבלת (בדומה לידע), שלא ניתן להעבירם ללא רצונו של בעל המוניטין. הפיצוי שיקבל מר נתניהו (לו ייזכה במשפטו) הינו תחליף לפגיעה בשמו הטוב ותחליף לפגיעה במוניטין.
לדעתנו, פקיד השומה יתקשה להצביע על כך ששמו הטוב והמוניטין של נתניהו מהווים מקור הכנסה המניב לנתניהו רווחים. ומשכך, אנו סבורים כי התשלום החד-פעמי בו יזכה לכאורה נתניהו פטור ממס, היות ותשלום זה אינו נכלל בהגדרת הכנסה החייבת במס לפי סעיף 2 או לפי סעיף 89 לפקודת מס הכנסה.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  23/03/2008   |   עודכן:  23/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס שפתיים?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מפלט המס הניתן לפלפל?!
עוד סתם אזרח  |  23/03/08 18:21
2
התפלפלות חביבה, הכי חשוב שאולי
אזוב הקיר  |  23/03/08 18:46
 
- 2 וכפול מאשר אזובך/אזובי: ל"ת
איתן בוקס  |  23/03/08 22:58
3
לא לתרום, אף לא שקל.
אורי........  |  24/03/08 04:40
 
- צודק במאת אחוזים-ולא לותר
בארשבעית  |  24/03/08 14:38
4
שיצרו קרן ללימודי בניהם..
רמת אפעל  |  24/03/08 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אש
תאום מס עשינו? אולי מגיעים לנו כספים ממס הכנסה? ניתן לבקש החזרי מס רק 7 שנים לאחור, זה הזמן לתייק מסמכים רלוונטיים ומייד לאחר החג לבדוק מה מגיע לנו
רפי לאופרט
ההתפתחויות הפוליטיות והאסטרטגיות של השנים האחרונות בכלל ושל השנתיים האחרונות בפרט הולכות ומזכירות יותר ויותר את הנסיבות והתנאים שהובילו למלחמת יום-הכיפורים. תחושה זו מתגברת במיוחד בשנתיים האחרונות, או ליתר-דיוק מאז תוכנית ההינתקות מעזה
הרצל חקק
כמה מילים על ספרו של אוריה באר, "מול ההרים הסגולים", הוצאת עקד, 269 עמודים - סקירה ראשונית ושיחה עם המחבר
ד"ר אברהם בן-עזרא
אולמרט מנסה ליצור דיאלוג עם סוריה, דבר שאם יתקיים רק יביא נזק לישראל, ואם יתממש הסכם שלום כלשהו בין ישראל לסוריה - הנזק לישראל יכלול סיכונים ביטחוניים מיותרים
אליקים העצני
פעולת התגמול בג'בל מוכאבר מוטב לה שלא היתה נעשית, מפני שזה מקרה קלאסי של "להיות צודק ולא חכם", והצתת מהומות בין יהודים לערבים בירושלים היא בעליל מעשה מאוד מאוד לא חכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il