X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
המרכז ייפתח בארבעה מוקדים: ירושלים, באר שבע, תפן ותל אביב מאחורי המרכז עומד רצון המייסדים להכשיר את הדור הבא של מפתחי המשאבים ומגייסי התרומות בישראל ובכך לשנות את פני המגזר השלישי
▪  ▪  ▪

מרכז ראשון בישראל ללימודי פילנתרופיה מוקם בימים אלה בארבעה מוקדים בישראל: ירושלים, תל אביב, תפן ובאר שבע. הקורס הראשון ייפתח בירושלים בסוף חודש אפריל 2012.
מאחורי המיזם עומדים שני אנשי עשייה: נתן גולן וג'ף קיי – עם ניסיון מקצועי של עשרות שנים בתחום גיוס תרומות ופיתוח משאבים. נתן גולן, המתגורר בגליל, הוא איש עשייה העוסק למעלה מ-25 שנה בתחום הפילנתרופיה היהודית ברחבי העולם. גולן נמנה על מקימי פורום הקרנות בישראל ומילא במשך 6 שנים את תפקיד יו"ר הפורום. בעבר ניהל את המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו. ג'ף קיי כיהן בעבר כמנכ"ל המגבית המאוחדת בישראל וכן כמנכ"ל המחלקה לפיתוח משאבים ונושאים ציבוריים בסוכנות היהודית.
לדברי נתן גולן וג'ף קיי, מטרת המרכז היא להכשיר את הדור הבא של מפתחי המשאבים בישראל. זאת, כדי להבטיח פעילות מקצועית ברמה גבוהה בארגונים ובעמותות בישראל. השניים זיהו מחסור גדול מאוד באנשי מקצוע בתחום גיוס תרומות ומכאן צמח הצורך להכשיר מומחים בתחום זה שיסייעו לארגוני המגזר השלישי, לרשויות מוניציפאליות ועוד. לדבריהם, המגזר השלישי בכלל ותחום פיתוח המשאבים בפרט, פועל כיום על-פי קודים מקצועיים ואתיים בינלאומיים, כללים מוגדרים וברורים, המוכרים ומיושמים כבר היום על-ידי אנשי המקצוע בארצות הברית ובאירופה. בישראל המצב קצת שונה, אנשי מקצוע בישראל העובדים בתחום פיתוח המשאבים באופן אינטנסיבי עם השוק האמריקני והאירופאי חסרים פעמים רבות כמה מהיסודות החשובים של המקצוע, ובמיוחד את השפה הפילנתרופית הבינלאומית שעליה מתבססים קודים אלו , ובהיעדרה נוצרים לעיתים מחסומים בפעילותם כמגייסי משאבים.
השניים מציינים כי התורמים רוצים היום לראות את האנשים מאחורי העשייה , ולכן נושא גיוס המשאבים והתרומות מתוך הארגון מקבל חשיבות גודלה ורבה עליה מתבסס לעיתים הארגון כולו. . לצורך כך, גיבשו השניים סילבוס ובו 75 פרקים מיוחדים לנושא זה. הפנייה היא לקהלים מגוונים: משוחררי צבא קבע, עובדים בעמותות בארגונים גדולים וכן עובדים ברשויות מוניציפאליות שזקוקים להכשרה מלאה או נוספת בתחום. בעולם נחשב מקצוע מנהל פיתוח משאבים למכובד מאוד. השניים המאמינים מאוד בפיתוח אזור הפריפריה של ישראל ולפיכך החליטו להקים שם את המרכז. קורס מרוכז אומנות הפילנתרופיה נמשך כחודש ימים בעוד שקורס פחות מרוכז נמשך כשלושה חודשים. השניים קיבלו אישור להפעלת המרכזים מהגוף הבינלאומי CRFE.
ג'ף קיי: "עולם הפילנתרופיה ופיתוח המשאבים צמח, גדל ועבר מהפך בעשורים האחרונים. מהקופסה הכחולה של "קרן קיימת לישראל" ו"משלטי סאלח שבתי" שקישטו מבני ציבור רבים ברחבי המדינה, נותרה רק נוסטלגיה. הצורך בגיוס תרומות גדל והתרחב, בד-בבד עם הגידול בצרכים המיוחדים של מוסדות, ארגונים, עמותות, רשויות וגופים מקצועיים שונים. גיוס כספים ותרומות היה למרכיב חיוני בפעילותם של ארגונים אלה ולעיתים קרובות כיום הוא משפיע, אם לא מכתיב ממש, את תוכניות העבודה השוטפות שלהם".
נתן גולן: פיתוח משאבים כיום הוא מקצוע מאתגר ומרתק. זהו מקצוע המאפשר למי שמתמחים בו להגשים את חלומם המקצועי ולהרגיש סיפוק עצום, שכן מהצלחותיו של מגייס התרומות נהנים אלפי הארגונים והאנשים שלקידום פעולותיהם ותוכניותיהם מגויסים הכספים. פיתוח משאבים הוא מקצוע המחייב מומחיות, שיש ללמוד אותו באופן מעמיק ויסודי, ברמה מקצועית גבוהה, כמקובל בארצות הברית ובאירופה.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרכז הראשון בישראל ללימודי פילנתרופיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד הראל
מנגנון סריקה מתקדם המנצל את טכנולוגיית הענן, כולל חומת אש ומנגנון בקרת הורים
מוטי שוימר
יח"צ מעין ונצ'רס
הטכנולוגיה של גיזמוקס מאפשרת המרה מהירה של יישומים אירגוניים ישנים ליישומי ענן חדשים ו-SaaS, תוך שמירה על רמת אבטחה מקסימלית. הגיוס הנוכחי מתבצע לפי שווי של 26 מיליון דולר (אחרי הכסף) שהינו שווי כפול מהשווי לפיו בוצע סבב ההשקעה הקודם לפני כשנה
עדנה דור-און
ייעוץ משפטי בהתנדבות יינתן ע"י סטודנטים למשפטים למטופלי המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
זהר נוי
הצעת הנאמנות זמינה רק לבעלי מניות שיהיו רשומים נכון ל-7 במאי 2012 והזכויות לא ניתנות להעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il