X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
נקודת המוצא של רבות מהעבודות בתערוכה זו היא שהייתה של דפני לייטון בקיל ריאליג שבדרום מערב אירלנד. דפני נבחרה לבלות חודש במרכז האומנים שבכפר זה. קיל ריאליג, הוא כפר שננטש בזמן הרעב באירלנד. המקום נעזב בייאוש, אך שוחזר לאחרונה כדי לשרת אומנים. הרעבה ויצירה. כבשים, ים, ירק אך מעל הכל סלעים - סלעים המכוסים חזזית. עולם שלם מצויר על פניהם במיניאטורה, סדקים נחרצים בעומקם
▪  ▪  ▪
מתוך התערוכה [דפני לייטון]

מתוך התערוכה  [דפני לייטון]
מתוך התערוכה  [דפני לייטון]
מתוך התערוכה  [דפני לייטון]
ההזמנה  [דפני לייטון]
קיל ריאליג או עד איפה יכול קו להימתח?
תערוכתה של האמנית דפני לייטון
הפתיחה: יום שישי, 18.5.2012 בשעה 11:30
בבית אות המוצר הירושלמי, דרך חברון 12
אוצרת: אורנה מילוא
בתוכנית האמנותית: המלחין הידוע סטיבן הורנשטיין ינגן, בהופעת בכורה, את יצירותיו שחוברו במיוחד לאירוע זה והמתייחסים לכמה מן הציורים. ביצוע: סטיבן הורנשטיין בסקסופון וטל אברהם בחצוצרה
נקודת המוצא של רבות מהעבודות בתערוכה זו היא שהייתה של דפני לייטון בקיל ריאליג שבדרום מערב אירלנד. דפני נבחרה לבלות חודש במרכז האומנים שבכפר זה. קיל ריאליג, הוא כפר שננטש בזמן הרעב באירלנד. המקום נעזב בייאוש, אך שוחזר לאחרונה כדי לשרת אומנים. הרעבה ויצירה. כבשים, ים, ירק אך מעל הכל סלעים - סלעים המכוסים חזזית. עולם שלם מצויר על פניהם במיניאטורה, סדקים נחרצים בעומקם.
מאז היותה שם, חקרה דפני דרך הצבע וההדפס את העולם הקווי הזה. הרבה מציורים אלה קטנים מהרגיל, כאילו הקווים רוצים לפרוץ מהשטח המגביל אותם. או שמא זו היא שכך חושקת.
הנוף הסלעי והים שם, השפיעו עליה עמוקות. הסלעים בציוריה הופכים לעיתים לרמזי דמויות מופשטות, והחזזיות שעליהם – לתפרחות מוזרות המזכירות פרצופים. ציורי השמן של דפני לייטון בתערוכתה זו, נעים בתחום שבין הפיגוראטיבי למופשט. בהנחות צבע אקספרסיביות ובחומריות דשנה היא יוצרת נופים ספק ריאליסטיים ספק דימיוניים. בסדרה אחרת של עבודות, הסלעים מיתרגמים לגופים מופשטים בתנועה מרחפת, ספק עצים ספק דמויות אנושיות, והסדקים שבסלעים מיתרגמים לקווים המזכירים שורשים מצד אחד וכבלים מצד שני. הסכנה שבריחוף ממותנת בעזרת הקווים שקושרים.
לעיתים מבצבצות מילה או שתיים מתוך הציור. המילים אינן מתארות סיפור, אלא שולחות רמז לעבר אווירה מסויימת. כך למשל המילה "not” משדרת אווירת סירוב או התנגדות, או בציור אחר, אווירה מהורהרת הנובעת מהמילה "thought”. שילוב המילים בציורים מספר גם אולי על הדיאלוג הפנימי, או הקונפליקט הפנימי שמתקיים אצל דפני לייטון בזמן שהיא מציירת. שילוב המילים מרמז גם על קשר לעולם שירי. בהקשר זה מעניין לציין שדפני לייטון החלה את דרכה בכתיבת שירה.
(מדברי האוצרת אורנה מילוא)
מעט על האמנית:
דפני לייטון נולדה באנגליה ועלתה לישראל ב-1980. היא בעלת תואר שני בספרות אנגלית מהאוניברסיטה העברית, בה גם לימדה. בעברה כתבה ופירסמה שירה והיציגה צילומים. בגיל מאוחר, ולאחר פציעתה הקשה של בתה בצבא, היא החלה ללמוד ציור תוך כדי הסתגלות לחיים עם נכות. היא חיה ויוצרת בירושלים שם למדה ציור אצל אורנה מילוא. דפני השתלמה בבית ספר לציור בסנט אייבס, קורנוול, אנגליה, בקורסי קיץ במרכז לאמנות דידלו באיטליה ,(שם למדה גם הדפס) וכן בבית הספר לאמנות סלייד בלונדון.
נעילת התערוכה : 31.5.2012
שעות פתיחת בית אות המוצר:
ראשון- חמישי 14:00-10:00 (בתאום טלפוני: 0547631660), 21:00-16:00
שישי 13:30-10:30
שבת 13:30-10:00, 17:00-22:00
לראיון ועיתונאים : מיכל סדן 054-8820293

מנהלת מרכז תרבות חשוב בירושלים. נושמת ומובילת הפקת תערוכות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים . יחצנית, מפיקת תערוכות אמנות, מקושרת, מעורה תרבותית, בעלת ניסיון בהפקת כ-160 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ.
מתמקדת באמן עצ
תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  12/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיל ריאליג או עד איפה יכול קו להימתח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק לפקיבקר
נרות שבת במקום תחבורה בשבת, ברחובות תל אביב
קלינגר דוד
חניכי קבוצת אורות (כיתה ט') של תנועת עזרא מרחבי הארץ התכנסו לפנות בוקר (ו') לטקס סיום מסע הגרעין שנערך במרומי המצדה. שם הגרעין החדש: נצח
שמואל דברת
בין משתתפי כנס "אתיקה בתקשורת", של ביה"ס לתקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, צפויים להגיע אנשי תקשורת בכירים, חוקרים וכוכבי ריאליטי. בכנס יוצגו ממצאי "ברומטר אריאל - 2012"
ארגון בקול
עדית פאנק, משוררת, ציירת, סופרת מציגה תערוכת יחיד בבית גיבור ספורט (קומה 26), דרך מנחם בגין 7, רמת גן
לוטן תדמיות
התערוכה תוצג בין התאריכים 17.5.2012 ועד 9.6.2012 בבית האמנים בתל אביב ותציג את עבודותיהם של דניאל ריינולד ופלויד צ'אנס, שני אמנים בעלי מוגבלויות שכליות שחברו יחד לעבודה משותפת במסגרת פרויקט ייחודי של שנה וחצי. אוצרת: אביגיל הירש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il