X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הפורום לאחריות אזרחית, נוסד במטרה להשפיע על עיצוב חזון לאומי ציוני, חברתי וכלכלי
▪  ▪  ▪

גוף א-פוליטי חדש: בימים הקרובים יושק כנס היסוד של הפורום לאחריות אזרחית, גוף א-פוליטי חדש, שנוסד במטרה להשפיע על עיצוב חזון לאומי , חברתי וכלכלי. בגוף החדש חברים אישים מתחומי המשפט, האקדמיה, החינוך, תנועות הנוער, סטודנטים ועוד.
בין האישים המרכזיים החברים בגוף החדש: הרב יואל בן נון, פרופ' אליעזר שביד, הרב מיכאל מלכיאור, השגריר יצחק מאיר, פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה, השר לשעבר אופיר פינס ועוד. מייסד הפורום הוא משה בן עטר, לשעבר מנכ"ל המועצה הציונית בישראל.
בכנס יוצג לראשונה מסמך מיוחד שגובש על-ידי חלק מחברי הפורום לאחריות אזרחית. למסמך קדמה סדרת דיונים רעיוניים שהולידה את הצורך לנסח המלצות מדיניות במטרה להשפיע על עיצוב חזון לאומי ציוני, חברתי-כלכלי ולהעמידו לדיון ציבורי.
המסמך כולל חמש המלצות עיקריות: הבטחת רוב יהודי כבסיס למדינה יהודית-דמוקרטית בהתאם למגילת העצמאות. בכל תהליך מדיני מעצב גבולות,שיכול להשפיע על גם על זכויות אזרחות ,יש לתת משקל מכריע להבטיח רוב יהודי ברור ויציב לאורך זמן. לנקוט בצעדים מעשיים להקל בהליכי גיור של עולים שיש ספק ביהדותם וכן של תושבי קבע הרוצים להצטרף לעם היהודי. הכרחי לגבש תוכנית להשקעה במחקר ופיתוח ולטפח את הפוטנציאל המוכשר בתחומי המדע והיזמות כדי למנוע בריחת מוחות צעירים לחו"ל. כמו-כן,לגבש חבילת סיוע לתושבים חוזרים לשוב "הביתה".
התחום הכלכלי –חברתי: יש להימנע ככל האפשר מהפרטות של מוסדות ציבור בתחומי חינוך, רווחה ובריאות. על המדינה לקחת אחריות מלאה לפעילותן של גופים אלה. במערכות החינוך הפרטי שישארו ,תהיה המדינה אחראית על תכני הלימודים והפיקוח עליהם. בנית סל סיוע למשוחררי צה"ל שיכלול: מימון השכלה לתואר ראשון חינם,הקלות במיסוי עד שנתיים מהשחרור, מתן עדיפות ברורה בסיוע לדיור בר-השגה,תוך נקיטת צעדים נחרצים להורדת מחירי הדיור ופיתוח בנייה להשכרה לטווח ארוך, בפרט של דירות קטנות באיזורי ביקוש.
המשטר: הפורום סבור כי יש לגלות זהירות משינוי משטר שעשויים לגרום לטירוף מערכות פוליטי ולפגוע ביכולת המשילות של המבנה הפרלמנטרי הקיים בישראל. מוצע לחזק את הדמוקרטיה על-ידי חיזוק המפלגות הגדולות והקטנת מספרם של המפלגות הקטנות, חיזוק הכנסת ועבודת הממשלה. הרפורמות המוצעות כדלקמן: העלאת אחוז החסימה ל5%,(הצעת אופיר פינס ל3% בלבד)על-מנת שלא יהיו סיעות של פחות מחמישה חברי כנסת. הבחירות המקדימות והבחירות לכנסת יתקיימו ביום אחד.האזרח יצביע ביום הבחירות בעד מפלגה,ובצד אחר של הפתק יבחר את רשימת המועמדים המועדפים עליו של המפלגה בה בחר.זאת מתוך רשימת מועמדים שהמפלגה תציג להכרעת הבוחר.
המפלגה הגדולה היא שמרכיבה את הממשלה. המפלגה שקיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר היא שתרכיב את הממשלה והעומד בראשה יהיה ראש הממשלה. צעד זה יחזק את היציבות הפוליטית ויצמצם את יכולת המיקוח של מפלגות קטנות. מחצית מחברי הכנסת יבחרו בבחירות איזוריות. צעד זה נועד להבטיח את בחירתם של חברי כנסת חדשים שאינם מוכרים. הם יבחרו באיזורים לקדנציה ראשונה בלבד. איזורי הבחירה יקבעו ע"י משרד הפנים וועדת הבחירות המרכזית.
מדיניות החינוך: הפורום סבור כי יש להשתית את החינוך על הערכים הנגזרים ממגילת העצמאות ומחוק החינוך הממלכתי:יהדות,ציונות,הומניזם ודמוקרטיה.דגל החינוך צריך להתבסס על ערכים,מחנכים,שוויון. חיזוק החינוך הציבורי הממלכתי כיעד לאומי. הפורום ממליץ על מדיניות חינוך הנשענת על שלוש רגליים יציבות: העדפת החינוך הערכי, בחירת המחנכים לפי אישיותם החינוכית ומקצועיותם, מדיניות של שוויון בחינוך והשגיות המאפשרת התמודדות עם עולם מודרני מדעי וטכנולוגי.
עוד קובע המסמך כי השירות בצה"ל או השירות האזרחי, צריך להיות שווה לכל מגזרי האוכלוסיה,ללא הבדל. ביטול חוק טל הוא הכרחי בדרך להגשמת יעד זה.התשתית האזרחית בישראל צריכה להישען על שוויון חובות וזכויות.
לפרטים נוספים:
גולן יוסיפון, דובר - 0525625135

תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  15/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאלה רייבנבך
קניון "השרון" בנתניה לובש לבן וחוגג את חג השבועות במייצגים מיוחדים
גלאי תקשורת
פעם בארבע שנים זה קורה - רשות השידור מציגה: אולימפיאדת 2012 בלעדית בערוץ הראשון ב"קול ישראל" ובמדיה הדיגיטלית
שירי ליבוביץ
חברת אורקנוס תטמיע את מערכת QPack Medical בחברת ארגו טכנולוגיות רפואיות    המערכת, ,QPack Medical תשמש את החברה לניהול תהליכי הפיתוח של מוצרי הדגל של החברה בתחום הציוד הרפואי
שירי ליבוביץ
מחקר חדש מגלה: המעבר לווירטואליזציה של עסקים קטנים ובינוניים - לא רק משיקולי חיסכון    לפי סקר SMB שערכה חברת המחקר Canalys: עד שנת 2014 יוכפל מספר העסקים (קטנים ובינוניים), המיישמים וירטואליזציה בהיקפים רחבים
אסף מואב
SGI זכתה בחוזה של 27.8 מיליון דולר ממשרד ההגנה של ארה"ב (DoD)    מעבדת המחקר של חיל האוויר במרכז משאבי מחשוב העל של DoD בחרה במערכת SGI ICE X
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il