X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אביגדור פלדמן: לפרקליטות אין קוד אתי ברור ומופנם שוקי למברגר: יש מספיק גופים שמפקחים על הפרקליטות איל רוזובסקי: רק 135 תלונות על הפרקליטות הוגשו בעשור האחרון
▪  ▪  ▪
פלדמן. "משלמים מחיר" [צילום: AP]

"התחושה היא שאתה עובד מול מערכת שאין בה קוד אתי ברור, עמוק, מופנם וחד-משמעי ועל כך אנו משלמים מחיר". כך אומר עו"ד אביגדור פלדמן על הפרקליטות. הוא דיבר במושב בכנס לשכת עורכי הדין, שעסק בשאלת הקמת גוף מפקח על הפרקליטות ורשויות התביעה.
"הפרקליטות היא גוף מפחיד. עורך דין יהסס להתלונן על פרקליט בשל החשש מכוחו הרב במפגש העתידי ביניהם", הוסיף פלדמן. לדבריו, הפרקליטות פועלת באופן סמוי בשלושה מוקדים המעניקים לה כוח רב: בידע אשר ברשותה בנושאים בעלי חיסיון, במהלך העברת חומרי חקירה ובהעברתם לבית המשפט.
המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, שב ומנה את הגופים שלדבריו מפקחים כבר כיום על הפרקליטות והוסיף: "אדם צריך חמצן, אך עם עודף חמצן הוא לא יחיה. הוועדה המקצועית שבחנה הקמת גוף כזה קבעה, כי אין צורך בגוף ביקורת נוסף כשיש גופים אחרים שפתוחים לקבל תלונות וביקורת". עו"ד איל רוזובסקי השיב בהציגו נתונים, עגומים לדעתו, על ביקורתם של גופים אלו על פרקליטים בעשור האחרון, ולפיהם 30 תלונות הוגשו ללשכת עורכי הדין, חמש לאגף המשמעת, וכ-100 לאגף ביקורת הפנים.
גיא פלג, כתב המשפט של חדשות ערוץ 2, העלה מקרים רבים בהם התגלתה התנהלות לא תקינה מצידה של הפרקליטות. בין היתר הציג פלג מקרה שבו הואשם עובד זר באונס קשיש חולה אלצהיימר, לאחר שנחקר בשפה האנגלית אותה אינו מבין. במקרה זה הנאשם זוכה לאחר צפייה חוזרת בקלטות הווידאו, בהן לא צפו בפרקליטות.
פרקליטת מחוז מרכז, רונית עמיאל, טענה, כי הפרקליטות מאוזנת ובריאה, ועובדיה "עסוקים מדי יום בפירוק עשרות פצצות תוך בחינה וביקורת פנימית בכתבי האישום המוגשים". היא הודתה, כי גם בפרקליטות - כמו בגופים אחרים - לעיתים מתבצעות טעויות. "החלק הבריא בגוף הוא שלאחר שנמצאו ליקויים, המנגנונים שונו, תוקנו ושופרו, כמו במקרה בו התגלתה ראיה שזיכתה נאשם מרצח", אמרה.
פלג אמר, כי מעולם לא קיבל תשובה בעת שעשה תחקירים על פסקי דין בהם נמצאות עבירות קשות של הפרקליטים. "הדנ"א של גוף זה הינו שהוא לעולם לא טועה בשיקול הדעת. הפרקליטות תמיד חושבת שפוליטיקאים ובעלי עניין מנסים להוריד מכוחה", הוסיף. עמיאל השיבה: "הדנ"א שלי הוא לעמוד ולגבות פרקליטים שדמם נשפכים במהדורת חדשות".

תאריך:  24/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליטת מחוז מרכז: אנחנו מתקנים ליקויים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מומחי הדי.אן.איי
הגנטיקה  |  27/05/12 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנחיית משרד התקשורת נמסרה לאחר שפלאפון הפסיקה לנייד קווים לגולן טלקום, לטענתה עקב אי עמידה של גולן בתנאי תוכנית ניידות המספרים    פלאפון: "קיבלנו עשרות תלונות על ניודים כפויים"
איתמר לוין
שני ערבים שהו בבניין משרדים בתל אביב - והמשטרה מיהרה להסיק שמדובר בחשד לפעילות חבלנית או פלילית    למרות שבכיסו של אחד מהם נמצא סכין, הוא זוכה בשל הגנה מן הצדק
איציק וולף
המפכ"ל דנינו נאם בפני מפקדי המשטרה ונזף בהם על הדלפת פרטים מוכמנים מחקירות רגישות כחקירת ראש עיריית קריית מלאכי וחקירת האונס בחניון גן העיר    הודיע שמפקדי היחידות שבהן יהיו הדלפות יישאו באחריות וקידומם יעוכב    טוען כי מוגרה לחלוטין תופעת השוטרים החונים בחניות נכים ובמקומות אסורים    מערכת מפנ"ה למדידת הישגי התחנות תושק בתחילת יוני
איתמר לוין
המדינה: יעקב ברגר ויוסף צדוק מסרו דיווחים כוזבים על מספר התלמידים בתלמודי התורה וגני הילדים שניהלו, העלימו משכורות ב-9 מיליון שקל וביצעו הלבנת הון
עופר וולפסון
בג"ץ דחה את העתירה של עמותת "אדם, טבע ודין" והתנועה לאיכות השלטון בעניין ההסכם שחתם האוצר עם מפעלי ים המלח בעניין קציר המלח והגדלת שיעור התמלוגים למדינה    "נעשתה בחינה מעמיקה של הנושא; העתירה הוגשה בחופזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il