X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
צמרת המשפט בישראל תשב תתכנס במכללה האקדמית צפת 'במשפט המבוים השנתי' – שיתקיים בבית הספר למשפטים של המכללה
▪  ▪  ▪

שופטי בית המשפט העליון ושופטים בכירים ממחוז הצפון, לצד מומחים למשפט ואנשי אקדמיה, יתכנסו בשבוע הבא לדיון משפטי במסגרת 'המשפט המבוים', שיתקיים בבית-הספר למשפטים של המכללה האקדמית צפת, בשעה 14:00. השנה על סדר היום האיסור על גילוי עריות בין בגירים. לראשונה מתכנס הרכב בכיר מאוד של שופטים, מחוץ לבית המשפט העליון, כדי לדון בסוגיה משפטית-מוסרית כה מורכבת.
באירוע יושבים בדין נשיאת מועצת העיתונות בישראל ושופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, המומחה לדיני מוסר ואתיקה פרופ' אסא כשר מאוניברסיטת תל אביב, המומחה למשפט חוקתי פרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן, והמומחה למשפט פלילי סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופט יצחק כהן. שופטת בית משפט השלום בנצרת יפעת שטרית, מומחית למשפט פלילי, תהא אורחת הכבוד של האירוע.
הדיון המשפטי בו משתלבים דמיון ומציאות, יתקיים במסגרת אירוע ייחודי של המכללה האקדמית צפת, "המשפט המבוים השנתי", אשר יעסוק בחוקיות יחסים של גילוי עריות בין בגירים. מפרטי האירוע המובא לדיון עולה, כי בשנת 1980 נולדו תאומים, בן ובת לאב מוסלמי ולאם יהודייה, אזרחי ישראל. התאומים דניאל ויסמין קיבלו מהוריהם חינוך ליברלי חילוני, ואף צעדו בדרכם המקצועית של הוריהם. השניים רכשו תואר במשפטים ולאחר תקופת התמחות במשרד הוריהם עברו את בחינות לשכת עורכי הדין בהצלחה. אולם השמחה לא שררה זמן רב בבית משפחת קאדרי, ובאסון כבד שאירע זמן קצר לאחר מכן, איבדו התאומים באחת את שני הוריהם. בצר להם, התנחמו התאומים זה בזרועותיה של זו, נישאו זה לזו בחתונה אזרחית בקפריסין, חזרו לישראל והביאו ילדים לעולם. בחלוף שנתיים מיום נישואיהם, ניגשו השניים למשרד הפנים על-מנת להירשם כזוג נשוי. פקיד הרישום במשרד הפנים סירב לרושמם כזוג נשוי בנימוק כי אח ואחות אינם רשאים להינשא זה לזו – ממניעים דתיים, מסורתיים, חברתיים ואנושיים.
מיד לאחר שעזבו את משרד הפנים, נעצרו השניים בחשד של ביצוע עבירה פלילית של גילוי עריות. כנגד השניים הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב ועמו אף החלטה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בנימוק כי הם מסוכנים לביטחון הציבור. במקביל, פשטו רשויות הרווחה והסעד על בית בני הזוג, ועל-פי צו בית משפט, נמסרו שני הילדים הקטנים למשפחות אומנות. בין לבין, עתירה כנגד חוקתיות האיסור הפלילי על יחסי גילוי עריות בין בגירים וכנגד החלטת פקיד המרשם הוגשה לבית המשפט הגבוה לצדק.
בשל חשיבות ועקרוניות השאלות המשפטיות המונחות על שולחנו של בית המשפט העליון, הורתה נשיאת בית המשפט העליון על הרחבת מותב השופטים לחמישה. בני הזוג העותרים מיוצגים ע"י הסטודנטים למשפטים שנה ג' ענבל מימון-פרץ ויגאל שרגיל. באי-כוח מטעם פרקליטות המדינה מיוצגים ע"י הסטודנטים למשפטים שנה ג' מוחמד עומרי ויעקב כהן. במהלך הדיון יציגו הצדדים את טיעוניהם וההרכב הנכבד של השופטים יצטרך להכריע בדין.
המשפט המבוים מתקיים בהדרכת ד"ר מוחמד ס. ותד, מרצה בכיר בבית-הספר למשפטים במכללה, מומחה במשפט פלילי ובמשפט חוקתי, שהגה את הרעיון, זימן את הרכב השופטים והכין את הסטודנטים לדיון.
"יש חשיבות מרובה בתרגול הסטודנטים בהתדיינות משפטית בנושאים רגישים, קבל עם ועדה. אני מתברכים בהשתתפותם של בכירי המשפט בישראל ומודים לד"ר ותד על עבודתו ומאמציו בפרויקט חשוב זה", ציין פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה.

תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמרת המשפט בישראל לדיון במכללת צפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני לובלינר
ספרות, אמנות ומוזיקה והקשר ביניהם, ביום עיון במכללה האקדמית צפת
מיכל סדן
תערוכה סביבתית הבוחנת את הווית החוף הים תיכוני וחתירה לצלילותו
קרן יפה - גדיש
ההתמודדות עבור ילדים בעלי לקויות למידה או עם הפרעות קשב וריכוז איננה קלה,ומה לגבי ההורים?. בסדנה מיוחדת שיזמה עמותת מרום, ההורים לומדים להתמודד עם הקשיים
קרן יפה-גדיש
זהר נוי
כל סיפור בול: 8 ספרי הילדים האהובים בכל הזמנים – עכשיו גם בבולים: תירס חם, בוא אלי פרפר נחמד, האריה שאהב תות, איתמר מטייל על קירות, כספיון, מעשה בחמישה בלונים, המפוזר מכפר אז"ר, מיץ פטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il