X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שגרירות צרפת בישראל, המכון הצרפתי בהתכנסות חד פעמית בה ידונו נושאים משמעותיים שעל סדר היום בעולם ובישראל בפרט
▪  ▪  ▪
אוליבייה רובינשטיין, יועץ התרבות [המכון הצרפתי]

תכניה מלאה
בשעה שבישראל הולך ומתעצם הדיון הציבורי סביב סוגיית המדינה ה"יהודית ודמוקרטית" ובצרפת הקנאית כל כך לחילוניותה מתקיימות מערכות בחירות שבהן אי-אפשר להתחמק מלעסוק ביחס למוסלמים ולאיסלאם, שגרירות צרפת והמכון הצרפתי בישראל ועיתון הארץ מתייצבים שוב במרכז זירת הדיון.
מסורת הדיאלוג הישראלי-צרפתי בסוגיות מרכזיות שעל סדר יומן של שתי המדינות, שהחלה לפני שנתיים בפורום "הדמוקרטיה ואתגריה", תתחדש עם כינוסו של פורום "דמוקרטיה ודת" שיתקיים בתאריכים 5-7 ביוני בתיאטרון הבימה.
צרפת וישראל, כל אחת בדרכה, מתחבטות בשאלת הדו-קיום בין ערכי הדמוקרטיה החילונית לבין מקומה של הדת בחברה שחווה שינויים דמוגרפיים, אתניים, פוליטיים, תרבותיים וערכיים. מה משמעותו של המושג "חילוניות" בצרפת, בישראל או בעולם הערבי? מה מקומן של נשים לנוכח עלייתן של תנועות דתיות קיצוניות? כיצד מגן הרוב החילוני על מיעוטים ועל רבגוניות תרבותית והאם הוא יודע להגן גם על עצמו? מה לדמוקרטיה ולחילול השם? זהו רק מקצת השאלות שיידונו בשורה של שולחנות עגולים שסביבם יתכנסו פילוסופים, אנשי דת, הוגי דעות, חוקרים, סופרים, אמנים ועיתונאים מן השורה הראשונה מצרפת ומישראל.
בין האורחים הבולטים מצרפת חסן שאלגומי, נשיא ועידת האימאמים של צרפת ואחד האישים המאובטחים ביותר מאז חוק הבורקה שהוא היה מתומכיו (על כל בהודעה נפרדת), הרבה דלאפין הורבילר, הפילוסופים אלן פינקלקראוט, פסקל ברוקנר (מי שבין היתר כתב את הספר על פיו הגה רומן פולנסקי את "ירח מר", רפאל אנטהובן, פילוסוף ואבי בנה של קרלה ברוני, קרולין פורסט סוציולוגית וסופרת העורכת את כתב העת הצרפתי ) PROCHOIX"בעד הבחירה)" ופעילה פמיניסטית ידועה. העיתונאים מארי דרוקר, אליזבת לוי וסלימן זגידור. אליהם יצטרפו מישראל, בין השאר, הפרופסורים זאב שטרנהל, אלי בר-נביא וקלוד קליין וכן יורם קניוק, חביבה פדיה, הרבנים מנחם פרומן ויובל שרלו, ירון לונדון, שחר אילן ועוד.
יחסי ישראל-צרפת ידעו בשנים האחרונות תקופת עדנה בתחומים רבים ושגרירות צרפת והמכון הצרפתי בישראל רואים חשיבות רבה גם בקיומו של דו-שיח מתמשך בין החברות האזרחיות במגוון רחב של נושאים המעסיקים את האזרחים משני הצדדים. אף שהדיון בסוגיות דת ומדינה מתנהל על-רקע מציאות שונה מאד בשתי המדינות ינסה הפורום להאיר היבטים בעלי משמעות משותפת, להשוות מידע ולהצליב מבט ביקורתי על-מנת להגיע לתובנות בעלות ערך לכל הנוגעים בדבר.

תאטרון הבימה, הפתיחה ביום שלישי ה5 ביוני 2012
תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  05/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברדה קובי
NEN נדל"ן חברתי מתרחבת: שכרה משרד של 250 מ"ר באזה"ת הוד השרון
תקשורת גלאי
בהמשך להצלחת הקמפיין של 'טורנדו' והפרסומת האהובה ביותר, משיקה טורנדו פרסומת שירות חדשה בכיכובו של שון גיטלמן ובהשקעה של כ-5 מיליון שקל
אסנת זיידלר
מערך ביטוחי הבריאות של מבטח סימון פיתח אפליקציה ייעודית המגישה "עזרה ראשונה" סלולארית לקבלת סיוע ולהגשת תביעה 24 שעות ביממה
אסנת זיידלר
במהלך ההכשרה הייעודית שהעבירה יחידת חיים חדשים של מגדל, שידרגו סוכני אורלן את הידע המקצועי ועדכנו את התובנות העסקיות ואת היכולת לאתר לקוחות פוטנציאליים
מירה לוי
בתוכנית: ממנהיגי העבר לדור העתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il