X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
בימים אלו יצא סקר בנושא תחושות נשים בגיל המעבר: אחת מכול 4 נשים שנשאלו הודו כי הן מרגישות פחות סקסיות ופחות נשיות, וכ-18% מהן חוות קשיים בזוגיות מאת: ד"ר דניאל דריי, רופא סקסולוג ומטפל זוגי
▪  ▪  ▪

בימים אלו יצא סקר בנושא תחושות נשים בגיל המעבר: אחת מכול 4 נשים שנשאלו הודו כי הן מרגישות פחות סקסיות ופחות נשיות, וכ-18% מהן חוות קשיים בזוגיות.
האם יש סקס טוב גם בגיל המעבר? אם תשאלו את הרופא והמטפל הזוגי ד"ר דניאל דריי, לא רק שיש סקס טוב, אלא שהוא אפילו אמור להיות מענג ומספק יותר מאשר בגילים צעירים.
"הילדים גדלו, הזוג סיים לשלם את המשכנתה, המרוץ המטורף הוריד הילוך ויש יותר זמן פנוי להכיר את עצמנו ואת גופנו ולהשקיע במין", הוא מפרט. "אני אומר: If you don't use, you lose it. כשמפסיקים לעשות סקס מאבדים משהו בחיים, האור בעיניים כבה. זה צורך אנושי לחוש מגע".
גיל המעבר מתרחש אצל נשים שונות בגילים ובעוצמות שונות, בטווח הגילים 45 עד 55. מסקר שערכה טבע באמצעות גיאוקרטוגרפיה, עולה כי כי 80% מהנשים בגילאי 45 עד 60 סובלות או סבלו בעבר מתופעות גיל המעבר. בתקופה הסמוכה להפסקת הווסת יש ירידה בהורמונים הנשיים (אסטרוגן ופרוגסטרון). הפרת האיזון ההורמונאלי גורם לתסמינים כגון גלי חום, עצבנות ואי שקט, נדודי שינה, דיכאון, כאבי מפרקים, כאבי ראש ועוד. בנוסף המחסור באסטרוגן מעלה את הסיכון להתפתחות אוסטיאופורוזיס ואף טרשת העורקים.
ככל שהחוסר ההורמונלי בגוף משמעותי יותר, נשים נתקלות גם בתופעות כמו יובש בנרתיק, קושי בקיום יחסי מין, דימומים נרתיקיים לאחר קיום יחסי מין והפרעות במתן שתן. תופעה זו של גיל המעבר טומנת בחובה לפעמים גם עייפות, עצבנות, מתח ודיכאון. כל אלו משפיעים במישרין ובעקיפין על התפקוד המיני.
הירידה בחשק המיני בקרב נשים מגיעה עם הפסקת המחזור החודשי. רמות האסטרוגן של האישה בגיל המעבר יורדות, החשק המיני יורד ואיבר המין מאבד מגמישותו.
אצל נשים הפתרון הוא לא זריקה או ויאגרה אלא חיזור. אם בן הזוג מחזר, מחמיא, לא לוקח אותה כמובן מאליו ומתאמץ להשיג אותה זה יעבוד. לעניין היובש והכאבים - עבור אותן נשים שלא יכולות או חוששות מהטיפול ההורמונלי ועל-מנת להקל על ההתמודדות עם תופעות גיל המעבר, יש פתרונות ללא מרשם רופא כגון תוסף התזונה פמארל להקלה בתופעות גיל המעבר.
פמארל מופק ממקור צמחי פועל במנגנון SERM שזוהי פעילות סלקטיבית על קולטני האסטרוגן ובכך למעשה מאפשר להחזיר את האיזון לגוף האישה. מדובר בתכשיר ממקור צמחי, שעובר תהליך ייצור טבעי שאינו מכיל הורמונים וככל הידוע אינו משפיע על הפרופיל ההורמונאלי בדם.
במחקר קליני שבוצע ע"י פרופסור ברי קפלן, בו השתתפו 80 נשים בריאות בגיל המעבר, הוכחה יעילות השימוש: 75 אחוז מהנשים שטופלו ב"פמארל" במשך 12 חודשים, דיווחו בתום 12 שבועות ובתום שנה על הקלה משמעותית בגלי החום ובתסמינים הנוספים. במחקר שבוצע בתאי רקמת סרטן השד, נמצא כי בניגוד להשפעה שיש לאסטרוגן על תאים אלה (מעודד התפתחות תאים סרטניים), לשימוש בפמארל לא נמצאה השפעה שכזו על תאי רקמת סרטן השד גם במינונים הגבוהים בהרבה מהמינון המומלץ.
ממחקרים מדעיים שבדקו את יעילות התכשיר עולה כי בתוך כשבוע עד שבועיים ימים מתחילת הטיפול, צפויה הקלה בסימפטומים, וכן כי הטיפול יעיל בקרב כ-75% מהמטופלות, בדומה לשיעור ההצלחה של תרופות אחרות בתחום.
חשוב לציין שמחקרים על תפקודן המיני של נשים בגיל המעבר מצביעים על כך שנשים שמקיימות יחסי מין באופן סדיר ותדיר, הנמצאות בקשר תומך וחלקן מטופלות רפואית באופן התואם את גיל המעבר, סובלות פחות משינויים גופניים בגיל מתקדם ויכולות יותר בקלות להגיע להנאה ואורגזמה. היכולת נשמרת כתוצאה מכך שקיום יחסי מין (עם גבר, עם אשה, או באוננות) שומר על גמישות הנרתיק, על סיכוכו ועל זרימת דם תקינה אליו ולדגדגן. אם לא תשתמשי, תתייבשי.
בגיל המעבר, הסקס שונה באופיו, אבל הוא עשוי להיות הרבה יותר טוב. זה הזמן לפתח את חיי המין ולשדרג אותם, אבל חייבים להשקיע. אפשר לעשות מין זמן ממושך, להשקיע במשחק מקדים ולהכיר מחדש את הגוף. יתרון נוסף הוא שלגברים לוקח יותר זמן לגמור, מה שיכול לעשות לנשים רק טוב.
הכי חשוב זה לא לוותר על אורגזמה. מסקרים עולה שכ-50 אחוז מהנשים לא חוות אורגזמה, ודווקא בגילאים הללו יש זמן רב לחוות את הגוף. נשים שאינן חוות אורגזמה מאופיינות בכך שאינן יכולות לאבד שליטה, אבל כל אישה יכולה לחוות זאת, היא רק צריכה לרצות ובהדרכה נכונה היא תגיע לשם.
אומר ד"ר דריי: "אני ממליץ להכיר את הגוף בעזרת אוננות, ואז לכוון את בן הזוג לנקודות המסעירות, לצפות יחד בסרט ארוטי או לעשות זה לזו עיסוי ארוטי. בנוסף, יש מגוון אביזרי מין שמיועדים לנשים כמו רוקט פוקט וויברטורים שונים.
יש מיניות בכל גיל, אפילו בגילאים מבוגרים ממש. אני מטפל באישה צלולה ופעילה בת 90 שמדברת איתי על דחפים מיניים ועל פנטזיות. נכון שרוב הנשים המבוגרות לא מדברות על כך, אבל זה משום שהחברה לא נותנת לגיטימציה למבוגרים לדבר על מיניות, וזה מיתוס שצריך להפריך. בנות ה-50 של היום כבר כן מדברות ועוסקות בזה ביתר חופשיות והנאה, וטוב שכך".

תאריך:  25/07/2012   |   עודכן:  26/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במיוחד לט"ו באב - אומרים לנו שיש סקס אחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורית שמואלי
רוקמים אהבה: אירוע טעימה מיוחד ליין הקינוח – אנה, ביקב דלתון
טל גיא
עם בוא הקיץ אחוזי הלחות והמעלות עולים ואנשים נוטים להשתמש במכשירים זוללי חשמל. משרד האנרגיה והמים מבקש לרתום את כלל ציבור צרכני החשמל במדינה על-מנת להפחית את השימוש בחשמל בשעות המוגדרות כשעות העומס (13:00-17:00), וכך למנוע את "בצורת החשמל" הצפויה בקיץ הקרוב
גלית פריד
הושקה אפליקציה חדשה לאתר "אל ערב" בסמארטפונים
אסתי טורן
עשרות חולי סיסטיק פיברוזיס (CF) ומונו יוטסו למחנה נופש בריאותי באלפים השוויצרים
ענבר קוונשטוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il