X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
משה כחלון / Moshe Kahlon
● כללי    ● רשימות    ● פרופיל    ● פורום    ● מקורות    ● מסמכים
יומן ראשי  /   אישים

כחלון משה

Kahlon Moshe
תחומי עיסוק: חברי כנסת
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
 
פרשות
פרשת קובי מימון
 
תאריך לידה: 19/11/1960
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+3
השכלה:  תואר ראשון
שפות: אנגלית
תואר/מקצוע: איש ציבור, פוליטיקאי
תפקיד/עיסוק: חבר כנסת, שר
טלפון: 02-5317111
פקס: 02-6408902
כתובת: קפלן 1 
ירושלים  91030

משה כחלון (נולד: 19 בנובמבר 1960) פוליטיקאי ואיש עסקים. כיהן כשר האוצר בממשלה ה-34 בראשות בנימין נתניהו. בעבר כיהן כשר התקשורת ושר הרווחה. מייסד ויושב-ראש מפלגת "כולנו", לשעבר ממנהיגי מפלגת הליכוד.
פרטים אישיים
נשוי לליאורה כחלון ולזוג שלושה ילדים. תושב חיפה.
קובי כחלון, אחד מאחיו של משה כחלון, כיהן בעבר כסגן ראש עיריית ירושלים.
מידע אישי כללי
נולד וגדל בשכונת גבעת אולגה בעיר חדרה. החמישי משבעת ילדיהם של יהודה ומיסה כחלון. שני הוריו של כחלון הם ילידי העיר טריפולי בלוב ועלו לישראל בשנותיה הראשונות, או-אז נשלחו למעברה שהוקמה בגבעת אולגה. אביו של כחלון עבד כפועל בניין בחברת סולל בונה ואילו אמו הייתה עקרת בית וטיפלה בילדי המשפחה. כנער יצא כחלון לסייע בפרנסת המשפחה, תחילה בסיוע לדייגים באזור ולאחר מכן במפעל בקיבוץ גן שמואל. את השכלתו התיכונית רכש באותן שנים בשיעורי העשרה לנערים עובדים.
בשנת 1978 התגייס לשירות צבאי ושובץ בחיל-החימוש. המשיך לשירות קבע ובתפקידו האחרון שירת כמדריך ראשי במתקן אימונים עורף צפון. בשנת 1986 השתחרר מצה"ל בדרגת רב סמל. בשנים 1987-1956 עבד כמנהל מכירות בחברה לשיווק מוצרי רכב, בהמשך הקים וניהל חברה גם היא בתחום מוצרי הרכב (נותרה פעילה עד 2001), כמו-כן מונה למשרת מנכ”ל משותף למקומוני ”כרמלתון” בחיפה.
בשנת 1996 החל בלימודי תואר ראשון במדעי המדינה ו-BA כללי באוניברסיטת חיפה, לאחר קבלת התואר החל בלימודי משפטים במכללת נתניה. לאחר מכן סיים בהצלחה לימודי שמאות רכב במסגרת לימודי חוץ בטכניון.
פרטי השכלה
תואר ראשון במשפטים במכללת נתניה.
בוגר תואר BA במדעי המדינה ולימודים כלליים באוניברסיטת חיפה.
שמאות רכב - טכניון חיפה (לימודי חוץ).
פרטי עבודה תעסוקה
כניסה לעולם הפוליטי
לצד פעילותו העסקית עסק כחלון גם בפעילות ציבורית-פוליטית בזירה המקומית. את כניסתו לעולם הפוליטי עשה בסוף שנות ה-80 כאשר הצטרף לסניף הליכוד בעיר חיפה, והתנדב לסייע למועמד המפלגה בבחירות לראשות העיר. תוך כדי כך ובשנים לאחר מכן בנה את מעמדו כפעיל ליכוד ומונה למגוון של תפקידים ציבוריים: חבר בהנהלת האגודה למען החייל, חבר ועדת הנכסים של עיריית חיפה, חבר מועצה באגודת "מכבי חיפה”, דירקטור בחברה הכלכלית (מרכז תעשיות מדע) ועוד.
פטרונו הפוליטי של כחלון באותה עת היה איש הליכוד עוזי לנדאו ומשזה מונה לשר ביטחון פנים בשנת 2001 (בממשלתו של אריאל שרון) בחר בכחלון לשמש כיועצו ובהמשך כראש לשכתו.
בבחירות לכנסת ה-16 (2003) כבר נכלל כחלון ברשימת הליכוד לכנסת וכאשר זכתה המפלגה ב-38 מנדטים החל לכהן כחבר הכנסת. במהלך הכנסת ה-16 כיהן בתפקיד סגן ומ”מ יושב-ראש הכנסת. שימש כחבר בוועדות - ועדת העבודה, הרווחה והבריאות; ועדה לזכויות הילד; ועדת האתיקה. נמנה על מתנגד תוכנית ההינתקות שהוביל ראש הממשלה אריאל שרון.
בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-17 (2006) זכה כחלון במקום הראשון. להישג המרשים זה תרמו הפופולריות שצבר בין חברי המפלגה ולא פחות מכך העובדה שחלק נכבד מהנהגת הליכוד עבר עם שרון למפלגת קדימה. במהלך הכנסת ה-17 כיהן כחבר בוועדות הבאות: ועדת הכלכלה, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, יושב ראש ועדה מיוחדת לבדיקת היערכות ומוכנות לרעידות אדמה.
שר התקשורת ושר הרווחה
בממשלה שהקים לאחר הבחירות לכנסת ה-18 (2009) מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את כחלון לשר התקשורת. שנתיים לאחר מכן, עם פרישת מפלגת העבודה מהממשלה, מונה גם לתפקיד שר הרווחה. בתפקידו כשר התקשורת רשם כחלון את אחד ההישגים המזוהים איתו ביותר - רפורמת הסלולר. במסגרת הרפורמה החלה לפעול בישראל מפעילת סלולר רביעית, הוטלו מגבלות שונות על תמחור שירותי סלולר והורדו חסמים במעבר לקוחות מחברה לחברה. ביצועה של רפורמת הסלולר הביא להוזלה משמעותית של חשבון הסלולר החודשי הממוצע בישראל מכמה מאות שקלים לכמה עשרות שקלים.
תכנון הרפורמה נעשה במשרד התקשורת בתקופת כהונתו של השר אריאל אטיאס (איש מפלגת ש"ס), קודמו של כחלון בתפקיד. עם זאת הוצאת הרפורמה לפועל, על-אף התנגדותן העזה של חברות הסלולר, הקנתה לכחלון מוניטין ציבורי כאיש ביצוע יעיל הפועל לטובת האזרח ומסוגל לעמוד בלחציהם של גופים כלכליים רבי-עוצמה. גם בתפקידו כשר רווחה הוביל כחלון רפורמה שזכתה להד ציבורי כאשר יזם שינוי במתכונת בדיקת הזכאות לגמלת סיעוד שנערכו לקשישים, השינוי נערך לאור תלונות על השפלה הנגרמת לקשישים בבדיקת יכולתם לתפקד באופן עצמאי.
פרישה זמנית
אל מול האהדה הציבורית לה, בשלהי 2012 זכה נקט כחלון בצעד מפתיע כאשר הודיע על לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בהמשך להודעתו נמנע כחלון מלהתמודד בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-19 (2013) וכן הודיע שאין בכוונתו לבקש לעצמו תפקיד שר בממשלה שתוקם לאחר הבחירות.
יומיים לפני מועד הבחירות לכנסת, הודיעו נתניהו וכחלון על הסכמה כי אם ירכיב נתניהו ממשלה לאחר הבחירות, ימונה כחלון כיזם לפתרון משבר מחירי הדירות בישראל וימונה ליושב ראש מנהל מקרקעי ישראל. הסכמה זו לא מומשה בפועל כאשר הרכיב נתניהו את ממשלתו לאחר הבחירות.
במהלך פסק הזמן שנטל השלים כחלון לימודים במסגרת תוכנית יוקרתית ללימודי ניהול באוניברסיטת הרווארד. לאחר מכן הקים את "המרכז לרפורמות ולמנהיגות" במכללה האקדמית נתניה.
בראשית 2014 הודיע על חזרה לחיים הפוליטיים והחל לעסוק בהקמת מסגרת פוליטית חדשה. בסוף אותה שנה ייסד באופן רשמי את מפלגת "כולנו" בראשות. במפה הפוליטית בישראל התמקמה "כולנו" במרכז וכמפלגה הדוגלת במדיניות כלכלית-חברתית.
שר האוצר
בבחירות לכנסת ה-20 (2015) רשמה מפלגת "כולנו" הישג מרשים כאשר גרפה 10 מנדטים. במסגרת ההסכם הקואליציוני בו הוסדרה הצטרפות המפלגה לממשלה בראשות נתניהו, הבטיח כחלון לעצמו את תפקיד שר האוצר. כמו-כן כלל ההסכם הקואליציוני הסכמה על העברת שורת סמכויות לידי שר האוצר, באופן שיעניק לו את הכוח לממש את הבטחותיו לקהל הבוחרים ובראשון הורדת מחירי הדירות.
במהלך כהונתו כשר אוצר מיקד כחלון חלק ניכר מפעולותיו לפתרון משבר הדיור המתקיים בישראל מזה מספר שנים. גולת הכותרת של מדיניותו בתחום זה הוא מיזם "מחיר למשתכן" – מיזם בו על-פי התכנון יבנו וישווקו אלפי דירות חדשות לזוגות חסרי דיור זכאים (העומדים במספר קריטריונים בסיסיים שנקבעו) ברחבי הארץ במחירים הזולים בכ-15% ממחיר השוק. מלבד מיזם זה קידם כחלון גם מספר מהלכים שכוונו להרחקת המשקיעים מתחום הנדל"ן למגורים, בהם הטלת מס על בעלי דירה שלישית ומעלה.
במהלך כהונתו כשר אוצר אישרו הממשלה והכנסת את מתווה הגז שנועד להסדיר את מערכת היחסים בין המדינה ובעלי מאגרי הגז שנמצאו מול חופי ישראל. על-אף שבמהלך מערכת הבחירות הבטיח כחלון כי ינקוט עמדה בסוגיה זו על-מנת להבטיח ייצוג הולם לאינטרס הציבורי במתווה, בפועל כאשר הגיע הנושא לדיון הודיע כי בשל מערכת יחסים חברית בינו ובין איש העסקים קובי מימון (בעל אחזקות בקידוחי הגז) מוטלת עליו חובה להימנע מעיסוק במתווה הגז. הימנעותו מעיסוק במתווה הגז זיכתה אותו במידה לא מבוטלת של ביקורת ציבורית ותקשורתית. בשל חילופי תפקידים בממשלה כיהן לזמן קצר גם כשר להגנת הסביבה וכשר הכלכלה והתעשיה.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 17:04:09
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il