X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת המבקר מתמקדת בתהליך המו"מ, שינויים שנעשו במפרטי הקרונות, התאמת הקרונות לתקן בטיחות ישן והסבת הקרונות להפעלה חשמלית בעתיד
▪  ▪  ▪
אורי יוגב [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה, יוסף שפירא, בודק את מעורבותו של אורי יוגב, שהיה יו"ר רכבת ישראל בשנתיים האחרונות, בהליכי רכש קרונות הרכבת מבומברדייה הקנדית. בדיקת המבקר החלה לפני חודשים ספורים, ובמסגרתה הועברו שאלות לרכבת, למשרד התחבורה וליוגב עצמו.
מדובר במכרז לאספקת עשרות קרונות דו-קומתיים לרכבת, שבו זכתה חברת בומברדייה. כמות הקרונות הבסיסית, שעמדה על כ-70, הוגדלה בהדרגה תוך מימוש אופציות ועומדת כיום על כ-210 קרונות.
ל"גלובס" נודע כי בדיקת המבקר מתמקדת בסוגיות כמו תהליך המשא-ומתן בין הרכבת לבומברדייה, שינויים שנעשו במפרטי הקרונות והתאמת הקרונות לתקן בטיחות ישן. כמו-כן, תיבדק סוגיית הסבת הקרונות להפעלה חשמלית בעתיד, לאחר שימומש פרויקט חשמול הרכבות.
מקורות בענף התחבורה אמרו ל"גלובס" כי הם מקווים שבדיקת המבקר בנושא החשמול תחשוף מדוע מתעקש יוגב להשאיר את הפרויקט באחריות רכבת ישראל.
כזכור, "גלובס" חשף כי שר התחבורה, ישראל כץ, החליט להוציא את ניהול הפרויקט מידי הרכבת ולהעבירו למע"צ, לאור העיכובים המתמשכים בקידומו, ואולם בסופו של דבר הושגה פשרה בסוגיה. מדובר בפרויקט הדגל של הרכבת בעשור הקרוב, והיקפו הכספי נאמד ב-10 מיליארד שקל.
נצין כי נגד יוגב הועלו טענות לניגוד עניינים פסול בכל הקשור לרכש הקרונות מבומברדייה. הטענות מתמקדות בהיכרותו המוקדמת של יוגב עם מנכ"ל בומברדייה, יוסי דסקל, מתקופת שירותם הצבאי בחיל המודיעין. כמו-כן, התברר כי דסקל כיהן כדירקטור בחברה שיוגב ואשתו מחזיקים בה נתח של 34%. יוגב נכח בפגישת משט-ומתן בין הנהלת הרכבת לנציגי בומברדייה, וכן השתתף בישיבת דירקטוריון שעסקה בהסכם עם בומברדייה, מבלי שהצהיר על היכרותו עם דסקל.
הטענות נגד יוגב נבדקו בעבר במסגרת הליכי אישור מינויו ליו"ר הרכבת בוועדת שפניץ לבדיקת כשרות מינויים בשירות הציבורי. הבדיקה הסתיימה מבלי שהוועדה החליטה לפסול את מינויו של יוגב, לאור חוות-דעת מתוקנת ומרוככת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, שקבע כי בהתנהלותו של יוגב נפלו ליקויים שאינם מגיעים עד כדי עילה לפסול את מינויו.
בתוך כך נחשפו היום (ד') פרטים מתוך חוות-דעת משפטית שהזמינו שישה מחברי דירקטוריון הרכבת. מדובר בחוות-דעת מקבילה לזו שהזמין יוגב, שאותה הכין עו"ד אהוד סול, שותף במשרד הרצוג-פוקס-נאמן. שתי חוות-הדעת שהוזמנו בעקבות בדיקת התנהלות הדירקטוריון בסוגיית מינוי יו"ר לדירקטוריון על-ידי רשות החברות הממשלתיות מומנו על-ידי הרכבת בעלות כוללת של 60 אלף שקל.
כפי שנחשף השבוע ב"גלובס", חוות-הדעת שהזמין יוגב קובעת כי ההליך שהביא למינוי דורון וייס ליו"ר קבוע היה פסול ובטל, והחלטת הדירקטוריון למנות את יוגב לתפקיד ממארס 2011 עומדת עדיין בתוקף.
ואולם, חוות-הדעת שהזמינו חברי דירקטוריון הרכבת מגיעה למסקנה הפוכה, שלפיה "כל פגם לא נפל בדיון בישיבת הדירקטוריון". בנוסף קובעת חוות-הדעת כי מעורבותו של שר התחבורה במינוי "לא זו בלבד שאינה פסולה, אלא שהיא במצוות החוק ואינטגראלית להליך המינוי".
אורי יוגב מסר בתגובה: "ההשמצות בעניין רכש הקרונות נבדקו ארוכות על-ידי רשות החברות והיועמ"ש, ועלה באופן רשמי ובכתב שלא עלה שום ניגוד עניינים ושום חשש לניגוד עניינים, ובטח שלא עלה שום חשד לפעולה לא תקינה כלשהי, מה שכבר פורסם בעבר בתקשורת. כמובן שאני מברך על כל בדיקה של מבקר המדינה בכל נושא, כולל בנושא רכש".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר בודק מעורבות אורי יוגב ברכש מבומברדיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בלעדי: מוקד המידע של אגד ניתק את שירות המסרונים ללא תשלום אותו הפקיד בידיו משרד התחבורה בשל העדר מימון    במקביל, מפעיל אגד שירות מסרונים בתשלום בניגוד לחוק    משרד התחבורה נמנע מלהגיב
מערכת אתר ערוץ הספורט
מוק' אליפות אירופה: ג'וקיץ' בבכורה הרשמית לא הצליח להשיג הפתעה
עופר וולפסון
ורטהיים בן ה-82 מחזיק בגרעין השליטה בבנק במקביל למשפחת עופר    ישמש יו"ר עד למינוי יושב-ראש קבוע
צבי זרחיה
אחרי שלמה מעוז, הבעלים של רשת "שיווק השקמה" מצטרף לצוות שימליץ לממשלה הבאה בנושאי כלכלה וחברה    לוי: "יש לנתניהו נכונות לדאוג שמחירי הדיור יירדו, יוקר המחיה יפחת, ויהיה טיפול אמיתי בבירוקרטיה"
אלעזר לוין
ימכור את דירתו הנוכחית ברמת השרון ב-2.1 מיליון שקל, או ישכירה ב-6,000 שקל לחודש    ההגבלות על המשכנתאות לא מפחידות אותו - "יש לי די כסף בבנק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il