X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משרדי הבריאות ברחבי העולם כבר יודעים שנוגדי דיכאון מקבוצת ה-SSRI כמו פרוזק עשויים לגרום תוקפנות ואי שקט בלתי נשלט. ניסוח מעודן ליצר רצחני בלתי נשלט
▪  ▪  ▪
פימשטיין. גם על תרופות

לפני 3 שנים צפיתי בהקרנת הבכורה של הסרט העתידני "סרניטי". מה שראיתי הימם אותי. חברות התרופות בעתיד בדיוני זה, חישבו ומצאו כי הרבה יותר זול ואפקטיבי להזרים את החומר הפעיל בתרופות להרגעת עצבים, דרך מערכות מיזוג האוויר במקום בכדורים. נכון, זה הפך את האנושות כולה לרגועה ונעימה. העולם חזר להיות גן עדן מחוייך, מלבד אותה "סטיית תקן", אותו אחוזון סטטיסטי של אוכלוסיה, שהחומר השפיע עליה בדיוק הפוך והפך אותה לקבוצת טורפים בלתי אנושית- מוטציה.
מסתבר שהמציאות יצירתית יותר מכל סרט הוליוודי והעתיד בעצם, כבר כאן. נכון, תרופות פסיכיאטריות עוזרות לאחוז מסוים באוכלוסיה אך לעומת זאת, ישנה קבוצה הולכת ומתרחבת של אנשים שנטילת חומרים אלו, או הפסקה פתאומית בנטילתם הופכת אותם למוטציות אדם. לרוצחים אכזריים הקמים על יקירם ושוחטים אותם.
היומון 'ישראל היום' חשף ב-4 לספטמבר את העובדה שהאמהות הרוצחות אולגה בוריטוב, ורגינה קורקצ'וב נטלו נוגדי דיכאון. על-פי אזהרות הרשות למזון ותרופות האמריקנית, ה-FDA, נטילת נוגדי דיכאון עלולה לגרום לאלימות מתפרצת, רצח המוני והתאבדות.
ב22 למרס 2004 פרסם מנהל התרופות האמריקני אזהרה חמורה המזהירה מפני החמרת הדיכאון וניסיונות התאבדות במבוגרים הנוטלים את התרופות. ב 21 לאוקטובר 2004 יצאה אזהרה מקבילה בנוגע לילדים הנוטלים תרופות אנטי דיכאוניות שעסקה בניסיונות התאבדות ופגיעה עצמית.
משרדי הבריאות ברחבי העולם כבר יודעים שנוגדי דיכאון מקבוצת ה-SSRI כמו פרוזק עשויים לגרום תוקפנות ואי שקט בלתי נשלט. ניסוח מעודן ליצר רצחני בלתי נשלט.
חוקרים בראשותו של פרופסור קאנדאס ב.פארט, מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, מעריכים כי 10% עד 25% מנוטלי הסמים האלה סובלים ממצב סוער המשולב בעוינות, התנהגות אלימה ואפילו מחשבות התאבדות. גם זו סובלימציה של ניסוח שאומר במילים "נקיות", כי כמעט רבע מנוטלי תרופות כאלו צפויים להפוך למכונת הריגה נטולת נפש אנוש.
המקרה המחריד המפורסם ביותר בארה"ב התרחש ביוני 2001. לאחר טיפול בתרופות אנטי דיכאוניות רצחה אנדריאה ייטס, אשתו של מהנדס מחשבים מנאס"א (סוכנות החלל האמריקנית), את חמשת ילדיה.
מה קפץ עליהם
גם בישראל, רוצחים אכזריים במיוחד שלא ברור לנו מה קפץ עליהם פתאום, היו תחת השפעת תרופה או שהפסיקו נטילתה - לדוגמה: רוצחי הנהג דרק רוט, רוצחי הנער אסף שטיירמן, אלי פימשטיין, שבדצמבר 2002 הטביע את בתו, השתמש בסרוקסט - נוגד דיכאון ממשפחת SSRI.
מרינה דוידוביץ' שהטביעה את שתי בנותיה באמבטיה טופלה בתרופה מאותה משפחה. ביולי 2001, שי מיימון ממזכרת בתיה נטל פרוזק לפני שרצח את חברתו והתאבד. בנובמבר 1991, פרדי שטצלר רצח את אישתו, אליס, בזמן שנטל "פאבוקסיל". קצין צה"ל דניאל עוקב שנטל בעקבות טיפול של פסיכיאטר תרופה אנטי דיכאונית מאותה משפחה, רצח ופצע תיירים טרמפיסטים במכוניתו. אדיר עוזר בן 24 שרצח בסכין מטבח את הטבח של מסעדת ממה מיה, אדיר עוזר, היה בטיפול פסיכיאטרי תרופתי.
לפני שנה שלחתי שאילתא לשר התחבורה שאול מופז ובה תהיתי, האם במקרי תאונות דרכים קשות, נבדקת האפשרות שהנהגים נוטלים תרופות או חדלו לקחתן? שאלה טובה לא? מופז בחר שלא להגיב.
מיליון איש בישראל צורכים תרופות פסיכיאטריות. נוגדי דיכאון הן התרופות הפסיכיאטרית הפופולרית ביותר. לא המשטרה ולא משרד התחבורה - אינם בודקים כמה מתוכם בעלי רישיון נהיגה. כמה מהם מעורבים במקרי אלימות קשה? האם לא הגיעה העת לבדוק את הדברים החמורים הללו?
הקשר המושחת בין הון ושלטון, לא פסח גם על מרחב הבריאות הציבורית. חייבים לבדוק מה קורה כאן.

הכותבת היא משפטנית, פעילת זכויות אדם בישראל.
תאריך:  14/09/2008   |   עודכן:  14/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
בשקט ובאין רואים - ללא סיביר, מחנות ריכוז או כיתות יורים - גזלה מאיתנו התקשורת את היכולת לגבש דעות עצמאיות, גנבה מאיתנו את הדעת. וגניבת דעת היא החמורה שבגניבות, מפני שללא דעת - אין דעה. וזו הסיבה, מדוע כיניתי את התקשורת הישראלית העוינת בשפתו של ג'ורג' אורוול: "משטרת המחשבה"
אביתר בן-צדף
תם עידן אולמרט ותם עידן קדימה    האם בכתה אי-כבוד השרה המהוללה כיוון שאחרי הבחירות תצטרך למצוא לעצמה מקום עבודה חדש, תודה לאל?
אלון מרום
יועצה הראשי של המתמודדת על ראשות הממשלה, הפרסומאי ראובן אדלר מצוי בניגוד עניינים חמור: מצד אחד הוא מחזר אחר כלי התקשורת לקידומה של לבני, מצד שני הם מחזרים אחריו שיפרסם תקציבי הענק אצלם
י. גיל
הערבויות שהובטחו בעת חתימת החוזה ולא ניתנו    הפקדות צ'קים שבוצעו שלא כחוק    על הקריסה הפתאומית שהשאירה את הרוכשים עם מסמכים בלי ערך ועל תפקידם של הבנקים בישראל בקריסת חפציבה והותרת מאות רוכשים ללא בית
עו"ד שמחה ניר
אין כל הבדל בין הליכי-משמעת המושתים על עורכי דין על-רקע "כבוד המקצוע" לבין "רצח על-רקע כבוד המשפחה"    כבוד המקצוע, ככבוד המשפחה, נבחן בעיני המסתכלים עליו "מבחוץ", ולא בעיני אלה הרואים אותו בעיני ה"משפחה" פנימה    יש מקרים בהם כבוד המקצוע מחייב לפגוע בכבוד המקצוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il