X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כהונתה של לבני, בנסיבות שנוצרו, בתפקיד ראש ממשלה, בטרם זכתה בבחירות, תמיט קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אפילו אין בכהונתה פגם חוקי
▪  ▪  ▪
לבני. אין לה סמכות מוסרית

עיתון הארץ, שהכריז על גיוס כללי של כותביו לטובת השרה לבני, קודם לבחירות המקדימות, חגג את ניצחונה ואין לבוא אליו בטענות על כך. כדרכו בקודש לא נמנע העיתון לחלק עצת חינם למפסיד וכך נכתב במאמר המערכת שנועד לסלול את הדרך לשרה להרכיב ממשלה, לעמוד בראשה וליהנות מכל הלגיטימיות הנדרשת לצורך התפקיד:
"אם יש רגע אחד שבו אדם קונה או מאבד את עולמו, הרי זה כאשר הוא מפסיד בכבוד בבחירות. מופז עשה זאת כשמיהר לקבל את התוצאה שנקבעה, אף שהיה יכול לטעון כי השופט דן ארבל לא היה צריך להאריך בחצי שעה את זמן ההצבעה, שהסוקרים יצרו מציאות מעוותת שלא סייעה לו, שהתקשורת הייתה ברובה לטובת לבני, ועוד טענות שיש בהן עניין. משהחליט מופז לא לערער בבית המשפט על חוקיות התוצאות, ולקח "פסק זמן" כדי לשקול את צעדיו, ראוי שיבקש ממקורביו, מפרשניו, ובעיקר מיועצי התקשורת שלו, לחדול מהשמעת השגות המערערות על הלגיטימיות של הבחירה בלבני."
אכן עצה טובה ו"בלתי משוחדת" יעץ הארץ למופז, אולם אנו שאיננו נמנים כלל עם חסידיו ומקורביו של מופז, פטורים ממנה. לנו מותר להציג שאלות נוקבות ביחס להליך בחירה תמוה וכנראה לקוי מיסודו, שמכוחו נבחרה לבני לעמדה ממנה תוכל להיבחר לראשות הממשלה. לנו מותר להציג שאלה עד כמה מועמדת שכך נבחרה לתפקיד, על-רקע עברה הבעייתי של מפלגתה, היא אכן מועמדת לגיטימית מבחינה מוסרית לתפקיד ראש הממשלה.
לעיתון הארץ אין לבטים "בשיטה הפרלמנטרית הנהוגה כאן, למי שזוכה באמון רוב הכנסת יש מנדט מלא לקבל החלטות ולהנהיג. הדיבורים על כך שמעט מדי אנשים קבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא הם דברי הבל. הכנסת, המייצגת את העם, היא הקובעת מתי ייערכו בחירות."
צר לי מאוד, מערכת עיתון הארץ הנכבדה והצבועה - בשיטה הפרלמנטרית הנהוגה כאן גם אין להדיח ראש ממשלה מכהן כל עוד לא הורשע בעבירה שיש עמה קלון וגם אז הסמכות לעשות זאת היא של הכנסת. לעיתון הארץ ול"פרשנו המשפטי" ד"ר זאב סגל, הדבר לא הפריע לטעון בכל תוקף שראש ממשלה המצוי בחקירה ואפילו טרם הוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום, מנוע מוסרית מלכהן בפועל בתפקידו והוא בעצם במצב של "נבצרות זמנית".
נאמנים לדרכו של הארץ לא נימנע אנחנו, שאיננו נמנים עם מחנה מופז, לטעון שללבני אין כל סמכות מוסרית לכהן כראש ממשלה ובנסיבות שנוצרו בחירות הן האלטרנטיבה היחידה. כהונתה של לבני, בנסיבות שנוצרו, בתפקיד ראש ממשלה, בטרם זכתה בבחירות, תמיט קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אפילו אין בכהונתה פגם חוקי. לבני מצויה ללא ספק כיום במצב של נבצרות זמנית מוסרית לכהן כראש ממשלה, אלא אם תזכה באמון הבוחר בבחירות שיש לקוות כי יתנהלו בדרך אחרת.
תרגילים מפוקפקים
מכאן לבחירות המפוקפקות בקדימה. מקורות שונים פרסמו כי השופט ארבל האריך את שעת ההצבעה בגלל אחוז ההצבעה הנמוך ובניגוד לגרסתו ההחלטה נעשתה בניגוד לעמדתו של מופז. לאחר מעשה הוא טען שמופז הוא שביקש להאריך את משך ההצבעה, טענה שמופז מכחיש נמרצות. אם כך אירע הדבר, מה שהתרחש הוא מעבר לחשדותי הראשוניים.
אכן גם הארץ מודה במפורש, כפי שצוטט לעיל, כי בטענות שהושמעו יש ממש. זו הסיבה שיש לחקור את מה שהתרחש בבחירות אלו ואת הטענות ביחס לתקינותן, ללא קשר לשאלה אם מופז, או מי ממקורביו, דורשים חקירה כזו. תקינות הליכי בחירה הקובעים בפועל מי יהיה ראש ממשלת ישראל, אינם זכות פרטית של המועמדים בבחירות, אלא הם מהווים סוגיה בעלת חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה.
מעניין להזכיר כי נשיא ארצות הברית לשעבר, שהיה קודם לכן גם מחשובי הסנטורים בסנט ארצות הברית, לינדון ג'ונסון, ניצח בבחירות לסנט ב-1948 הודות לכמה וכמה תרגילים מפוקפקים. המשך הצלחותיו הפוליטיות [עד להסתבכות במלחמת וייטנאם] לא יכלו להעלים פרט אפל זה מהביוגרפיה שלו והכתם נותר. מוטב לה ללבני שלא תזכה בכהונת ראש הממשלה בשיטות כה מפוקפקות ותיזום בעצמה הקדמת הבחירות.

תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות עכשיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מופז נוכל מושחת.....
מומחה המאה  |  21/09/08 13:55
2
אמממה
כמו שאומרים  |  21/09/08 17:20
3
הצטיידות
קרטופל  |  21/09/08 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
כרגיל, היא השיגה את מבוקשה - קידום אג'נדת "רק לא נתניהו" ע"י המלכת לבני על פני מופז. מיד אח"כ התפנתה התקשורת למה שהיא מומחית בו: מיחזור הטינופת שהיא משאירה אחריה לזהב של רייטינג: הרימה את מופז מגל האשפה שלתוכו רמסה אותו ברגליה עד שלשום בלילה
גילה אדלר
האם אתה כמנהל יכול להפחית את המתח בקרב העובדים על-ידי שינוי המזון במקום העבודה? האם יש קשר בין תזונה לבין הפחתת המתח בעבודה, והאם תזונה בריאה יכולה להגביר את היעילות בעבודה?
עו"ד יוסף שטח
מה שיקרה מעתה יותר ויותר, שהתקשורת תאבד לגמרי מאמינותה והציבור יפסיק כליל להאמין לה - לעובדות שמביאה וכל שכן להערכות. זה חבל מאוד כי יש תפקיד חשוב לתקשורת בחברה ובמדינה
ד"ר צ'לו רוזנברג
העיתונאים חטאו לעבודתם משום שהם נמנעו או קיבלו על עצמם את כללי המשחק שהכתיבו התדמיתנים. הם לא שאלו שאלות קשות, לא חקרו שתי וערב את המועמדים, לא עסקו בגילוי נאות של מה שידוע להם. פשוט הם עסקו, ברובם המכריע בתעמולה לטובת מי מן המועמדים
ד"ר דן מנור
הקבוצה שעליה ידובר כאן בנויה מאלה המנסים להתחזות לאינטלקטואלים, ביניהם כמה בדרנים וְזַמָּרֵי האופנה שהשכלתם רדודה, במיוחד בכל הנוגע לתולדות עם ישראל וליצירתו הרוחנית שהם אבן הפינה של הציונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il