X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טויוטה אוריס הייבריד קורצת לקהל האירופאי, אבל לא מתעלמת לחלוטין משורשיה
▪  ▪  ▪
טויוטה אוריס היברידית [צילום: יח"צ]

גם ביצרניות הרכב הממוחשבות והמחושבות של ימינו, עדיין יש משקל לא מבוטל לאישיותו של העומד בראש הפירמידה. דוגמה טובה הוא אקיו טויודה, נכדו של מייסד טויוטה, שהתמנה למשרת יו"ר טויוטה בנובמבר 2009. אקיו שונה מאד מהביורוקרטים שקדמו לו, ומאז נכנס לתפקידו הוא הוביל שינוי דרמטי באופי של החברה, שנחשבת לאחת השמרניות בתעשיית הרכב.
את פירות השינוי אפשר לראות בקלות אם מציבים את האוריס החדשה ליד האוריס הישנה. בעוד שעיצובה האנונימי של המכונית היוצאת הוא סמל לשמרנות יפנית, המכונית החדשה נראית כאילו הגיעה זה עתה מהסטודיו האיטלקי של אלפא רומיאו. היא מציגה חרטום מוחצן עם פנסים רוחביים וסמל גדול במרכזם, פרופיל מחודד, פרופורציות רחבות וזנב שלא היה מבייש איזו אלפא ג'ולייטה.
בקיצור, זו מכונית מיינסטרים יפנית שנראית צעירה, מושכת ונמרצת יותר מרוב מתחרותיה האירופאיות. תא הנוסעים כבר מחזיר אותנו ליפן המסורתית עם עיצוב נקי ושמרני והנדסת אנוש קלה ללימוד, למרות תחכומו של הדגם ההיברידי. למכונית יש מסך מגע גדול עם תצוגה גרפית של זרימת הכוח מהסוללה לגלגלים ומוט הילוכים קצרצר. אבל בסך הכול גם לקוחות בגיל הזהב - שמהווים חלק חשוב בשוק המכוניות ההיברידיות בישראל - ירגישו בנוח מאחורי ההגה.
יחידת ההנעה ההיברידית של האוריס דומה מאד לזו של הפריוס והיא כוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה שמייצרים יחדיו הספק של 136 כ"ס. הביצועים משפחתיים בהחלט - תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בכ-10 שניות - וברוב מצבי הנהיגה הרגילים התחושה היא של כוח זמין ומתורבת. על הכביש המהיר המכונית מצטיינת וב-120 קמ"ש היא ממש גולשת בחרישיות. כבישים תלולים כבר דוחקים את המנוע לטריטוריה קולנית למדי.
צריכת הדלק הייתה ועודנה המוטיבציה העיקרית לרכישת מכוניות היברידיות בישראל והיא מציגה נתון מוצהר של יותר מ-20 קילומטר לליטר. אם אתה גר באזור מישורי ולא אצה לך הדרך (גיל הזהב כבר אמרנו?) יש סיכוי שתצליח להגיע לנתון דומה. אם אתה נהג ליסינג קשה-יום, שרומס את דוושת התאוצה בסופו של יום מפרך מאחורי המחשב, סביר להניח שלא תשיג הרבה יותר מ-12-14 קילומטר לליטר.
האוריס היא מכונית שתוכננה באירופה עבור נהגים אירופאים, והשלדה שלה ממחישה זאת היטב. היא מנטרלת את כל תחלואי האספלט בצורה בוגרת ומיומנת והיא אפילו נעימה לנהיגה נמרצת תודות להגה מאוזן ולמתלים מכוילים היטב.
למרות הטבת המס הנדיבה, התענוג לא זול. מחיר של 140 אלף שקל הוא רף מאתגר בן מבחינת רכישה והן מבחינת שווי שימוש. מנגד, היא עדיין זולה ב-18 אלף שקל מהפריוס ההיברידית, שלא מציעה הרבה יותר מבחינת שימושיות. כך או כך, המחיר כנראה לא מרתיע את הלקוחות וכמעט כל יחידה שתגיע לארץ בחודשים הקרובים כבר מוזמנת

תאריך:  31/03/2013   |   עודכן:  31/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלפא רומיאו / alfaromeo
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טויוטה אוריס היברידית: 140 אלף ש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחיר מטורף עבור מכונית קטנטנה ל"ת
אברבנאל  |  1/04/13 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפסידה אשתקד 199 מיליון שקל - בגלל הפסדים של 214 מיליון שקל ב-NSI    הבנקים באירופה נתנו לחברה "מרווח נשימה" של שבוע    חבס העבירה 4.5 מיליון שקל על חשבון ההשקעה ב-NSI, אך מה יהיה בעתיד?
לילך ויסמן
יו"ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני התייחס היום לתחילת הזרמת הגז הטבעי ממאגר "תמר"    גפני אמר כי בזכותו ובזכות שר האוצר דאז יובל שטייניץ, תקבל המדינה מאות מיליארדי שקלים מתגליות הגז
איציק וולף
תערוכה חדשה במוזיאון היהודי בברלין מעוררת מחלוקת קשה בקרב הקהילה היהודית    המוזיאון הציב יהודי בתוך תא זכוכית על-מנת שישיב לשאלות המבקרים במוזיאון    חברים בקהילה היהודית: שייתנו ליהודי בננה וזהו
יפעת גדות
שופט סירב לאשר גירושים לגבר הטרנסג'נדרי שהביא ילדים לעולם    הסיבה - אין הוכחה כי מדובר בגבר
איציק וולף
למרות ההערכות שההסלמה הרטורית לא תביא לעימות צבאי, מתייחס הממשל האמריקני ברצינות להכרזת המלחמה של קוריאה הצפונית על קוריאה הדרומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il