X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קובי ברדה דוקטור להיסטוריה פוליטית אמריקנית. גאוסטרטגיה. מנחה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
תלמידים מתיכון אפרידר, אשקלון, מצאו במסגרת עבודת האקטופ לבגרות שריכוז חומצת הסוללות משפיע באופן משמעותי על התפתחות זרעי החיטה
▪  ▪  ▪
ניסוי במעבדה [מלרז]

דליפה מסוללות משפיעה על הנביטה  [מלרז]
העבודה הוגשה ע"י תלמידי תיכון אפרידר, אשקלון במסגרת פרויקט "חוקרים סביבה" של משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה, עמותת מלר"ז ומכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה ,מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ועמותת מלר"ז משתפים פעולה בפרויקט "חוקרים סביבה", המיועד לתלמידי מגמות מדעי הסביבה זו השנה השנייה ברציפות.
במסגרת הפרויקט מוזמנים תלמידי מדעי הסביבה, העוסקים בעבודות האקוטופ להגיש את עבודותיהם לשיפוט. אקוטופ הוא מיני מחקר שמטרתו לאפשר לתלמידים להתנסות ביישום עקרונות במדעי הסביבה, באמצעות עבודה מעשית בשטח. העבודה כוללת קריאה, תצפיות, ניסויי מעבדה, סקרים ו/או ראיונות. עבודת המחקר, שנעשית בסיוע מנחה (מורה או חוקר), מתמקדת באחד מתוך מכלול נושאים העוסקים ביחסים בין האדם לסביבה. העבודה שוות ערך ליחידת לימוד אחת (כ-90 שעות לימוד) ומהווה % 20 מציון הבגרות במדעי הסביבה ברמה של 5 יחידות לימוד.
בתיכון אפרידר אשקלון בחרו התלמידים עדן שמואל, אנסטסיה קוזמין ויובל אלבז בהנחיית המורה שרית עופרי לבצע בדיקה של השפעת חומצות הסוללות על נביטת וגדילת החיטה.
שאלת המחקר בעבודתם של התלמידים היא מהי השפעת ריכוזי חומצת הסוללות על האורך הממוצע של הנצרון? ומהי השפעת ריכוזי חומצת הסוללות על אחוז נביטת זרעי החיטה?
במהלך העבודה נבדקו המשתנה הבלתי תלוי שהיה ריכוז חומצת הסוללות בקרקע, השינוי שייעשה בריכוזם של חומצת הסוללה באמצעות מס' דקירות שונות בסוללות המוטמנות באדמה בה ישתלו השתילים. בעוד שהמשתנה התלוי בניסוי היה התארכות הניצרון ואחוז הנביטה.
בתוצאות המחקר נמצא כי ריכוז חומצת הסוללות משפיעה באופן משמעותי על התפתחות זרעי החיטה, ומכך ניתן להסיק אולי, שחומצת הסוללות משפיעה גם על צמחים אחרים, ובכך גורמת נזק משמעותי ואולי בלתי הפיך למערכת האקולוגית.
יו"ר וועדת השיפוט משמשת סגנית המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה, ד"ר ארנה ברגרזון: "פרויקט "חוקרים סביבה" הוא פרויקט שמתקיים זו השנה השנייה בשיתוף משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה, מכון דוידסון לחינוך מדעי-ומלר"ז.
בפרויקט זה כיתות י"ב מהמגמה למדעי הסביבה מכל הארץ, נדרשים להכין עבודת חקר מדעית בתחומי הסביבה. התלמידים שעבודותיהם עולות לגמר נדרשים להציג אותן בכנס מיוחד ואף מול צוות שופטים. שלוש העבודות המצטיינות מזכות את התלמידים בתעודת הצטיינות ובפרס כספי.
מטרת הפרויקט היא להגדיל את מודעות התלמידים לנושאים סביבתיים, להקנות להם כלים לעבודת חקר מעשית וזאת בליווי מדעי של מורה או מנחה מהאקדמיה. את הפרויקט שהתקיים בשנה שעברה בפעם הראשונה ניתן להגדיר מוצלח מעל לציפיות. לאור ההצלחה, הורחב הפרויקט ויכלול השנה גם תחרות "חוקרים סביבה בעין המצלמה".
לשכת המדענית הראשית בשיתוף משרד החינוך מובילה כבר כשני עשורים את המחקר המדעי לנוער, "פרס השר להגנת הסביבה ושר החינוך" לעבודות חקר מצטיינות.
פרויקט "חוקרים סביבה" הוא נדבך נוסף בהגברת המודעות לחשיבות המחקר המדעי-סביבתי. המשרד רואה חשיבות בהמשכיות הפרויקט ובהעצמתו."
חיליק רוזנבלום, יו"ר מלר"ז: זו השנה השנייה בה מלר"ז לקחה על עצמה יחד עם משרד החינוך המשרד להגנת הסביבה ומכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע לקדם את ביצוע הכנת המחקרים בתחום הסביבה בבתי ספר תיכונים ורמת העבודות וכמותן תוצאות התלמידים מרגשות את כולנו. אין לנו כלל ספק כי הנחלת הידע הסביבתי לבני הנוער מעשויה לשפר את הגברת המודעות של בני הנוער לסביבה ואלי אף לשפר איכות חיי כולנו וההוכחות ליעילותן המעשית הוכחה בניסוי זה.
מלר"ז שיזמה את הפרויקט מתכוונת לקדם תחרויות והשתלמויות מורים וגננות בשיתוף צוות חוקרים סביבה במכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
ד"ר אירית שדה, מפמ"ר מדעי הסביבה: " מדעי הסביבה הוא מקצוע המתבסס על מיומנויות חקר. לאור ההצלחה של הפרויקט חוקרים סביבה בשנה שעברה, החלטנו להעמיק את העיסוק בחקר ולאתגר את התלמידים והמורים בתחרות "חוקרים סביבה". בנוסף לביצוע חקר וכתיבת עבודה, התלמידים התנסו ביצירת כרזה מדעית ובהצגת החקר בפני מדענים ועמיתים, בדומה למדענים בכנסים מדעיים. התלמידים עמדו במשימות בצורה מרשימה."
ד"ר מירי קסנר, ראש יחידת התמד"ע (התפתחות מקצועית למורי מדע) במכון דוידסון לחינוך מדעי: יש בפרויקט מסוג זה העצמה של תלמידים ומורים, יצירת שיח בין בתי ספר ולמידה הדדית. ככל שישתתפו יותר בתי ספר, מורים ותלמידים לימודי המדע והחקר המדעי יקבלו חיזוק משמעותי וכך נצא כולנו נשכרים.

מלר"ז - "המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל" היא העמותה הסביבתית הראשונה בישראל. העמותה הוקמה לפני 50 שנה במטרה לקדם הנושאים הבעייתיים של איכות החיים והסביבה, וביניהם רעש, זיהום אוויר, קרינה, זיהום ממפעלים ועוד.
תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמצא קשר בין חומצה מסוללות לנביטת חיטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבירם גבעוני
הוועידה תתקיים במעמד שר האוצר, יאיר לפיד, ותכנס את בכירי מערכת הבנקאות, גופי הרגולציה ושחקנים נוספים בשוק ההון כדי לדון בנושאים הבוערים על סדר היום
עדי וילדר
יעל ניסקי
עובדים ועובדות מחברת CSR ישראל השתתפו בסוף השבוע במרוץ השליחים 'הר לעמק' שנמשך 24 שעות רצופות
יניב כהן
יניב כהן
בעקבות קמפיין ה-BSA: חברת סופטסייל פתחה קו חם בו יכולים בעלי עסקים ומשתמשים פרטיים לבדוק ולהסדיר רשיונות תוכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il