X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נושא כלים: משלבים את ג'ימייל, לוח השנה והרסס של גוגל בעמוד אחד, שירות ישראלי חדש להצגת מסמכים תמונות ומצגות מרחוק וגם: מילון לשפה הפרטית שחברים ממציאים
▪  ▪  ▪
גוגל

אותו הגוגל, אותו הג'ימייל - רק על גבי עמוד אחד
קשה להתרגל לשינויים. קשה עוד יותר לוותר על משהו טוב ויפה שליווה אותך חודשים ארוכים ביעילות ובנאמנות. השבוע נאלצתי להסיר את Better Gmail2 [קישור] מרשימת התוספים שלי, לאחר שגיליתי כי הוא אינו יכול לדור בכפיפה אחת עם שדרוג אחר לתיבה שעשוי להיות הרבה יותר יעיל בעבורי.
השדרוג הזה מבצע פעולה פשוטה: הוא מציג בעמוד אחד שלושה שירותים של גוגל - קורא ה-RSS גוגל-רידר, לוח השנה גוגל קלנדר ותיבת המייל ג'ימייל. כך, במקום לעבוד עם שלושה חלונות או טאבים נפרדים מקבלים את המייל ומתחתיו את לוח השנה וקורא ה-RSS. בעיקרון, אמור השדרוג להציג גם את קורא קבוצות הדיון של גוגל ואת Google Notebook, אך מבדיקה שערכתי לא נראה כי הוא הצליח לשלב גם אותם בעמוד.
כיצד השדרוג עובד? ראשית יש להתקין את גריזמאנקי [קישור] - תוכנה שעל גבה מתקינים סקריפטים אשר משנים באופן מקומי, במחשב שלכם בלבד, את הדרך שבה אתרים מוצגים. לאחר מכן יש להתקין את הסקריפטים שמשנים את התצוגה של השירותים של גוגל.
להלן קישורים להורדות הסקריפטים. הסקריפט הראשון מאחד כמה שירותים של גוגל [קישור], והשניים שאחריו מאפשרים צירוף נפרד של הקלנדר [קישור] או הרידר [קישור]. לבסוף, תוכלו להתקין סקריפט שחותך משניהם את החלק העליון (השורה שבה מופיעים לינקים לשירותי גוגל השונים) כדי לחסוך מקום [קישור].

להראות לחבר'ה

נניח שברצונכם להציג לכמה מחבריכם בעת ובעונה אחת קובץ טקסט, תמונה או מצגת. האפשרות הפשוטה היא לשלוח להם את הקובץ במייל או במסנג'ר. אם רוצים לעבוד במשותף על קובץ, כך שכל אחד יתרום את חלקו לעריכה, אפשר להשתמש בשירותים מקוונים כמו גוגל דוקס, המאפשרים לכמה משתמשים לערוך מסמך בצוותא. ואולם שתי האופציות שלעיל אינן מאפשרות להציג לכמה גולשים בעת ובעונה אחת פעולות שונות שאנו מבצעים על גבי המסמך בעת שהן מבוצעות.
נניח שאני צלם וברצוני לא רק להראות את התמונה, אלא גם להיות מסוגל להצביע על חלקים שונים שלה, לסמן ולהעיר הערות. מהן האפשרויות העומדות בפני?
שירות מקוון חדש, [קישור], מאפשר להעלות לרשת כמעט כל סוג של קובץ בקלות ובמהירות, ללא צורך בהרשמה, ולהציג אותו לעד עשרה אנשים במקביל. אומנם לא תוכלו לערוך קבצי טקסט במשותף, אבל כן תוכלו לשוחח באמצעות צ'ט, לשרטט קווים, להדגיש או למחוק. תוכלו גם להוסיף תיבות טקסט בכל מקום שתחפצו על גבי הקובץ.
למרבה הצער, כאשר מדובר בקבצי טקסט לא ניתן להוסיף או למחוק טקסט כאילו מדובר במעבד תמלילים, אלא רק לקשקש עליהם כאילו היה מדובר בתמונה. חיסרון נוסף הוא שאת הקובץ עם כל התוספות ניתן לשמור אך ורק בפורמט PDF.
כיצד זה עובד? מעלים לאתר קובץ מהמחשב האישי, ובסיום תהליך ההעלאה לוחצים על "החל". בשלב זה מופיע חלון שבו כמה אפשרויות לשיתוף הקובץ עם עמיתיכם. תוכלו לשלוח להם במייל לינק ישיר לקובץ או לספק להם קוד שאותו יש להקליד באתר showdocument כדי לקבל גישה לקובץ. כעת אפשר להתחיל לעבוד.
השירות מהיר מאוד, פשוט ואינטואיטיבי לתפעול. בבדיקה שערכנו במערכת הוא התמודד היטב עם שינויים שבוצעו בקובץ על-ידי שני עורכים במקביל - וכל צד ראה היטב וללא שיהוי את הקשקושים שביצע האחר על גבי המסך. השירות ישראלי וכולל ממשק בעברית, אנגלית או רוסית.

מילון אנגלי-אנגלי אלטרנטיבי

אחד הדברים השנואים עלי הוא לצפות בסרטים או סדרות באנגלית ללא תרגום. על השנאה הזאת גברה בקלות אהבתי לסדרה הסופרנוס, שבפרקים רבים ממנה צפיתי ללא תרגום ואף ללא כתוביות באנגלית. אבל הייתה בעיה: חוץ מהמבטא, הסדרה הייתה רצופה במילות סלנג שכמעט לא היה סיכוי שאצליח להבין. ושום סיכוי למצוא בכל מילון רשמי.
תודה לאל ולאינטרנט, האתר [קישור] מעולם לא איכזב אותי כשחיפשתי פירוש למילת סלנג או כל מילה מוזרה מתת-תרבות כלשהי. היפה באתר, שהושק ב-1999, הוא שכל גולש יכול להוסיף פירוש משלו. התוצאה היא שפירוש אחד משלים את משנהו לכלל הבנה של מנעד השימושים ורבדי המשמעויות השונים בשל המילים.
אבל עם הכבוד לתרבות פופולרית ותרבות רחוב - מה עם כל המילים המומצאות, הפרטיות? המלים שאדם משתמש בהן בינו לבין עצמו או שמובנות רק לו ולאשתו, או לו ולחבר'ה מהתיכון או מהעבודה? האתר [קישור] מציע בדיוק את מה שמציע המילון האורבני, אבל מותאם לסוג כזה של שפה מומצאת. שיטקום זה סיטקום עם קולות צחוק מוקלטים. קרמו זה מוסיקת אמו נוצרית, וניקוטיני זה משקה שנעשה בו שימוש קודם כמאפרה. עכשיו רק חסר שמישהו ירים את הכפפה ויצור מקבילה בעברית.

תאריך:  02/11/2008   |   עודכן:  02/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מדוע התקפל ערוץ 2 לנוכח הביקורת הציבורית על שידור הקלטות של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין?; ועל ההבדל בין קונספירציות לשאלות חזקות
שלמה טל
המשבר הפיננסי לו אנו עדים עתה אינו תוצאה של כשל פיננסי בלבד. המשבר הפיננסי הינו סימפטום של משבר חברתי עמוק, כאשר המנהיגים במדינות המערב חסרים את האומץ והיושרה להכיר בסיבות האמיתיות של המשבר, ולכן גם המהלכים המוצעים על ידם לא יביאו מרפא לכלכלה במדינות המערב
ישי פרימן
אחרי שנזרק מהישיבה הליטאית משום שלמד תניא בסתר, עבר הרב יחזקאל סופר ללמוד בכפר חב"ד והפך להיות אחד מגדולי רבני חב"ד כיום. בדרך הוא לימד אלפי תלמידים מהי יהדות וגם שימש שנים רבות רב הקמפוס בבן-גוריון. בשיחה עם "המשפיע" מספר הרב סופר על החיסרון בעבודת ה' כאשר לא שואלים שאלות על הרבי ועל ארץ ישראל, על המחלוקות בין חב"ד לסאטמר באשר למדינה, על הרב קוק וגם על הפתיחות שקיימת בישיבות ההסדר וחסרה בחב"ד
עדנה כהן קדוש
כנסת ישראל אינה ממלאת את תפקידה כראוי, ולמעשה זהו מוסד, שכוחו ויכולותיו אינם משמעותיים, ומהווה יותר כמושב לצים. בכדי לבנות חברה יציבה, טובה ומועילה יותר - יש להאציל סמכויות חקיקה לעיריות ולרשויות מקומיות. רפורמה בשלטון?
עו"ד דב אבן-אור
מספר הבהרות ליועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לכנסת ה-18
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il