X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אורנשטיין טרם הכריע

רם כספי: עשינו מעל ומעבר

דיון על גורל השליטה באי.די.בי בביהמ"ש השופט אורנשטיין: "אולי עדיף להמתין עם מכירת הנכסים?"; עו"ד ברטוב: "להמשיך עם מכירת כלל ביטוח" בנה"פ מאיים: "שינוי שליטה גורר פירעון מיידי של אשראי שניתן"
▪  ▪  ▪
כספי. נגיש הצעה משופרת להסדר חוב [צילום: פלאש 90]
דיון מכריע לשליטה באי.די.בי. [צילום: איל יצהר, באדיבות גלובס]

בביהמ"ש המחוזי בת"א מתנהל היום (א') הדיון הגורלי על עתיד השליטה בקבוצת אי.די.בי, לאחר שנוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי הודיעו כי הצליחו להשיג 520 מיליון שקל, בעוד השופט איתן אורנשטיין דרש מהם להעמיד 500 מ' ש' כדי להימנע מהעברת השליטה לידי מחזיקי האג"ח.
אורנשטיין שאל בפתח הדיון מה התנאים ומשך הזמן לאישורים שצריכה אמבלייז להעברת הכסף לאי.די.בי, ונענה ע"י עו"ד ישראל שמעונוב (המייצג את גרנובסקי) כי "יש לנו יפויי כוח להצביע בעד העסקה להשקעה באי.די.בי; יש מעל 40% מזכויות ההצבעה על כך ואנחנו שואפים להגיע ל50%. כידוע, לרוב לא כל בעלי המניות מגיעים". שמעונוב הוסיף כי כינוס אסיפת בעלי מניות אמבלייז בלונדון לצורך אישור המהלך כמוהו כ"רישום החברה מחדש".
עו"ד רם כספי, המייצג את אי.די.בי, ציין כי "עשינו מעל מעבר לקיים כל אות ומילה, לרבות לעבוד במקביל על המכירה של כלל ביטוח. לפי המתווה של אלשטיין אין יותר אי.די.בי אחזקות; אלא שמדובר על חברה שנסחרת בבורסה. נגיש הצעה משופרת להסדר חוב. ההצעה של החברה צריכה להיות היחידה שעומדת להצבעת המחזיקים. החברה לא צריכה לעמוד בתחרות עם הצעה אחרת". אורנשטיין התערב ואמר לו כי "עוד אין לכם הסכם וזה גם תלוי באסיפה של אמבלייז שתאשר. אנחנו עוד לא שם. אתם צריכים הארכה".
"אומרים לנו שתהיה הצעה משופרת מצד החברה - אז שיגישו לנאמנים", אמר עו"ד ויסמן המייצג את מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות. "אין לנו זמן. החברה נמצאת כבר שנה באותו מצב". אורנשטיין ענה לו כי "יש לכם 500 מיליון שקל אצל שמעונוב ומנגד 75 מיליון דולר (כ-410 מיליון שקל) מאלשטיין". ויסמן הגיב כי "ההיגיון הוא שנאמן שימונה ע"י ביהמ"ש לחברה יקבל הצעות, אבל צריך להתקדם".
אורנשטיין ציין בפני ויסמן כי גם ההסכם עם אלשטיין התבשל רק בשבועות האחרונים, ונענה כי "הכיוון שהולכים אליו הוא מבנה החלוקה. אם לחברה יש הצעה, שתציע לנאמן שימונה ע"י ביהמ"ש לחברה". אורנשטיין השיב בשאלה: "למה צריך נאמן? שהמחזיקים יחליטו. היום יש על הפרק הצעה שנייה - אתה רוצה שנתעלם ממנה? אני מבין את מצוקת הזמנים, אבל יש תקנות וסדר ומי שצריך לפיהם לקבוע הם המחזיקים ולא נאמן".
בנק הפועלים מאיים
עו"ד גיא גיסין, המייצג את מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח, אמר כי "בשתי ההצעות שהועלו, הן של גרנובסקי והן של אלשטיין, ברור לנו שיוזרם כסף לפתוח כך שהיא תשרוד את שנת 2014. בהתאם אנו מבקשים ש-75% מהכספים שהופקדו אצל הנאמן ו-75% מהתשלומים שחייבת החברה לנושי פתוח והופקדו אצל עו"ד חגי אולמן, ילכו לנושי אי.די.בי פתוח".
אורנשטיין אמר כי הזרמת הון חיצוני עדיפה על מכירת נכסים ושאל: "אולי עדיף להמתין עם מכירת הנכסים?". עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את אי.די.בי פתוח, ענה כי "עדיף להמשיך עם מכירת כלל ביטוח. היא הייתה נעשית ללא כל קשר לגיוס הון ואנחנו מבקשים לאשר את מכירת כלל ביטוח".
עו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח, אמר כי "ההסכם והתנאים חייבים להיות ברורים מבחינת הסכם ההשקעה עם גרונובסקי וזאת מאחר שאין תשלומים לנושי פתוח".
בשלב זה ביקש מחזיק אג"ח פרטי בשם עו"ד ויסולי להגיב לדברים - אך אורנשטיין אמר לו: "אני לא יכול לתת לכל אחד לדבר פה אחרת לא נגמור את הדיון הזה לעולם, אתה רשאי להגיש בקשה בכתב".
עו"ד פיני רובין, המייצג את בנק הפועלים, הוסיף כי "אני מסופק מאוד לגבי ביצוע קפיצת הנחשול של חלוקת ההסדר של המתווה בעין ללא הליך פירוק, שעשוי להביא לכדי פירוק של נכסי הקבוצה". הוא איים כי "החלוקה בעין של נושי אי.די.בי אחזקות יוצרת עבורנו כנושי אי.די.בי פתוח בעיה. שינוי שליטה גורר אחריו פירעון מיידי של אשראי שניתן; זה לא בלתי אפשרי שהבנקים ינצלו זכות זו".
אורנשטיין שאל את רובין מה ירוויחו הבנקים אם יעמידו את החוב כלפיהם לפירעון מיידי, ונענה כי "זה יעמיד את החברה בחוסר סולבנטיות מיידי ואז לבטח יקחו את החברה לפירוק. בנסיבות הקיימות, כאשר איו שיפור במאזן הנכסי של החברה, יש חשש שאי.די.בי פתוח לא תשרוד. שחרור כספי ההקפאה ע"י ביהמ"ש במקרה זה יהיה מגוחך".
להשגיח על כלל ביטוח
בדיון ניתנה גם התייחסות למינוי משה טרי לנאמן כלל ביטוח, מינוי שעורר סערה בשבוע שעבר והוביל להתגשות בין אורנשטיין לממונה על הביטוח ושוק ההון עודד שריג. נציג רשות ני"ע בדיון אמר כי הנאמן "לא יעסוק בניהול החברה אלא במכירת המניות", ואורנשטיין עקץ: "והוא עובד בחינם? הרי מדובר על עוד הוצאות שיועמסו על החברה". נציג רשות ני"ע אמר כי "אם או בלי עסקה בכלל ביטוח, הנאמן נדרש ליציבות הטיפול בקבוצת כלל ביטוח", וכאשר אורנשטיין ציין כי הוא "צריך להחליט לגבי זה", ענה לו נציג הרשות: "לא נעים לי להגיד לאדוני אבל הנושא כבר הוחלט, יש נאמן".
איל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש, טען כי יש לתת הארכה להגשת הצעת ההסדר המשופרת של גרנובסקי: "צריך לתת אפשרות גם לגרנובסקי וגם לאחרים להגיש הצעות, יצא מזה רק טוב לכולם. לנושים יהיה מקסימום מזה. הנזק לנושים במידה של הארכה לא יהיה דרמטי. מינוי של נאמן לכלל ביטוח יקדם עסקה ואת הכנסת הכסף לחברה, שכן הנאמן מבודד את כלל ביטוח ואינו כרוך ב-8 חודשים של אישור רגולטורי כמו במקרה של עסקה שאינה עם נאמן מטעם הממונה על הביטוח".
בתום הדיון איחל אורנשטיין לנוכחים "שנה טובה" ויצא מהאולם. ככל הנראה הוא יקבל החלטה בהמשך היום.
520 מיליון שקל
רגע לפני הדיון המכריע בבית המשפט על גורל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי מעבירים כספים. דנקנר וגרנובסקי מתכוונים להפקיד ביומיים הקרובים 70 מיליון שקל בקופת בית המשפט ובמקביל מעבירים עוד 450 מ' ש' לחשבון נאמנות. הדיון היה צפוי להפתח ב-9 בבוקר אולם חלה דחייה של כחצי שעה בפתיחתו.
כזכור, בשבוע שעבר קצב השופט איתן אורנשטיין דד-ליין לדנקנר, לפיו הוא מתבקש להפקיד 500 מיליון שקל עד ה-25 באוגוסט או שהשליטה באי.די.בי תילקח ממנו ותועבר לידי מחזיקי האג"ח. דנקנר צירף אליו את המשקיע היהודי-אוקראיני גרנובסקי, שמתכנן להשתלט על אי.די.בי באמצעות השתלטות על אמבלייז וקופת המזומנים שלה.
מתווה העברת הכספים יתבצע באופן הבא: הבוקר, לפני תחילת הדיון בביהמ"ש, הפקידו דנקנר וגרנובסקי 50 מיליון שקל בקופת ביהמ"ש. מחר בשעות אחה"צ הם יפקידו 20 מיליון שקל נוספים. למעשה, לפי דיווח של אי.די.בי לבורסה, החברה כבר הוציאה צ'קים ביום ו' בשעה 13:54 בסך של 50 מ' ש', אולם כיוון שבנק הדואר היה כבר סגור לא ניתן לשלם את השוברים של ביהמ"ש. לפיכך, דנקנר וגרנובסקי העבירו צילומים של הצ'קים וישלמו את השוברים מחר בבוקר כאמור.
במקביל, דנקנר וגרנובסקי מעבירים 450 מיליון שקל לחשבון נאמנות עליו יופקד עו"ד ישראל שמעונוב, בא-כוחה של אמבלייז. לדברי שמעונוב, "בשני חשבונות נאמנות המתנהלים בבנק בישראל מופקד סך כולל העולה על 450 מיליון שקל".
בשבוע שעבר העניק אורנשטיין "אור ירוק" לקיום אסיפות מחזיקי האג"ח, כאשר נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות מסרה כי "רוב מכריע של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות הצביע על מתווה של לקיחת השליטה בחברה וחלוקת המניות לבעלי החוב". מצד שני, אורנשטיין העניק לדנקנר שבוע להשיג חצי מיליארד שקל כתנאי למתן פרק זמן נוסף לשניים לגבש הסדר חוב באי.די.בי.
כעת, לאחר שדנקנר וגרנובסקי השיגו 520 מ' ש', כלומר 20 מ' ש' מעל הסכום שדרש אורנשטיין, על השופט להחליט האם הוא ייתן לשניים ארכה להצגת מתווה ההסדר המשופר שלהם - ולדחות את אסיפות הנושים. בהודעתה לבורסה מצטטת אי.די.בי את הדד-ליין שהציב אורנשטיין וקוראת לו לשים לב "למאמציהם הכבירים של החברה ושל המשקיעים, לסד הזמנים הדחוק שעמד בידיהם ולעובדה אשר צוינה גם בהחלטה לפיה: 'לפי ההלכות הנוהגות, יש ליתן עדיפות לחברה על פני הצעות נושים'".
החברה מדגישה גם בהודעתה כי דנקנר וגרנובסקי מתכננים להגיש הצעה משופרת להסדר חוב, קרי טובה יותר מהצעתם הקודמת שעיקרה הזרמה של 826 מ' ש'.

תאריך:  24/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רם כספי: עשינו מעל ומעבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי הרושם ש:
לא מעורב  |  25/08/13 13:35
2
כשאני קורא שרם כספי אמר שהוא
רסקולניקוב  |  25/08/13 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
יוסי ניסן
סעיף בפוליסת הביטוח של מנהלי אי.די.בי קובע, כי אם מתרחשת העברת שליטה, הביטוח מבוטל מיידית    המשמעות: עזיבה גורפת של כל צמרת אי.די.בי אחזקות ופתוח    אתמול נחשף ב"גלובס" כי שוני אלבק ואייל סוגלניק בדרך החוצה
אלעזר לוין
מכחיש את הודעתו של השופט אורנשטיין בפרשת מינוי הנאמן לכלל
איתמר לוין
אי.די.בי העבירה את מניות השליטה בכלל ביטוח לידי משה טרי, לפי הוראתו של שריג, עוד לפני החלטתו של אורנשטיין לעכב את המינוי    אורנשטיין מבהיר: אין משמעות להעברת המניות
אלעזר לוין
הורה להעביר לפרקליט המדינה משה לדור ולפרקליטות מחוז ת"א את החלטתו, שבה דחה את נסיונו של שריג לפעול בניגוד להחלטת בית המשפט    השופט: "בחרתי בשלב זה שלא להתייחס לאי-מייל של הממונה"
אלעזר לוין
הוציא צו מניעה שיהיה בתוקף עד מחר בצהריים   הורה לשריג להתייצב אישית בבית המשפט כדי להסביר את החלטתו    צפוי לחקירה נגדית תקיפה מטעם נציגי בעלי האג"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il