X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל ישראלי, שאינו לאומן פנאטי, חייב להבין כי אם לא יהיו לנו העוז והתבונה לפנות את ההתנחלויות באופן חד-צדדי ומיידי, הרי שלנצח נאכל חרב
▪  ▪  ▪
התנחלויות או שקט בטחוני [צילום: AP]

הדברים שלהלן עוסקים בבעיה הפרקטית של מכירת רעיון לצבור רחב של ישראלים (להערכתי, רוב הציבור), שרחוק מאד מלהיות מאוהב בהתנחלויות וברעיון ההתנחלות, אך מאמין בכנות שההתנחלויות הן אמצעי ביטחוני חשוב שלא ניתן לקיים ביטחון בלעדיו. 

נראה לי שאם תבקשו מנער ישראלי להסביר מהו כיבוש, הוא יאמר לכם בערך משהו כזה: כאשר פורצת מלחמה בין שתי מדינות, צבא המדינה המנצחת נכנס אל השטח הכבוש, ולאחר מכן המדינה המנצחת מקימה בשטח הכבוש ישובים חדשים, הקרויים התנחלויות, ומעבירה אליהם חלק מתושביה. בדוגמה זו מומחשת התופעה, שבתודעת רוב הצבור הישראלי מצטיירות ההתנחלויות כחלק מתופעת הכיבוש. מדובר באנשים לא קיצוניים, שרובם מעוניין להגיע לשלום, והם סבורים שחיסול ההתנחלויות הוא חלק מסיום הכיבוש - הן תחוסלנה יחד עם סיומו של הכיבוש. על-פי הבנתם, כיבוש והתנחלויות חד המה. 

בעבר נסוגה ישראל משני שטחים כבושים, מלבנון ומסיני. שתי הנסיגות האלה נתאפשרו, כיוון שישראל לא הקימה התנחלויות בלבנון, וההתנחלויות בצפון סיני הוקמו על אחוז זעום מן השטח הכבוש. לכולנו ברור שאילו, חלילה, הוקמו התנחלויות בלבנון, או שההתנחלויות בסיני היו מסיביות ועל כל השטח, הרי שעד היום היינו תקועים בלבנון, וכמובן שלא היה שלום עם מצרים - אלא מלחמות נוספות איתה. במילים אחרות, בשלב הראשון עלינו לחזור אל המצב ששרר בגדה עד תחילת שנות השבעים - כיבוש-ללא-התנחלויות.

באשר לפלשתינים, למותר לציין שהם רואים בשני סוגי הכיבוש יצורים שונים לחלוטין. התחושה שמשרה כיבוש צבאי ללא התנחלויות, היא תחושה של זמניות. זהו כיבוש שבא לפתור לכובש, לפחות באופן זמני, בעיה ביטחונית (אמיתית או מדומה). למדינה הכובשת אין שום אינטרס להמשיכו כאשר בעייתה הביטחונית נפתרת. כיבוש-עם-התנחלויות, לעומת זאת, מבחינתם של הנכבשים, הוא ענן קודר ומאיים. הוא משרה תחושת תמידיות, ויוצר פחד מוצדק שגם את מה שעוד נותר בידם הם עלולים לאבד, לחמדנותם של הכובשים. ההתנחלויות מהוות הוכחה לכוונתו האמיתית של הכובש - התפשטות טריטוריאלית אל עבר אדמותיו של הנכבש (הפלשתינים) וסילוקה ההדרגתי של האוכלוסיה הכבושה. 

אם יאומץ עקרון ההפרדה שתארתי, יחוסל הכיבוש בשני שלבים: ריקון ההתנחלויות ממתנחלים, ולאחריו תחילת תהליך סיום הכיבוש הצבאי. במילים אחרות - בשלב הראשון חוזרים ל-1970, אך עדיין לא ל-1967.
ההבדל בין שני התהליכים האלה הוא עצום:
חיסול ההתנחלויות חייב להעשות מיד באופן חד-צדדי, ללא כל התנייה וללא כל תלות בהתנהגותם הרעה או הטובה של הפלשתינים, ותוך המשכת הכיבוש הצבאי. 

ומה באשר לסיום הכיבוש? כאן חייבים לנקוט בגישה ההפוכה. סיום הכיבוש חייב לחלוטין להיות מותנה בהתנהלותם ובהתנהגותם של הפלשתינים, ורק לאחר מו"מ קשוח. הביצוע חייב להיעשות ע"י דילול זהיר והדרגתי של הכוחות. באיזורים מסוימים יהיה הדילול מהיר ובאחרים - איטי. הנקודה החשובה היא, שמאחר שמדובר יהיה בשטחים ריקים ממתנחלים, הרי שנסיגת צה"ל או דילול כוחותיו יהיו תהליכים הפיכים. במקרה של היווצרות בעיות בשטח, הבדלי הכוחות האדירים בין ישראל לפלשתינים יאפשרו לצה"ל (ולצה"ל בלבד) בקלות ובמהירות לחזור אל האיזורים שפינה פנוי מוחלט. 

כל ישראלי, שאינו לאומן פנאטי, חייב להבין כי אם לא יהיו לנו העוז והתבונה לפנות את ההתנחלויות באופן חד-צדדי ומיידי, הרי שלנצח נאכל חרב. מלחמתנו בפלשתינים לא תסתיים לעולם.

מורה למתימטיקה ומהנדס תוכנה בתעשיה האווירית ובארה"ב, בגימלאות.
תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירת רעיון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאמץ את השקר הגס בדבר קיום "עם
ראשית נא להפסיק   |  7/12/08 17:50
2
אדם הזוי וחשוך, תלוש מהמציאות
על צד שמאל  |  7/12/08 18:27
3
לופיאנסקי לא מבין את התרבות
של העולם המוסלמי  |  7/12/08 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי קרעין; זאב הרשקוביץ
לאור המשבר הפיננסי, הבנקים צפויים לצמצם את האשראי לעסקים הקטנים והבינוניים דווקא בשעה שהמזומנים הופכים להיות מצרך מבוקש    ההמלצה החמה לעסקים היא להצטייד בכמה שיותר מזומנים, כבר עכשיו, תוך גיוון מקורות האשראי, הן ממוסדות בנקאיים והן מגופים חוץ בנקאיים
פזית חקק
תגובת ההורים המתבשרים שילדם סובל ממחלה היא קריטית    יש שמתקשים להשלים עם המציאות ונמנעים מלספר לו ואחרים מאמינים כי עם גילוי המחלה חשוב לספר על כך לילד, לשדר לו אופטימיות ולגרום לו להאמין שלמרות מוגבלויותיו הוא יוכל להגיע להישגים
פרופ' יוסף עוזיאל
המחלה פוגעת ב-1 מכל 1,000 ילדים בישראל, בצורות ובדרגות חומרה שונות    ישנן 7 צורות של דלקות מפרקים בילדות, כאשר כל סוג עומד בפני עצמו, ומאופיין בהתנהגות קלינית שונה ופרוגנוזה שונה
דר' יחיאל שבי
הקשיים בפניהם ניצב מתמודד לבחירות אשר אינו נתמך על-ידי בעלי ההון והדעה הם רבים ואינם מוצדקים. הגיע הזמן לדחוק בפרנסי המדינה לסייע למתמודדים מכל השכבות
נרי אבנרי
סילבן שלום יודע להגיד את המילים הנכונות. אבל ברגע של התנגשות בין תאוות השררה לאינטרס הציבורי, תאוות השררה גוברת אצלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il