X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר לשעבר קורא לנצל את התקרבותן של מדינות ערביות לישראל בשל חששן מפני אירן שקד: צה"ל צריך את החיילים החרדים ולא ייצור בשבילם תפקידים פיקטיביים
▪  ▪  ▪
מרידור. לא מבינים את תפיסת הביטחון [צילום: יותם פרום]

"חיל-האוויר לא יכול להגן על המדינה מפני טילים". כך אומר (יום ג', 8.4.14) השר לשעבר דן מרידור. "האיום המרכזי על מדינת ישראל הוא פגיעה בכוח התקיפה שלה, לא בכוח ההגנה", הוסיף בכינוס שנערך על-ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
לדברי מרידור, חיל-האוויר יכול להגן על המדינה רק מפני מטוסים; בנוגע לירי רקטות אמר, כי "הרקטות המכוונות לישראל ושכנותיה יוצרות נזק ואיום חדש בעליית הטווחים, שיפור המטען שהם נושאים ורמת הדיוק שלהן".
מרידור הוסיף והזכיר את חשיבות המודיעין כיום ואחריות הממשלה בנוגע לתפיסת הביטחון. "במלחמה של היום, עולה חשיבותו של המודיעין ושל הנשק המונחה המדויק. אנו מקיימים מערכת ביטחון מאוד משמעותית, שהדבר המסוכן לה ביותר הוא להיות טובה במלחמה של אתמול. האחריות לתפיסת הביטחון והערכת הסיכונים היא על הממשלה ולא על הצבא. הצבא צריך לקבל את ההנחיות מלמעלה".
מרידור ציין שחברי ועדת החוץ והביטחון אינם מתעמקים בתפישת הביטחון. "רבים משרי וחברי ועדת חוץ וביטחון מקדישים את הזמן הנחוץ ללמוד את האתגרים, הסיכונים והיכולות. אי-אפשר לקבוע תפיסת ביטחון מבלי להבין לעומק. המיתוס שהתפתח פה שהכל בסדר ושהאו"ם, ארה"ב, נערי האוצר והמשפטנים לא יתערבו - לא עובד".
מרידור הזכיר גם את האיום האירני ואת ההתקרבות בין מדינות ערב לישראל, והתייחס לדרך שבה יש לנהוג באיום זה. "מדינות ערביות שלא העזו בעבר לדבר איתנו, מדברות איתנו מפחד מהאירנים. מציאת ההזדמנויות היא לא פחות חשובה מפחד מפני האיומים. אסור להתנהג בנושא האירני מתוך היסטריה. הסיכון ליכולת גרעינית צבאית אצל האויב ידוע, אך התשובה לסיכון לא צריכה להיות על רגל אחת, אלא על שלוש רגליים - סיכול, הגנה והרתעה. צריך לעשות מאמץ בינלאומי למנוע זאת, אך גם להשקיע משאבים וחשיבה".
באשר ליחסי ישראל-ארה"ב אמר מרידור: "לו הייתי צריך לבחור ידיד בעולם, לא הייתי משנה את הבחירה בארה"ב. אמריקה עוצרת את ההתנגדויות העולמיות להתנחלויות והיא לא גמרה את תפקידה. נעשו שגיאות, אבל אמריקה היא מדינה חזקה".
ח"כ איילת שקד, שעמדה בראש ועדת הכנסת לשוויון בנטל, אמרה בכנס, כי גיוס החרדים לא יכול להיות מבוצע ביום אחד, ויש לעודד אותם להתגייס בעיקר בשנים הראשונות. "כאשר יהיו 10,000 חרדים משרתים - הם כבר לא יפשטו את המדים בכניסה לבני ברק".
לגבי התועלת שבגיוס חרדים אמרה שקד, כי צה"ל צריך את החיילים החרדים, ששקולים כמו כל חייל אחר. "תועלת של חייל בנח"ל החרדי זהה לזו של חייל בגולני. אין הבדל מבחינה מבצעית. צה"ל לא פותח ג'ובים של משגיחי כשרות או תפקידים פיקטיביים עבור החרדים, אלא הוא צריך אותם. הצבא צריך לדעת להתמודד מצד אחד עם גיוס חרדים ומצד שני עם קידום נשים".

תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרידור: חיל-האוויר לא יכול להגן מטילים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מי שאל בכלל לדעתו של מיאו-מיאו ל"ת
נפיחת אנקת גבוהים  |  9/04/14 12:41
 
- תגובה של גס רוח דוחה ל"ת
שוחר-שלום  |  9/04/14 15:26
2
את מי החרצוף הזה מעניין ?
רחובות  |  9/04/14 12:49
3
שקד.עוצו עצה ותופר.גלגל מסתובב ל"ת
מה עם נטל ההתנחלו  |  9/04/14 13:12
4
מרידור בלון נפוח מלא פחדיםֱֱֱ ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  9/04/14 14:18
5
ומסקנותי האופרטיביות הן:
סייפא  |  9/04/14 22:44
6
מרידור-חיל האויר לא יכול
שמ  |  10/04/14 13:33
7
אין צורך ליירט שום טיל:
גאנדי  |  16/04/14 20:55
8
אין צורך ליירט שום טיל:
גאנדי  |  16/04/14 20:55
9
מרידור הוא ממש לא מומחה צבאי
דודי30  |  19/05/14 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
קרן יפה-גדיש
בכנס ענף החקלאות של איגוד השמאים בנושא "עצים בוגרים בישראל" שנערך בקיבוץ נען, אמר יו"ר הענף עמוס רגב: "עצים בוגרים בארצנו הם סמל להתיישבות קבע ולהיאחזות בארץ, האיגוד משול לאילן ששורשיו מרובים ונטועים עמוק בקרקע. אני מאמין שהאיגוד יעמוד איתן מול הרוחות החזקות הנושבות לאחרונה וימשיך לפעול לקידום מעמדם של שמאי הביטוח"
עידן יוסף
מנהלת התוכניות של גל"ץ בכינוס רדיו: "יומן הבוקר שלנו נכנס לעבודה ואני מקווה שיראו בקרוב את התוצאות    מנהל קול ישראל: "הרדיו לא יהיה בזבזני, כשתהיה לי אפשרות לעשות הסדרי עבודה נורמליים, אז נוכל לעבוד"
אלעזר לוין
מומחי נדל"ן בכירים, בהם השמאי עדי צביקל ועו"ד צבי שוב, תוקפים את הצעת החוק החדשה    "תביא לעלייה של מאות אחוזים בהיטלי ההשבחה, תייקר מאוד את הדירות ותבטל את כל הנסיונות להוזיל דירות"
אלעזר לוין
עורכי-דין ושמאים מובילים חשפו השבוע את השיטות של הממשלה והרשויות לפגוע בזכויות הקניין ובכיסיהם של אזרחי ישראל    איך לא לשלם פיצויים    איך לדרוש הטל ללא הצדקה    איך לשלם 20 אלף שקל בעד קרקע ששוויה 400 אלף
אלעזר לוין
עו"ד עפר טויסטר: "300 בעלי בתים התנגדו להחלת השימור, והעירייה דחתה את כל ה-300"    "הם נאלצו לפנות לוועדת ערר, אך לקטנים אין כסף לכך"    "העירייה דורשת היטלי השבחה בסכומים זהים לתביעות הפיצויים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il