X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחה רכשה ‎מסך טלוויזיה של סמסונג שהתקלקל אחרי שנה וחצי היבואן ב.ט.י אלקטרוניקה: "אין אחריות על כרטיס מסך ועל ספק כוח"
▪  ▪  ▪
מתנערים מאחריות [צילום: יח"צ סמסונג]

סיפורה של ר' מגבעתיים דומה ודאי לסיפוריהם של צרכנים רבים אחרים, שרק בבואם לממש את האחריות על מוצר שרכשו, גילו כי היא אינה כוללת את התקלה שבה נתקלו.
לפני שנתיים רכשה ר' שני מסכי טלוויזיה של סמסונג במחסני אולסייל, כאשר מי שאמון על המוצרים היא חברת ב.ט.י אלקטרוניקה.
למסכים צורף כתב אחריות בזו הלשון: "חברת ב.ט.י אלקטרוניקה בע"מ אחראית לפעולתו התקינה של המכשיר לתקופה של שנה מיום קנייתו 24 חודשים עבור המסך, כולל תיקון והחלפת חלקים. האחריות לא תחול במקרים הבאים: קלקול שנגרם עקב שימוש לא נכון, שבר, תקלה מכוח עליון כגון שברים במתח החשמל, ברק וכו', במקרה שהמכשיר טופל על-ידי טכנאי שאינו מוסמך על-ידינו".
כשנה וחצי לאחר הרכישה הופיע על אחד המסכים פס שחור. בעקבות פנייתה הגיע טכנאי לביתה, שקבע כי המסך "הלך" והסביר כי האחריות אינה מכסה כרטיס מסך, וזה מקור התקלה. מחיר הכרטיס עמד על כ-1,500 שקל - מחצית מהמחיר ששילמה עבור המסך.
ר' התעקשה ופנתה לחברה, אך גם שם התעקשו וטענו: "אין אחריות על כרטיס מסך ועל ספק כוח. האחריות כוללת פיקסלים שרופים (לא כולם, כי יש לפרק אותם לגורמים), מראה צבעוני וכתמים במסך".
ר' המיואשת החליטה לשלוח את המסך לתיקון, אלא שבכך לא תם הסיפור: 20 ימים אחרי שהמסך נלקח למעבדה, התבשרה ר' כי לא ניתן לתקן את המסך.
"אדם מן השורה לא יכול להפריד בין מסך לכרטיס מסך, וכשאומרים לו שזה כולל אחריות למסך, הוא מניח שזה עבור כל קלקול של המסך. גם בפירוט כתוב מה לא ייכלל באחריות, ולא מצוין שום דבר שקשור לכרטיס מסך", היא מלינה.
תגובת ב.ט.י אלקטרוניקה: "באחריות מצוין כי היא תקפה למשך שנה מלאה ולמשך 24 חודשים רק על המסך, כולל תיקון שלו והחלפת חלקים (כלומר החלפת המסך) במקרה הצורך. כלומר, ההחלפה לא כוללת דברים אחרים. זה לא המקרה. מסך LED מורכב ממספר חלקים: מסך, כרטיס מסך, כרטיס ראשי, ספק כוח, כרטיס לעינית וכו'".
כדאי לתבוע
במועצה לצרכנות סבורים כי הצדק עם הלקוחה: "הסכמים יש לכבד. בהתאם, התחייבות עוסק למתן 'אחריות נוספת ל-24 חודשים עבור המסך כולל תיקון והחלפת חלקים' אמורה להתפרש בהתאם למשמעות הרגילה או הסבירה שתינתן לביטויים אלה. צרכן סביר בהחלט עשוי להניח כי האחריות הנוספת שניתנה לו מעבר לתקופת האחריות מכוח החוק כוללת אחריות למסך ולחלפים הנדרשים לפעילותו התקינה, היינו כל החלפים הנדרשים לכך, לרבות כרטיס המסך", מסביר עו"ד זאב פרידמן, היועץ משפטי במועצה.
לדבריו, בכל הנוגע לחוזים אחידים (דוגמת תעודות אחריות), כשיש לניסוח שתי פרשנויות, "יש לפרש המיטיב עם הצד שהיה פסיבי בניסוח החוזה, היינו הלקוח".
האם במקרה כזה יכול בית משפט לסייע? "יש להניח כי בית המשפט היה מפרש את ההתחייבות באופן שהמסך יפעל אף אם חלקי החילוף אינם חלק מהמסך ממש".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  23/04/2014   |   עודכן:  23/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב פרידמן  סמסונג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסך של סמסונג התקלקל; היבואן: "לא באחריות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המחוקק ישן בית המשפט בכלל נוחר
פשוט פשוט  |  23/04/14 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
הדרך של יינות ביתן בהרצליה פיתוח להעדיף את לקוחות הרשת בחניון: לגבות תעריפים הגבוהים פי 10 בהשוואה לחניונים באזור
איתמר לוין
עילת התביעה: אופן חישוב דמי האחזקה שגובה החברה מבעלי יחידות הנופש במלון באילת    ביהמ"ש: החישוב שהציעה קלאב הוטל סוטה מהמידע שנמסר לרוכשים ומעוות מבחינה כלכלית
עופר וולפסון
נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ"ל משרד הפנים: "התנהלות משרד הפנים בכל הקשור למס הארנונה קלוקלת... תהליך העלאת מס הארנונה חייב להיעשות בשקיפות מלאה, ואתם פועלים ההפך"    האיגוד דורש את רשימת כל הבקשות לאישורי גביית ארנונה חריגה לשנת 2014
יצחק דנון
התובע ששימש בעברו כמפקד חיל הים טוען כי הנתבע פרסם באתרו כנגדו פרסומים מרושעים נבזים וזדוניים ובין היתר האשימו בפשע מלחמה ובאחריות למותם של לוחמים שלחמו תחת פיקודו
יצחק דנון
מבוטח של החברה טוען כי מנורה מצמידה את דמי הביטוח למדד רק כאשר הוא עולה מעל מדד הבסיס ואינה עושה כן גם כאשר המדד יורד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il