X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקורבי פינטו בגירסה שכנראה באה מפיו:

"נאמן הזהיר את פינטו לא לדבר עם ה-FBI"

טוענים: ארביב וברכה רקמו עלילה כדי להסביר מדוע קיבלו תמיכה מפינטו אומרים שהוא הסכים להסדר הטיעון רק לאחר שהמשטרה איימה להעמיד לדין את רעייתו, למרות הסכנה לחייה
▪  ▪  ▪
פינטו. "הארץ תרעד" [צילום: פלאש 90]

יעקב נאמן, בהיותו שר המשפטים, הזהיר את הרב יאשיהו פינטו שלא למסור ל-FBI מידע על חבר הקונגרס מייקל גרים, שלטענת פינטו סחט אותו. כך נטען בעלון שהופץ (יום ו', 31.10.14) בבתי הכנסת ברחבי הארץ, ונכתב בוודאות בידי מקורביו של פינטו וקרוב לוודאי שעל דעתו.
מחברי העלון, השומרים על עילום שמם, אומרים שבארבעת עמודיו מובא "הסיפור האמיתי מאחורי מסע הרדיפה של משטרת ישראל" נגד פינטו. הם מבטיחים לספר "הכל על השערורייה הזדונית שמשטרת ישראל והתקשורת מתאמצים להסתיר מידיעת הציבור - ויש להם סיבות טובות לכך". כאמור, ניתן להניח שמדובר בגירסתו המלאה של פינטו עצמו, שטרם נשמעה עד כה.
לפי העלון, מקור הפרשה הוא בנסיונו של גרים "להתעשר באמצעות הוצאת כספים מקופת שובה ישראל" - העמותה בראשה עומד פינטו. כאשר התלונן פינטו על מעשיו של גרים, נחשף ה-FBI במהלך החקירה לרשימת מקבלי התמיכה מפינטו, וביניהם היו ניצב מנשה ארביב ותת-ניצב אפרים ברכה. לטענת המקורבים, פינטו תומך בצורה כזו באלפי אנשים בשל צורך כלכלי או רפואי, והוא הבהיר לארביב שאינו מצפה לתמורה כלשהי מצידו.
ארביב יצר קשר עם ברכה, ממשיך העלון, "וההערכה היא, כי השניים חששו להיחשף". במקום לספר לממונים עליהם שקיבלו תמיכות, הם העדיפו להעליל על פינטו כאילו מדובר בשוחד. ברכה קיבל מפינטו סיוע כלכלי, "במסגרת התמודדות בריאותית של אחד מבני משפחתו", והפך לאחד האישים המקורבים ביותר אליו, נאמר עוד.
"לנטרל את הקשר עם ה-FBI"
סמוך למעצרם של גרים וחבריו, נטען עוד, התקשר ברכה לרבנית דבורה פינטו וביקש שהיא ובעלה יגיעו לישראל. למרות שמדובר היה סמוך לכניסת השבת, נעתרו השניים לבסוף ללחציו, ובמוצאי שבת ביקש ברכה להיפגש בדחיפות עם פינטו. זו הייתה הפגישה בה העניקה דבורה פינטו לרעייתו של ברכה 100,000 פרנק "עבור הטיפולים בבן המשפחה של ברכה שהיה במצב קשה".
העלון טוען: "ברגע שחבר הקונגרס [גרים] נעצר, הוא הפעיל את ידידיו במפלגה הרפובליקנית, ואלה מיהרו להפעיל גורמים בישראל. בסמיכות לאירועים בארה"ב, פנה שר המשפטים דאז, יעקב נאמן, אל מזכירי הרב שליט"א, וביקש להיפגש עימו בדחיפות. נאמן ביקש מראש שהפגישה תיערך בארבע עיניים, ואף ציין כי הגעתו אל הפגישה תתבצע בחשאיות מירבית.
"במהלך אותו מפגש אמר נאמן לרב שליט"א ברוח הדברים להלן: 'תפסיקו באופן מיידי לדבר עם ה-FBI. זה מסוכן לכם, אתם משחקים באש. יהרסו אתכם". בהמשך ביקש נאמן מהתובע האמריקני שטיפל בתיק להעביר אליו את חומרי החקירה, טוענים המקורבים. עוד הם אומרים, כי מספר שבועות לאחר מכן העביר ראש היאחב"ל, חיים איפרגן, מסר דומה לאנשיו של פינטו: "תפסיקו לדבר עם ה-FBI". מסרים אלו, לדבריהם, הועברו מיידית לידיעת ה-FBI.
"בדיוק כמה ימים לאחר מכן הגיש ברכה את תלונתו [על שוחד]. המחשבה הייתה, שאם יצליחו להעליל על הרב ולטפול על הישיבה עלילה כאילו היא קשורה לפרשה שלילית - לא יוכלו אנשי הישיבה להמשיך ולהעיד נגד הגורמים שביצעו חילול השם בארה"ב. מתברר, כי סיבת העלילה כולה נגד הרב הייתה לנטרל את הקשר עם ה-FBI, שמשטרת ישראל כה חששה מפניו", טוענים המקורבים.
"הטריפה גורמים במשטרה"
עוד נטען בעלון, כי ארביב הוא שרקם את העלילה, בתמורה לקידומו לתפקיד מפקד להב 433, וזאת כדי להקטין את מספר הקצינים המבקשים את עצתו של פינטו. לטענת המקורבים, מקור הרדיפה נגד פינטו הוא "הכוח האדיר וההערצה חוצת המחנות" שהופנו אליו, ואשר "היו לצנינים בעיניהם של אנשי השלטון".
לדברי מחברי העלון, העובדה שקציני משטרה בכירים "אינם עושים צעד בחייהם מבלי להיוועץ בכבוד הרב שליט"א הטריפה את דעתם של גורמים במשטרה", והשפעתו הרבה "הטרידה את מנוחתם של חלק מאנשי התקשורת ואליטת השמאל". בהקשר זה נטען, כי ראש אגף החקירות דאז, ניצב יואב סגלוביץ, התבטא בזעם בשיחות פנימיות "על השפעתו הגדולה מדי לטעמו של רב ספרדי צעיר מהדרום".
המקורבים טוענים, כי הדרישה להעביר את החקירה למח"ש נדחתה ומנמקים: "כנראה, הפחד מפני התמוטטות כללית במשטרה, ובעיקר באגף החקירות, גרם למשטרה לאבד כל חשיבה הגיונית ולפעול מתוך מניעים פסולים". את גם מטילים אחריות אישית על המפכ"ל, יוחנן דנינו, אשר לטענתם - על-רקע שלל הפרשות המביכות שהתגלו בזמן כהונתו ("כאשר הציבור נחשף רק לחלקם הקטן") - "במשך שנה אפשר לרקום במחשכים את העלילה נגד הרב, תחת הכותרת; 'המסע להצלת משטרת ישראל מחרפה וביזיון'".
"אספר את כל האמת"
טענה נוספת היא, כי ארביב וברכה הציגו את עצמם בפני הפרקליטות כמי שלמרות היותם ספרדים ומכבדי מסורת, הם מוכנים לנהוג באומץ ולצאת נגד רבם וקהילתם. אך כאשר המידע האמיתי הגיע לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נאלץ ארביב להתפטר - ואז הבטיחה המשטרה לנקום בפינטו.
על-פי המקורבים, המשטרה החליטה להיחלץ מהמבוכה הקשה אליה נקלעה באמצעות איום, לפיו אם לא יחתום פינטו על הסדר טיעון - תועמד אשתו לדין. זאת, למרות קיומן של חוות דעת רפואיות לפיהן הדבר עלול לסכן את חייה. "משהובאו הדברים בפני הרב, הרב החליט להקריב את עצמו למען האמת ולמען בריאותה של הרבנית", הם אומרים ושמים ציטוט בפיו: "אבוא לבית המשפט יחד עם חסידי ואספר את כל האמת. ואז, כשהדברים ייצאו החוצה, האדמה תרעד וכולם יידעו מי המאשים ומי הנאשם".
לדברי מחברי העלון, למרות שפינטו מחל על כבודו - הם, תלמידיו, אינם מתכוונים לעשות זאת אלא "להוכיח את כל האמת". לדבריהם, פינטו צפוי לצאת ממסע ההסתה "כגיבור נערץ... ובקרוב תצא האמת לאור וכל המאשימים יירדו למחתרת". הכותבים מסיימים בהבעת ביטחון, שאבותיו של פינטו "ירעישו בשמים ולא יחרישו ולא ישתקו עד שיתגלה קלונם של כל אלה שניסו לפגוע ברב שליט"א".

תאריך:  01/11/2014   |   עודכן:  01/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נאמן הזהיר את פינטו לא לדבר עם ה-FBI"
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
נראה כי זה רק קצה הקרחון...
שני  |  1/11/14 20:08
2
איתמר אתה לא קורא news1?
דרך אגב  |  1/11/14 20:27
3
לבטל את עסקת הטיעון
דב הלמן  |  1/11/14 20:32
4
במשטרה הכל אפשרי
ישראל עמיאל  |  1/11/14 21:45
5
ברכה
הגרוזיני   |  1/11/14 22:11
6
משטרה בדרך עקומה...
עזרא מנצור  |  1/11/14 22:13
 
- שמי שבאמת הזבל כאן זה השוטר.. ל"ת
אופציה 2  |  1/11/14 22:30
 
- תלך לעזרא אתה במצור
צבע הכסף  |  1/11/14 23:03
7
לחקור במחש את ברכה
צדק  |  1/11/14 22:41
8
לי נראה שהשקרים של הרבנים
הרב לייבלה וייספי  |  1/11/14 23:17
 
- צדיק שיש לו עשרות אלפי מאמינים
חכמה  |  1/11/14 23:41
 
- ממש כך, לחקור השוטר לעומק ל"ת
אמת  |  2/11/14 00:28
9
רגע רגע! תחשבו קצת בקור רוח
לא מתלהם  |  1/11/14 23:25
 
- ואחד שניקרא תלמיד ילשין על רבו
צדק  |  2/11/14 01:42
10
מאמין לפינטו ל"ת
מלמד  |  2/11/14 01:38
 
- גם אני מאמין לגמרי לרב  ל"ת
מאמין  |  2/11/14 07:54
11
לחקור את השוטרים המושחתים
ניר מנחם  |  2/11/14 02:29
12
מספר תהיות ועובדות
סיריוס  |  2/11/14 09:19
13
שאלה
שאלה  |  2/11/14 09:30
 
- זה מיניבר לשר אוצר באוטו ל"ת
הגיון  |  2/11/14 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
לאחר ש-News1 חשף כיצד המשטרה והפרקליטות שיקרו לבג"ץ בפרשת פינטו-ברכה, מזכיר קלמן ליבסקינד שהן עשו בדיוק אותו הדבר נגד יהודה גליק. המסקנה המתבקשת היא, שאין להן בעיה לשקר כדי להגן על עצמו - ושאם זה לא ייגדע, ייהרסו יסודותיו של שלטון החוק
איתמר לוין
מבקשת מגרסטל לבחון האם חני אופק הטעתה את בג"ץ בתשובתה לעתירות בפרשת פינטו-ברכה    מבקשת מלבני לעכב את מועמדותה של אופק לשופטת מחוזית עד לסיום הבדיקה
יואב יצחק
עו"ד אלי שוורץ, הפרקליט המלווה בפרשת פינטו, מוכר כידידו האישי של ברכה    רב-פקד ענת גלוטמן, העומדת בראש צוות החקירה, עבדה בעבר תחת פיקודו של ברכה    ההימנעות - לבקשתו האישית של ברכה שאמר להם שאין מקום לחקור מכיוון שאלה חשבונות של בני משפחתו    למרות זאת, בדיווח לבג"ץ מסרה עו"ד חני אופק הודעה כוזבת ולפיה "נבדקו חשבונות הבנק של משיב 4 ובני משפחתו ועוד"
איתמר לוין
חני אופק מציגה בפני בג"ץ את עמדתה של המדינה בפרשת פינטו-ברכה, הכוללת שורה של אי-דיוקים מהותיים ומעוררת חשש לניסיון הטעיה מכוון; כעת היא מועמדת לבית המשפט המחוזי בירושלים
עופר וולפסון
בתגובה משלימה שהגיש לביהמ"ש העליון שאותה אימת בתצהיר מטעמו טוען הרב פינטו כי העביר ל-FBI דיווחים בזמן אמת על הכספים שהועברו לתנ"צ אפרים ברכה    כותב כי ע"פ מזכר שהתגלה - "לתנ״צ ברכה ייפוי כוח נוטוריוני בלתי חוזר לפעול בשמונה חשבונות בנק שלא נבדקו על-ידי רשויות החקירה"    פינטו פירט בתגובתו טובות הנאה כספיות ואחרות שניתנו לתנ"צ ברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il