X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי הפרקליטות, רק שניים ממקורבי פינטו תמכו בגירסתו בנוגע להעברות הכספים לברכה טוענת שהשיחות הרבות בין ברכה לרבנית היו רק הקדמה להעברתן לפינטו הסיקה שפינטו דיבר עם ה-FBI על המתת לברכה כ"הכשר" לקראת השוחד העתידי
▪  ▪  ▪
ברכה. לא בוסס חשד סביר [צילום: פלאש 90]

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה שבדיקת טענותיו של הרב יאשיהו פינטו נגד תת-ניצב אפרים ברכה יכולה להתבצע במשטרה ואינה צריכה לעבור אליה. כך טוענת לראשונה (יום ג', 4.11.14) פרקליטות המדינה, בתשובתה המשלימה לעתירת אומ"ץ המבקשת מבג"ץ להורות על פתיחת חקירה נגד ברכה, לאור טענותיו של פינטו לפיהן העביר לו סכומים כסף במשך שנים.
טענה מרכזית של אומ"ץ היא, שהחקירה שבוצעה בידי להב 433 צריכה להיראות כאילו לא התקיימה, הן משום שהמשטרה אינה יכולה לחקור קצינים בשורותיה והן לנוכח הקשרים ההדוקים בין ברכה לבין היחידה. כעת אומרת הפרקליטות, כאמור - לראשונה, שמח"ש הייתה בתמונה בנובמבר 2012, ארבעה ימים לפני שנגבתה עדותו של ברכה בנוגע להאשמותיו של פינטו.
ברכה השתדל לתת התראה
תגובת הפרקליטות - שהוגשה לאחר שביקשה וקיבלה ארכה של שבוע - מתייחסת לראשונה לשורה ארוכה של פעולות חקירה שנערכו בעקבות טענותיו של פינטו. מסקנתה של הפרקליטות היא, שבמקרה זה לא בוסס חשד סביר, אותו יש לאושש או להפריך באמצעות חקירה פלילית.
הפרקליטות אומרת, כי במשך חודש וחצי - עד 10.10.12 - בוצעה חקירה סמויה, שכללה בין היתר האזנות לשיחות הטלפון בין פינטו לברכה. לדבריה, לא הייתה האזנה רצופה לקו של ברכה, וזאת על-מנת לשמור על פרטיותו, אך כאשר זיהה ברכה את מספר הטלפון של פינטו או של רעייתו דבורה - עשה מאמץ למסור התראה שתאפשר לחוקרים להאזין לשיחה. ברכה ערך זכרון דברים לגבי כל שיחה שלא הואזנה.
כאשר הפכה החקירה לגלויה, נחקרו פינטו ואשתו. פינטו מסר שבע הודעות, ובשתי הראשונות שלל לחלוטין כל מתן כספי שהוא לברכה. רק בחקירה השלישית, לאחר שהבין שמתן 100,000 הפרנקים בידי אשתו לרעייתו של ברכה תועדה, הוא החל לטעון שהיו גם העברות כספים קודמות. גם בשלב זה, ממשיכה הפרקליטות, סתרו גרסאותיו של פינטו זו את זו. ואילו רעייתו הכחישה בחקירותיה כל ידיעה על העברות כספים פרט לאותם 100,000 פרנק.
הפרקליטות מתייחסת גם להודעות עוזריו של פינטו, יוסי עמוס ומשה עזיזה, אשר "עלו בכיוונן הכללי" עם גירסתו של פינטו. אולם גירסתו של עמוס לא הייתה מסוימת די הצורך, עזיזה הוא עבריין מורשע ויש להתייחס לדבריהם בזהירות בשל קשריהם עם פינטו.
וייס וקליין הכחישו
ברכה עצמו נשאל בחקירתו על ריבוי שיחותיו עם דבורה פינטו. הוא השיב, כי בעולם הדתי לא מקובל לשוחח עם נשים, ולכן כמעט בכל המקרים - הרבנית רק ענתה לטלפון, הם החליפו מספר מילים והיא העבירה את השיחה לבעלה. נתוני התקשורת תומכים גם הם בגירסתו של ברכה, מוסיפה הפרקליטות.
עוד מתייחסת התגובה להודעותיהם של גורמים חיצוניים, שלטענת פינטו ידעו על הכספים שהעביר לברכה. סגן ראש השב"כ לשעבר, דורון וייס, וניצב בדימוס חיים קליין הכחישו את הדברים מכל וכל. ניצב בדימוס אריה עמית אמר, כי פינטו דיבר איתו על תמיכה בברכה, אבל על תמיכה כספית דיבר רק לאחר מעצרו.
הפרקליטות מאשרת, כי כפי שפורסם ב-News1 - המשטרה לא בדקה חשבונות בנק השייכים לאחיו של ברכה ובהם יש לו ייפוי כוח. לדבריה, המשטרה נמנעה מכך משום שברכה סיפר על החשבונות מיוזמתו, כדי שלא לפגוע בפרטיותו של אחיו ולנוכח חוסר הנחיצות של הבדיקה לנוכח הראיות האחרות שהפריכו את טענותיו של פינטו.
בעניין ארביב הייתה תשתית
התגובה מתייחסת גם לחיקור דין שנערך בארה"ב ובו נגבו עדויותיהם של חוקרי FBI, שלטענת פינטו שמעו ממנו על העברות הכספים לברכה. עיקר הטענות הוכחשו, אומרת הפרקליטות, ומציינת שבשל רגישות המידע - היא תהיה מוכנה למסור אותו לעיונם של השופטים בלבד.
הפרקליטות מוסרת, כי ה-FBI הכחיש לחלוטין את טענתו של פינטו לפיה כל תנועותיו היו ידועות לסוכנות; נמסר שאין כל שיחה מוקלטת עם החוקרים בה מדבר פינטו על העברות אלו; וכי ה-FBI לא נתן כל אישור להעברת כספים מעמותת "חזון ישעיה" לפינטו. בנוגע לסוכנים שהעידו כי פינטו דיבר איתם על המתת לברכה שלושה חודשים לפני מתן השוחד, אומרת הפרקליטות, כי קיימת חוסר בהירות לגבי עדויותיהם: האם דיברו על מתן בעבר או מתן בעתיד. לדעת הפרקליטות, סביר שפינטו התכוון ליצור לעצמו "הכשר" לעתיד בדמות שיחה עם הסוכנים, לנוכח סמיכות האירועים לשוחד בו הודה.
לבסוף אומרת הפרקליטות, כי יש לדחות את העתירה גם בשל היותה מבוססת של תשתית עובדתית שגויה, וגם לנוכח העובדה שאין כל דמיון בין עניינו של ברכה לבין זה של מנשה ארביב. החקירה נגד ארביב נפתחה, בעקבות עדותו של פינטו, משום שהייתה לכך תשתית ראייתית - שאינה קיימת כאמור בעניינו של ברכה. את תגובת המדינה הגישו עוה"ד רחלי חזן-פלדמן וחני אופק מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ומחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

תאריך:  04/11/2014   |   עודכן:  04/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מח"ש קבעה שברכה יכול להיחקר במשטרה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מריחה וקשקוש
סיריוס  |  4/11/14 21:07
 
- פוליגרף לרב פינטו
פוליגרף  |  5/11/14 11:57
2
תשובת סרק, יש לחקור את ברכה ל"ת
גיבוב של כלום  |  4/11/14 22:40
3
הברכה והקללה
חילזון  |  4/11/14 23:15
4
התשובה האלסטית של הפרקליטות
מ.אלקרייאף  |  4/11/14 23:44
5
מדינה מושחתת
מיכל מימון  |  5/11/14 00:27
6
אומץ ואומ״ץ
שמשון הגיבור  |  5/11/14 02:57
7
תיהיו גברים אמיתיים פעם אחת
איזה קשקוש  |  5/11/14 04:53
8
TO INVESTIGATE HIMSELF ל"ת
BRACHA NEEDS  |  5/11/14 05:02
9
זה ניראה שהרב ניסה עוד להגן
אישהה  |  5/11/14 05:03
10
תראו תראו איך מגנים עליו ,מוזר ל"ת
יכולה  |  5/11/14 05:09
11
ההתחסדות והצביעות
הוגה דעות  |  5/11/14 08:06
 
- אתה צודק אבל שכחת
פולי  |  5/11/14 14:28
12
דבר והיפוכו
דבר והיפוכו  |  5/11/14 09:13
13
אין הבדלים בין
צורי  |  5/11/14 15:05
14
בושה ולעג
שוטר  |  6/11/14 13:33
15
בנענע10 אמרו שמחש בעד לבדוק
נענע10  |  7/11/14 00:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
בחקירתו דיווח הרב יאשיהו פינטו כי הוא דיווח לניצב (בדימ.) ארביב על סיוע כספי שניתן לתנ"צ ברכה במשך זמן רב    בירור האמת מחייב חקירת ארביב גם בסוגיה זו    אלא שחוקרי מח"ש, בהדרכת הפרקליטות, נמנעים מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה    ואילו ברכה תומך בנימוקי היועמ"ש בתגובתו לבג"ץ חקירת ארביב בחשד שקיבל טובות הנאה
איתמר לוין
המשטרה והפרקליטות משקרות לבג"ץ, כי הן יכולות - גם משום שלא ייתפסו וגם משום שהכל נשאר בתוך הבית. את המצב הזה ניתן וצריך לשנות בשני צעדים פשוטים, קלים ויעילים
איתמר לוין
הסיפור של מקורבי פינטו נראה במכלול כפטנסטי מכדי להיות אמיתי, אם כי היו דברים מעולם    מה שברור הוא, שהגירסה שלהם - שהיא כנראה הגירסה שלו - מחייבת לבחון שורה של עניינים, הן כאלו הנוגעים לפינטו עצמו והן כאלו הנוגעים לבכירים במשטרה ובפרקליטות
איתמר לוין
טוענים: ארביב וברכה רקמו עלילה כדי להסביר מדוע קיבלו תמיכה מפינטו    אומרים שהוא הסכים להסדר הטיעון רק לאחר שהמשטרה איימה להעמיד לדין את רעייתו, למרות הסכנה לחייה
איתמר לוין
לאחר ש-News1 חשף כיצד המשטרה והפרקליטות שיקרו לבג"ץ בפרשת פינטו-ברכה, מזכיר קלמן ליבסקינד שהן עשו בדיוק אותו הדבר נגד יהודה גליק. המסקנה המתבקשת היא, שאין להן בעיה לשקר כדי להגן על עצמו - ושאם זה לא ייגדע, ייהרסו יסודותיו של שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il