X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מחק את הבקשות לצווי סגירה למרכולים הפתוחים בשבת, וזאת כיוון ששר הפנים הפורש גדעון סער לא הגיב לתיקון לחוק העזר העירוני בנושא
▪  ▪  ▪
החשש הוסר

בית המשפט פסק נגד רצונו של שר הפנים היוצא, גדעון סער, כי המרכולים בתל אביב ימשיכו לפעול בשבת.
שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, אביים ברקאי, מחק היום (ג') את הבקשות למתן צווי סגירה למרכולים הפתוחים בשבת.
השופט קבע כי כיוון ששר הפנים היוצא סער לא הגיב לתיקון לחוק העזר שיאפשר את פתיחת המרכולים בפרק הזמן שהוקנה לו, ולא הקנה לראש העיר, רון חולדאי, זכות שימוע בנושא - חוק העזר החדש תקף. על כן, פסק השופט, המרכולים שייפתחו בסופי השבוע, יפעלו על-פי החוק.
המשמעות היא שעיריית תל אביב לא תוכל להגיש בקשות חדשות לצווי סגירה לבתי העסק הפתוחים בשבת, ובהם הרשתות AM:PM וטיב טעם. כמו-כן, קיים ספק האם העירייה רשאית להטיל קנסות על בתי עסק הפועלים בעיר בשבת.
את רשת המרכולים AM:PM ייצגו עורכי הדין גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, אבי סתיו, חן נאמן ויהודית מעין ממשרד ארדינסט בן-נתן ושות' ועו"ד שלומי ברכה ממשרד ש. בירן ושות'. טיב טעם יוצגה בידי עורכי הדין תמיר כהנוב ונטע ארבל ממשרד צלרמאיר-פילוסוף.
עו"ד גיורא ארדינסט, בא-כוחה של רשת AM:PM, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "משמעות ההחלטה היא שרוב בתי העסק הפועלים כיום בתל אביב בשבתות ובחגים יוכלו להמשיך לפעול, וזאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו בחוק העזר החדש שחוקקה מועצת העיר, ואשר את תוקפו ביקש שר הפנים לעכב".
לדברי עו"ד ארדינסט, "השורה התחתונה היא שאופיה של העיר ייקבע על-ידי תושביה, ושדמוקרטיה משמעה גם מתן אוטונומיה לקהילה לקבוע את אורחות חייה, ולא שהללו יוכתבו על-פי השקפת עולמו הפרטית של שר הפנים".
עו"ד תמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר-פילוסוף ושות', שייצג את רשת טיב טעם, בירך על פסק הדין: "הטענה המרכזית שלנו הייתה כי העירייה לא יכולה הייתה לסגור את המרכולים ולהפר סטטוס-קוו של עשרות שנים, תוך כדי שהיא עצמה פועלת לתיקון חוק העזר ולשינוי החוק המקורי. אנחנו שמחים שנמנעה פגיעה קשה בטיב טעם, כמו גם בעשרות עסקים אחרים".
ממטה העסקים הקטנים והמכולות - שיזמו את ההליך המשפטי לסגירת בתי העסק הגדולים בשבתות, בטענה כי הוא מפלה לרעה את בעלי המכולות הקטנות שאינם יכולים להפעיל אותן בשבתות - נמסר: "פסיקת השופט עומדת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. חילופי שרי פנים במדינת ישראל לא יכולים להצדיק התעלמות בוטה מהחוק ומפסיקת בית המשפט העליון. עוד השבוע תוגש עתירה לבג"ץ, על-מנת שגם העסקים הקטנים והמכולות יוכלו בסופו של דבר לזכות ביום מנוחה אחד בשבוע, כמו כל שאר אזרחי ישראל".
אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב, כתב בעמוד הפייסבוק שלו בתגובה להחלטת בית המשפט: "יום חג. בית המשפט הכריע שעיכוב הביצוע של קבלת חוק העזר העירוני לעניין פתיחת מרכולים בשבת נעשה בחוסר סמכות של שר הפנים היוצא גדעון סער, ולמעשה קבע בצורה ברורה שחוק העזר העירוני שלנו נכנס לתוקף. תל אביב-יפו פתוחה בשבת!".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  11/11/2014   |   עודכן:  11/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: המרכולים בת"א ימשיכו לפעול בשבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואנחנו העובדים,עבדים
עובדת  |  12/11/14 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך נחשף בוועדת הפנים שדנה בנושא זיהום חופי הרחצה    סגן מנהל אגף שפע בעיריית חיפה: " מ-2011 אנחנו נדרשים לשלם לחברות פרטיות על השירות"
יניב הלפרין
קבוצה שהצליחה לשנות את המדיניות של פייסבוק בנוגע להטרדות מיניות חברה לאתר הציוצים כדי ליצור סביבה בטוחה יותר גם שם
עופר וולפסון
מגלגל כמיליארד דולר בשנה - מרביתו מתרומות ממדינות ועמותות ומאינספור היטלים על כל פעילות ברצועת עזה    דאעש - הארגון העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית, עם מחזור שנתי של 2 מיליארד דולר
יפעת גדות
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "מי שהולך ללמוד היום באוניברסיטה חושב כל הזמן על הקריירה ולכן תחום מדעי המדינה לא מבוקש"    ח"כ רות קלדרון: "צריך לשנות את מסורת הלמידה של התחום ואולי זה מה שיגרום לסטודנטים ללמוד מדעי הרוח"
עופר וולפסון
לפידות חלץ, בעלת הרישיון, מדווחת כי הוא כפוף לביצוע תוכנית העבודה, הכוללת תחילת ביצוע קידוח בשטח עד לאמצע דצמבר 2015, והגשת דוח מסכם עד 3 חודשים מהשלמת הקידוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il